Qaxius skrev:Den skrue/møtrik har jeg beskrevet et par gange.
Den sidder på nederste del af gangstellerarmen og den skal sidde .
Nej, det har du næppe...
Den møtrik/skrue der omtales i guiden er på koblingskablet..
og den er vi vel enige om at man skal have fat under almindelig grundjustering, hvis koblingsværdien ligger uden for 1,80 - 1,99 volt (personligt justerer jeg altid ned til mellem 1,78 - 1,83)
Senest rettet af Thore J søn 5. okt 2014 22:10, rettet i alt 1 gang.
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Thore J skrev:Den møtrik/skrue der omtales i guiden er på koblingskablet..
og den er vi vel enige om at man skal have fat under almindelig grundjustering, hvis koblingsværdien ligger uden for 1,80 - 1,99 volt (personligt justerer jeg altid ned til mellem 1,78 - 1,83
Helt enig, jeg justerer til 1,82, giver en anelse blødere kobling
Sussi
Thore J skrev:Den møtrik/skrue der omtales i guiden er på koblingskablet..
og den er vi vel enige om at man skal have fat under almindelig grundjustering, hvis koblingsværdien ligger uden for 1,80 - 1,99 volt (personligt justerer jeg altid ned til mellem 1,78 - 1,83
Helt enig, jeg justerer til 1,82, giver en anelse blødere kobling
Sussi
Kan man få et kursus i at grundindstille af en herinde? Eller er det vejen frem og finde guiden og så prøve sig frem? Jeg har jo selv en vcds tester.
Ny Forrude skiftet i September 2014.
Nye Vinter Dæk sat på d. 21/11-14
Ny Kobling, Nyt Horn, Ny Slave Cylinder, Ny Baklys Kontakt, Ny Lygte Justering, skiftet ved 207,600km i Start December 2014.
Michael Munk skrev:Bare hent guiden herinde fra så er det rimelig simpelt.
Jeg har endnu ikke turde gå ind i grundindstillings boksen, men kan man gå ind og måle hvilke værdier den har nu, uden at gøre noget ved det i samme omgang, eller er det enten eller??
Ny Forrude skiftet i September 2014.
Nye Vinter Dæk sat på d. 21/11-14
Ny Kobling, Nyt Horn, Ny Slave Cylinder, Ny Baklys Kontakt, Ny Lygte Justering, skiftet ved 207,600km i Start December 2014.
Qaxius skrev:Ja.
Bare vælg målefelt 2.
Der kan du se det koblingsværdien.
Nu du er igang, så se også lige målefelt 25.
Der kan du se hvor slidt din kobling/udrykkerleje er.
Målefelt 2 og 25? Er ikke helt med på, hvad du mener. :/
Jeg åbner vcds, vælger styreenhed, vælger dernæst automatik (går jeg udfra) og der kan jeg så ikke se eller huske, hvad der er bag den, det kan jeg ikke lige se uden at koble bilen til.
Ny Forrude skiftet i September 2014.
Nye Vinter Dæk sat på d. 21/11-14
Ny Kobling, Nyt Horn, Ny Slave Cylinder, Ny Baklys Kontakt, Ny Lygte Justering, skiftet ved 207,600km i Start December 2014.
Qaxius skrev:Så tilslut bilen.
Lad være med at være bange for VCDS.
Du skriver 002 i feltet og så viser den dig 4 felter med tal.
Det jeg er bange for at er gå ind i noget, hvor den så går igang med noget, som jeg ikke kan stoppe eller rette igen.
Måske jeg bare skal nosse mig sammen og prøve mig frem. Hvis jeg får lavet noget lort med vcds, så kan det vel også rettes igen med en vcds, med en mere kyndig person bag udstyret. :p
Ny Forrude skiftet i September 2014.
Nye Vinter Dæk sat på d. 21/11-14
Ny Kobling, Nyt Horn, Ny Slave Cylinder, Ny Baklys Kontakt, Ny Lygte Justering, skiftet ved 207,600km i Start December 2014.
Eller du kan også nogle gange ringe til en herfra.
Bare tjek om der er den mindste smule slør i den lille gangstellerarm, så skift den.
Det er skide surt at få en RTFM når man er halvejs med en grundjustering.
sussi skrev:Bare du husker at, Hvis du starter en grundjustering, kan bilen ikke køre før den er afsluttet.
Been there, done that.
Men ellers har du ret
Sussi
Det er lige netop det jeg er nervøs for, for jeg ved ikke "hvor langt ind" i menuerne man skal/kan komme før man påbegynder en grund justering. :p
Qaxius skrev:Eller du kan også nogle gange ringe til en herfra.
Bare tjek om der er den mindste smule slør i den lille gangstellerarm, så skift den.
Det er skide surt at få en RTFM når man er halvejs med en grundjustering.
Jeg skal lige finde ud af, HVOR gangsteller armen og alle de andre vigtige komponenter sidder. Men når jeg ved det, så skal jeg nok lige få tjekket om der er slør.
Ny Forrude skiftet i September 2014.
Nye Vinter Dæk sat på d. 21/11-14
Ny Kobling, Nyt Horn, Ny Slave Cylinder, Ny Baklys Kontakt, Ny Lygte Justering, skiftet ved 207,600km i Start December 2014.
Hvor er du fra i Østjylland ? Du kunne da godt komme herop og få et lille kursus i hvor det hele sidder inkl lidt opbakning ti at lave en grundjustering
Kim B Olesen skrev:Hvor er du fra i Østjylland ? Du kunne da godt komme herop og få et lille kursus i hvor det hele sidder inkl lidt opbakning ti at lave en grundjustering
Hold da op et tilbud Kim.
Jeg er fra Randers, men det tror jeg da rigtig gerne at jeg vil benytte mig af.
Ny Forrude skiftet i September 2014.
Nye Vinter Dæk sat på d. 21/11-14
Ny Kobling, Nyt Horn, Ny Slave Cylinder, Ny Baklys Kontakt, Ny Lygte Justering, skiftet ved 207,600km i Start December 2014.
Ny Forrude skiftet i September 2014.
Nye Vinter Dæk sat på d. 21/11-14
Ny Kobling, Nyt Horn, Ny Slave Cylinder, Ny Baklys Kontakt, Ny Lygte Justering, skiftet ved 207,600km i Start December 2014.