Trækkraft. Har prøvet flere ting
Trækkraft. Har prøvet flere ting
Trækkraften på min Lupo er forsvundet.
Har skiftet turbo til en der har gået halvt så langt fordi armen fra vakumklumpen sad lidt fast. Virkede ikke.
Har byttet rundt på N75 og N18 virkede heller ikke. Har prøvet at blænde slangen fra N75 af. Virkede heller ikke, og har tjekket sikringer.
Nogen der kan hjælpe eller et Lupo kendt værksted i Nordjylland?
Har søgt og søgt her inde.
Har skiftet turbo til en der har gået halvt så langt fordi armen fra vakumklumpen sad lidt fast. Virkede ikke.
Har byttet rundt på N75 og N18 virkede heller ikke. Har prøvet at blænde slangen fra N75 af. Virkede heller ikke, og har tjekket sikringer.
Nogen der kan hjælpe eller et Lupo kendt værksted i Nordjylland?
Har søgt og søgt her inde.
- KMDTHY
- Indlæg: 4988
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 3 times
Re: Trækkraft. Har prøvet flere ting
Har du fået lavet en udlæsning af fejlkø?
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: Trækkraft. Har prøvet flere ting
Vakuumslanger!
Specielt den stive til bremsekraftforstærkeren samt den til turboen.
T-stykke og vakuummeter på tilgangen til N75. Hvad er det absolutte tryk her?
/Claus
Specielt den stive til bremsekraftforstærkeren samt den til turboen.
T-stykke og vakuummeter på tilgangen til N75. Hvad er det absolutte tryk her?
/Claus
Re: Trækkraft. Har prøvet flere ting
Har ikke tester her hjemme men havde en på da jeg fik skiftet turbo. Kan ikke se de tryk sådan lige
Nogen i Nordjylland der har tid at kigge ?
Nogen i Nordjylland der har tid at kigge ?
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Trækkraft. Har prøvet flere ting
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: Trækkraft. Har prøvet flere ting
sussi. med dit link kan jeg se at der set ikke findes lupo kyndige værksteder i nordjylland?
Re: Trækkraft. Har prøvet flere ting
hovsa. Kiggede lige ordentligt.
Feedback: kan du ikke lave en tyk overskrift ved Kjautoteknik? blev forvirret fordi det stod under gearteknik som er lukket, med alm. skrift
Feedback: kan du ikke lave en tyk overskrift ved Kjautoteknik? blev forvirret fordi det stod under gearteknik som er lukket, med alm. skrift
Re: Trækkraft. Har prøvet flere ting
Hej jeg kan da godt være behjælpelig med at teste den . du kan give et kald på 26281123 hvis du vil køre til haverslev.
Mvh
Leon andersen
Mvh
Leon andersen
Vw Lupo 3L 1.2 TDI 2003, Webasto thermo top E, OE fartpilot, Fjernbetjent centrallås
Re: Trækkraft. Har prøvet flere ting
Nogen der har et ledningsdisgram over stikket til N75 ventilen? Og evt hvilket ben den går i på stikket til motorstyreenheden?
Leon havde vcds på og den skriver overgang til stel.
Leon havde vcds på og den skriver overgang til stel.
Re: Trækkraft. Har prøvet flere ting
ENDELIG ER PROBLEMET LØST!
Først udskiftning af turbo fordi armen gik trægt.
så udmåling af div. ventiler.
udmåling af ledninger osv.
Konklusionen blev, 2 slanger på N75 var byttet omkring.
Fik en N75 fra et ophug og fik byttet de to ledninger.
så trak den fint men gik stadig i nødprogram.
så prøvede jeg at blænde slangen til buffertanken af og så var problemet løst !
alt i alt: 1000kr til turbo der havde gået halvt så langt som min egen.
500kr til plastikrør fra llm til turbo (flange var knækket) og brugt N75 fra ophug.
Plus en masse hjælp fra folk her inde fra, mange tak !
Har nu en turbo til at ligge der umiddelbart ikke fejler noget ud over den tap, som armen fra vakumdåsen går på, går trægt i turbo.
Nogen der kunne være intra i at købe den for at renovere og sælge?
Først udskiftning af turbo fordi armen gik trægt.
så udmåling af div. ventiler.
udmåling af ledninger osv.
Konklusionen blev, 2 slanger på N75 var byttet omkring.
Fik en N75 fra et ophug og fik byttet de to ledninger.
så trak den fint men gik stadig i nødprogram.
så prøvede jeg at blænde slangen til buffertanken af og så var problemet løst !
alt i alt: 1000kr til turbo der havde gået halvt så langt som min egen.
