Hvad er det med Polo 1,2TDI Bluemotion???

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:40
Geografisk sted: Køge

Re: Hvad er det med Polo 1,2TDI Bluemotion???

Indlæg af yaknudsen »

HamSjelv skrev:Hejsa,

Der var forresten lige en mere:

10.
Utåeligt meget vindstøj fra området omkring forrudevisker/vasker. Vindstøjen varierer med viskernes position på ruden; værst når viskerne er parkeret. Om det er et generelt dårligt design for hele 6R serien er uvist.



/Claus
Ved forrude nummer 2 oplevede jeg også den nævnte vindstøj et eller andet sted omkring viskerarrangementet. Ved forrude nummer 3 forsvandt problemet igen, så jeg antager at der var tale om en fejlbehæftet limning. (Behøver jeg at nævne at forrude nummer 3 blev skiftet hos en autoglas specialist ).

De stenslag i forruden som jeg i en periode oplevede skyldtes antagelig økokørestilen hvor jeg ofte havnede bag store langsomme køretøjer. Skift af kørestil har efter min vurdering resulteret i såvel mindre sod i EGR vetillarrangementet som reduceret forbrug af forruder.

Med hensyn til den tidligere nævnte diesel knurren: Ja jeg har helt sikkert en noget mere tilbagelænet indstilling til motorstøjen end de fleste. Og der er absolut ingen grund til at tvivle på HamSjelv's observationer omkring indsprøjtningens indflydelse på motorstøjen. Jeg reagerer blot ved at jokke en anelse mere på gaspedalen så forsvinder den irriterende del af støjen øjeblikkeligt. Og da det passer udmærket sammen med min nye mere aggresive og mindre soddannende kørestil så anser jeg det ikke for at være et nævneværdigt problem. Men sådan er vi jo så forskellige.

Polo 1.2 TDI Bluemotions brændstoføkonomi lever dog ikke tilnærmelsesvist op til det der blev stillet i udsigt da jeg købte den, så på det punkt, og den deciderede designfejl omkring tilsodningen af EGR ventilen kan man med rette kritisere motoren. På trods af de to ting mener jeg dog fortsat at Polo'en samlet set er en rigtig dejlig bil, og jeg er super glad for den. Men kunne jeg lave mit valg om ville jeg helt sikkert have valgt den større motor. Og kunne jeg have købt en fabriksny Lupo 3L i stedet havde jeg gjort det uden at tøve et eneste sekund.

NB: En Lupo 3L er efter min mening fortsat verdens mest geniale serieproducerede økobil, og samlet set har Lupoen været den mest problemfrie bil jeg nogensinde har ejet. En Polo 1.2 TDI Bluemotion kommer ikke engang i nærheden. Men efter at have haft en Lupo 3L var mine forventninger måske også skruet urimeligt højt op. :D
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Hvad er det med Polo 1,2TDI Bluemotion???

Indlæg af Qaxius »

Yak.
Du skulle ha valgt den med en 1,4 TDI 80hk motor istedet for.
Den trækker meget bedre og så kan den chippes, lige som du vil have den.
Ændret indsprøjtning, som fjerner bankelyde, afblænding af EGR osv osv.

Jeg er glad for min Ibiza 2009 1,4 TDI.
Den beholder jeg i mange år, skønt den ikke er chippet endnu.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Besvar