Lupo import fra Tyskland?
Lupo import fra Tyskland?
Hej. Jeg har brugt søgefunktionen, men fandt ikke et svar på mit spørgsmål.
Min kæreste og jeg er på udkig efter en Lupo 3L. Vi kigger lidt i Tyskland, for at undgå at få en der har fået salt om vinteren.
Er der nogen der ved hvad importafgiften ca. vil ligge på? Fx for en Lupo 3L fra 2003, som har kørt 150.000.
Råd og tips modtages gerne
Min kæreste og jeg er på udkig efter en Lupo 3L. Vi kigger lidt i Tyskland, for at undgå at få en der har fået salt om vinteren.
Er der nogen der ved hvad importafgiften ca. vil ligge på? Fx for en Lupo 3L fra 2003, som har kørt 150.000.
Råd og tips modtages gerne
Musik til køreturen: www.soundcloud.com/the-marsbar
-
- Indlæg: 1397
- Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Næstved/ Lov
Re: Lupo import fra Tyskland?
Saltes der ikke på de tyske veje?
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Re: Lupo import fra Tyskland?
En Lupo har også fået salt, når den har kørt i Tyskland og mindst lige så meget som herhjemme. Dernede er luftfugtigheden dog en smule lavere og derfor ikke så grov ved vogntøjet.mwh skrev:Hej. Jeg har brugt søgefunktionen, men fandt ikke et svar på mit spørgsmål.
Min kæreste og jeg er på udkig efter en Lupo 3L. Vi kigger lidt i Tyskland, for at undgå at få en der har fået salt om vinteren.
Er der nogen der ved hvad importafgiften ca. vil ligge på? Fx for en Lupo 3L fra 2003, som har kørt 150.000.
Råd og tips modtages gerne
Det hele afhænger af udstyr, men da jeg undersøgte det for et lille års tid siden, skulle man regne med et sted mellem 15-20tkr.
Re: Lupo import fra Tyskland?
Hvis man foretager en google søgning på ordet Streusalz (det tyske ord for vejsalt), så dukker der en masse information op. I nogle byer og en del kommuner er saltning af veje forbudt, dog er det i forbudszonerne i reglen tilladt at salte i forbindelse med isslag.
Der eksisterer i Tyskland ret omfattende forbud mod vintersaltning foretaget af privatpersoner.
Tyskland er iøvrigt så stort og klimatisk varieret at man næppe kan sige noget der er dækkende for hele landet når det gælder klima og vintersaltning.
Jeg købte i 1999 en Mercedes 230C fra 1979 stort set uden rust (og den havde helt tydeligt aldrig set så meget som skyggen af rustbeskyttelse). Bilen havde hele sit liv 'boet' i Stuttgart.
Så man kan faktisk godt være heldig at finde en Tysk vogn som kun har set ganske lidt vejsalt i sit liv. Men det er bestemt ikke noget man skal regne med.
Der eksisterer i Tyskland ret omfattende forbud mod vintersaltning foretaget af privatpersoner.
Tyskland er iøvrigt så stort og klimatisk varieret at man næppe kan sige noget der er dækkende for hele landet når det gælder klima og vintersaltning.
Jeg købte i 1999 en Mercedes 230C fra 1979 stort set uden rust (og den havde helt tydeligt aldrig set så meget som skyggen af rustbeskyttelse). Bilen havde hele sit liv 'boet' i Stuttgart.
Så man kan faktisk godt være heldig at finde en Tysk vogn som kun har set ganske lidt vejsalt i sit liv. Men det er bestemt ikke noget man skal regne med.
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Lupo import fra Tyskland?
mht rust... så kig i Schweiz
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: Lupo import fra Tyskland?
Tak for svar.
Det fremgik ikke helt tydeligt nok, at jeg selvfølgelig vil bestræbe mig på at finde en bil, som har kørt et sted, hvor der ikke er blevet saltet. Det skulle være muligt i Tyskland. Mine forældre har en del tyske bekendskaber, som holder øje med brugte biler.
Pointen med mit spørgsmål gik mest på hvad man kan regne med at skulle betale i importafgift. Ifølge SKATs tidligere sager med Lupoer (jeg kunne finde tre), så har afgiften ligget på omkring 10-15k.
Det fremgik ikke helt tydeligt nok, at jeg selvfølgelig vil bestræbe mig på at finde en bil, som har kørt et sted, hvor der ikke er blevet saltet. Det skulle være muligt i Tyskland. Mine forældre har en del tyske bekendskaber, som holder øje med brugte biler.
Pointen med mit spørgsmål gik mest på hvad man kan regne med at skulle betale i importafgift. Ifølge SKATs tidligere sager med Lupoer (jeg kunne finde tre), så har afgiften ligget på omkring 10-15k.
