Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop
?????????????????????????????
Hvis du vil købe sådan en, skal du da ikke skrive i teknik, eller hvad går indlægget egentlig ud på
Sussi
Hvis du vil købe sådan en, skal du da ikke skrive i teknik, eller hvad går indlægget egentlig ud på
Sussi
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop
Tjah, jeg havde nok kigget på gangstelleren
Mvh,
Atjuh 3L.
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop
Jeg har fået skiftet den hos N.S auto i horsens idag.
Gangstelleren kan det være den? Og hvad er prisen for sådan sag.
Da han grundjusterede den, virkede creep point ikke efter, jeg sagde det til ham, men det vidste han ikke.. Hvad kan der være sket der?
Gangstelleren kan det være den? Og hvad er prisen for sådan sag.
Da han grundjusterede den, virkede creep point ikke efter, jeg sagde det til ham, men det vidste han ikke.. Hvad kan der være sket der?
Lupo 3l, 380.000km, 2001
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop
Du skal ikke købe en ny gangsteller!!!
Hvis jeg var dig, så ville jeg nok lave en lille tur til Odense området, nærmere bestemt VAGtech, så skal den nok komme ud at trille godt igen
Har jeg ret i at dit eneste problem er at den ikke vil starte i stop?
Hvis jeg var dig, så ville jeg nok lave en lille tur til Odense området, nærmere bestemt VAGtech, så skal den nok komme ud at trille godt igen
Har jeg ret i at dit eneste problem er at den ikke vil starte i stop?
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop
Hvad mener du med at creep point ikke virkede Kunne han ikke justere creep point ?
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop
Er det ikke fjerde gang at NS Auto skifter den koblingscylinder inden for et par år? Det lyder helt fjollet at han ikke overvejer andre muligheder...
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
- Andreasf
- Indlæg: 1062
- Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Nyborg
- Kontakt:
Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop
Hvis informationsniveauet er det samme som vi bliver præsenteret for, kan jeg godt forstå NS også er lidt i vildrede..
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop
Den vil ikke starte i stop, og så går den trængt i gearene..
Creep point blev ikke indstillet, tror jeg, den trækker ihvertfald ikke når jeg slipper bremsen, længere..
Det er anden gang på et år af slave cylinderen er blevet skiftet!
Creep point blev ikke indstillet, tror jeg, den trækker ihvertfald ikke når jeg slipper bremsen, længere..
Det er anden gang på et år af slave cylinderen er blevet skiftet!
Lupo 3l, 380.000km, 2001
Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop
hmm nu er det jo NS der er 3L specialisterne og ikke Jannig her så jeg undres da lidt over den service de yder ham - selv om de ikke forstår føreren burde de jo nok forstå bilen...
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop
At den kun kan starte i N, det er vel til at leve med
Hvad er din koblingsværdi efter du har fået ny aktuator på?
Hvis jeg skal komme med en ret så sandsynlig løsning på "den nærmest hopper ind i de laveste gear", så bliver det altså gangstelleren, men hvis du ikke kan lave det selv, så find en der kan/vil, for det er simpelthen for dyrt at få det lavet på et værksted, medmindre de har forstand på at renovere en gangsteller som jeg skrev til dig i den anden tråd!!!!!
INDEN du går i gang med dette, skal du dog lige ha' styr på koblingsværdierne. Der er ingen geund til at skabe flere fejlkilder, før de andre problemer er løst.
Hvad er koblingsværdierne nu?
Mvh,
Atjuh 3L.
Hvad er din koblingsværdi efter du har fået ny aktuator på?
Hvis jeg skal komme med en ret så sandsynlig løsning på "den nærmest hopper ind i de laveste gear", så bliver det altså gangstelleren, men hvis du ikke kan lave det selv, så find en der kan/vil, for det er simpelthen for dyrt at få det lavet på et værksted, medmindre de har forstand på at renovere en gangsteller som jeg skrev til dig i den anden tråd!!!!!