500kr til plastikrør fra llm til turbo (flange var knækket) og brugt N75 fra ophug.
Plus en masse hjælp fra folk her inde fra, mange tak !
Har nu en turbo til at ligge der umiddelbart ikke fejler noget ud over den tap, som armen fra vakumdåsen går på, går trægt i turbo.
Nogen der kunne være intra i at købe den for at renovere og sælge?
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Trækkraft. Har prøvet flere ting
Hvordan blev de pludselig byttet om?
Mvh,
Atjuh 3L
Mvh,
Atjuh 3L
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Re: Trækkraft. Har prøvet flere ting
Enten har jeg selv fået dem byttet da jeg byttede N75 og N18 eller mekanikeren da han skiftede turbo
- Atjuh 3L
- Indlæg: 1739
- Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Kontakt:
Re: Trækkraft. Har prøvet flere ting
Okay.
Jeg forstod dit indlæg som at der manglede trækkraft og så byttede du turbo, det hjalp ikke, men det gjorde det her til sidst da du byttede rundt på slangerne?
Jeg forstår simpelthen ikke hvad den endelige årsag til problemet var?
Mvh,
Atjuh 3L
Jeg forstod dit indlæg som at der manglede trækkraft og så byttede du turbo, det hjalp ikke, men det gjorde det her til sidst da du byttede rundt på slangerne?
Jeg forstår simpelthen ikke hvad den endelige årsag til problemet var?
Mvh,
Atjuh 3L
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Re: Trækkraft. Har prøvet flere ting
Endelige konklusion:
At der var en utæthed i slangen fra n75 til buffertanken og armen på den gamle turbo var træt
At der var en utæthed i slangen fra n75 til buffertanken og armen på den gamle turbo var træt
-
- Indlæg: 161
- Tilmeldt: ons 30. jun 2010 18:56
- Geografisk sted: 8300 Odder
Re: Trækkraft. Har prøvet flere ting
Den fejl har jeg også oplevet.
JEg blændede slangen af, og har kørt et år uden den vacum beholder i inderskærmen.
Undrer mig stadigvæk over hvad formålet med den har været...
mvh
Bo
JEg blændede slangen af, og har kørt et år uden den vacum beholder i inderskærmen.
Undrer mig stadigvæk over hvad formålet med den har været...
mvh
Bo
selvudnævnt mester i Limp mode kørsel
03-købt fra ny
1993 Audi cab 2,8 V6 (for at holde balance i CO2 regnskabet)
1978 mini, har været adskilt siden 2003
Har Vag-Com
Kører dagligt 2x75km på landevej
03-købt fra ny
1993 Audi cab 2,8 V6 (for at holde balance i CO2 regnskabet)
1978 mini, har været adskilt siden 2003
Har Vag-Com
Kører dagligt 2x75km på landevej
Re: Trækkraft. Har prøvet flere ting
Jeg ved faktisk ikke hvad den gør, ingenting med noget udenom virker ulogisk
Men den må jo have et formål.
Nu er den hvertfald blændet af og bilen kører!
Men den må jo have et formål.
Nu er den hvertfald blændet af og bilen kører!
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Trækkraft. Har prøvet flere ting
Vakuumbeholderen sørger for at holde et konstant undertryk, uafhængigt af motoromdrejningstal og brug af bremse, og det er en fordel, når regulerings-funktionerne (fx N75) skal være præcise. Så: Fint nok, at bilen kører. Men: Ikke optimalt.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
-
- Indlæg: 161
- Tilmeldt: ons 30. jun 2010 18:56
- Geografisk sted: 8300 Odder
Re: Trækkraft. Har prøvet flere ting
Det er vel en "vacum kompensator".
Men ved hvilke situationer vil vacum svinge?
Er det når bilen er koblet ud på ned af en bakke, i start/stop situationen eller ?
Men ved hvilke situationer vil vacum svinge?
Er det når bilen er koblet ud på ned af en bakke, i start/stop situationen eller ?
selvudnævnt mester i Limp mode kørsel
03-købt fra ny
1993 Audi cab 2,8 V6 (for at holde balance i CO2 regnskabet)
1978 mini, har været adskilt siden 2003
Har Vag-Com
Kører dagligt 2x75km på landevej
03-købt fra ny
1993 Audi cab 2,8 V6 (for at holde balance i CO2 regnskabet)
1978 mini, har været adskilt siden 2003
Har Vag-Com
Kører dagligt 2x75km på landevej