INDEN du går i gang med dette, skal du dog lige ha' styr på koblingsværdierne. Der er ingen geund til at skabe flere fejlkilder, før de andre problemer er løst.
Hvad er koblingsværdierne nu?
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop
Det kan jeg ikke huske, men kan huske vyffe sagde at de ikke var slemme da han grundjusterede den på en mdr siden
Lupo 3l, 380.000km, 2001
Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop
Hvad er "slemme"
100% på at din "gamle" koblingsaktuator ikke fejlede en skid.
Du skal ALDRIG kører din bil til NS Auto igen, når det drejer sig om motoren.
Det lader til at de ikke aner en skid om Lupo 3L teknik, da det IKKE er som alle andre biler.
Du skal hurtigst muligt få udlæst din koblingsværdier i:
"Automatik"
"Måleblokke"
Måleblok 25 og så fortælle og numre og navne på alle 4 felter.
100% sten sikkert, at det højeste tal er over 85%
100% på at din "gamle" koblingsaktuator ikke fejlede en skid.
Du skal ALDRIG kører din bil til NS Auto igen, når det drejer sig om motoren.
Det lader til at de ikke aner en skid om Lupo 3L teknik, da det IKKE er som alle andre biler.
Du skal hurtigst muligt få udlæst din koblingsværdier i:
"Automatik"
"Måleblokke"
Måleblok 25 og så fortælle og numre og navne på alle 4 felter.
100% sten sikkert, at det højeste tal er over 85%
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop
Kim B. Olesen skrev: "Jeg vil ikke afvise at det kan være gangsteller, eller andet på hydrauliksystemet, men som udgangspunkt ligger krybepunktet på 93 % Så der er i hvert fald noget med en af de førnævnte ting som jeg synes der skal styr på det først"
Det er nok pille fra hinanden tid
Mvh,
Atjuh 3L.
Det er nok pille fra hinanden tid
Mvh,
Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop
Så er det ikke gangstelleren, hvor der skal sættes ind nu.
Det koblingstal, det skal ned under 80%
Hvor den kommer det, kan så være slidt/fejlmonteret koblingsudrykkerleje, eller skadet koblingsarm.
Det koblingstal, det skal ned under 80%
Hvor den kommer det, kan så være slidt/fejlmonteret koblingsudrykkerleje, eller skadet koblingsarm.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop
Hvor langt har bilen kørt siden udskiftning af kobling i 2011?
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop
Min tanke går mere på hvor langt det udtrykkerleje har kørt.
Altså dermdd også om det blev skiftet, sammen med koblingen.
Altså dermdd også om det blev skiftet, sammen med koblingen.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop
Kobling af skriftet for ca 150.000 - 200.000 km siden.
Det er ikke slemt den skifter, men det er bestemt heller ikke som hvis jeg skiftede selv i en manuel gearkasses bil..
Det er ikke slemt den skifter, men det er bestemt heller ikke som hvis jeg skiftede selv i en manuel gearkasses bil..
Lupo 3l, 380.000km, 2001
Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop
Lupo 3L skifter IKKE gear, som du selv ville gøre det.
Har vi fået koblingstallene fra motoren?
Slæbeprocent og krybeprocent!!!
Har vi fået koblingstallene fra motoren?
Slæbeprocent og krybeprocent!!!
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: Ny kobling slave cylinder, starter stadig ikke i stop
Hvor kan jeg få udlæst disse tal?
Den er begyndt at skifte væsentlig bedre gear, siden jeg fik den nye slave cylinder i.. Men det tager stadig 2 sekunder imellem hvert gear, og det er ikke verdens blødeste overgang..
Krypepunkte er blevet så minimalt efter de grundjusterede den hos N.S Auto, det irritere mig faktisk!
Den er begyndt at skifte væsentlig bedre gear, siden jeg fik den nye slave cylinder i.. Men det tager stadig 2 sekunder imellem hvert gear, og det er ikke verdens blødeste overgang..
Krypepunkte er blevet så minimalt efter de grundjusterede den hos N.S Auto, det irritere mig faktisk!
Lupo 3l, 380.000km, 2001