Musik til køreturen: www.soundcloud.com/the-marsbar
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Lupo import fra Tyskland?
Vi befinder os i noget der populært kaldes "tågebæltet", hvis man skal importere en brugt bil, skal den helst have kørt enten nord for Stockholm eller et stykke syd for Hamburg, det er den forklaring jeg har fået af en "klog mand"
Vh. Sussi
Ps. Der er et lille problem med Schweiz, de er ikke medlem af EU, så der løber en del ekstra udgifter på (importafgift og moms)
Vh. Sussi
Ps. Der er et lille problem med Schweiz, de er ikke medlem af EU, så der løber en del ekstra udgifter på (importafgift og moms)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: Lupo import fra Tyskland?
MWH: afgiften vil rigtigt ligge omkring de 10-15k. Udstyr er fritaget fra afgift hvis bilen er 4+ år gammel... Hvilket den jo er
Bilens stand(en vurderingssag) : over middel= ingen afslag i afgift, middel= 3% afslag i afgift, under middel= 5% afslag. Det er efter sigende svært at få en bil over 10 år ned i "under middel" da man må forvente naturlig slitage grundet alder.
"Hørt over havelågen" nogle skruer bilens km-stand kraftigt op til told-syn for at få en lavere afgift, for igen at sænke den til det oprindelige antal efter syn.
Schweiz: told er 10% af købspris, moms er de velkendte whooping 25% også af din købspris. (Som Sussi skriver.) jeg har hentet en lupo fra Schweiz, den var i kaross som om den lige var kørt ud af produktionshallen. Men hugget op da den ville blive for dyr på gaden, med told og moms inden den kunne få plader på.
Afnemhedsgrunde vil jeg fraråde Schweiz.
Bilens stand(en vurderingssag) : over middel= ingen afslag i afgift, middel= 3% afslag i afgift, under middel= 5% afslag. Det er efter sigende svært at få en bil over 10 år ned i "under middel" da man må forvente naturlig slitage grundet alder.
"Hørt over havelågen" nogle skruer bilens km-stand kraftigt op til told-syn for at få en lavere afgift, for igen at sænke den til det oprindelige antal efter syn.
Schweiz: told er 10% af købspris, moms er de velkendte whooping 25% også af din købspris. (Som Sussi skriver.) jeg har hentet en lupo fra Schweiz, den var i kaross som om den lige var kørt ud af produktionshallen. Men hugget op da den ville blive for dyr på gaden, med told og moms inden den kunne få plader på.
Afnemhedsgrunde vil jeg fraråde Schweiz.
Byt til Brugt.
Re: Lupo import fra Tyskland?
Lille sidebemærkning. Da ca. 60% af alle Lupo 3L blev eksporteret til Danmark, vil der naturligt være en høj koncentration af Lupo 3L i DK, derfor er know-how om bilen høj i Danmark. Samme viden om bilen finder du ikke i Tyskland eller Holland. Derfor er chancen for en bil der ikke er passet som en lupo bør, væsentligt højere i udlandet end hvis du finder en dansker.
Byt til Brugt.
- Lars Larsen
- Indlæg: 176
- Tilmeldt: ons 14. jul 2010 07:25
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Nø-Fyn
Re: Lupo import fra Tyskland?
VAG fremstillede ialt ca 30.000 Lupo 3L TDI. Af dem blev ca 6500 eksporteret til Danmark som var langt den største aftager af modellen.Riis skrev:Lille sidebemærkning. Da ca. 60% af alle Lupo 3L blev eksporteret til Danmark, .....
Dertil kommer parallelimport af brugte Lupo'er som over tid godt kan beløbe sig til mindst et par tusinde.
Så er der også et ukendt antal der er blevet skrottet efter uheld og nedbrud som skal lægges til det antal der pr dd. kører i DK.
Men jeg tror ikke på at der er kommet 18.000 Lupoer (60%) til Danmark siden introduktionen i 1999. - Hvordan finder man ud af de faktiske tal, sådan bare af nysgerrighed?
/Lars
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Lupo import fra Tyskland?
mener at man på FTZ kan se hvor mange der er blevet registreret men om de også slettes igen når de afmeldes ved jeg ikke og jeg har ikke adgang til FTZ's WWW.Lars Larsen skrev: Men jeg tror ikke på at der er kommet 18.000 Lupoer (60%) til Danmark siden introduktionen i 1999. - Hvordan finder man ud af de faktiske tal, sådan bare af nysgerrighed?
/Lars
-
- Indlæg: 1397
- Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Næstved/ Lov
Re: Lupo import fra Tyskland?
18.000 lyder af meget, men syns her på det sidste har jeg mødte flere 3L modeller en normalt. Men det er nok fordi flere har opdate at den holder sig bedre en så mange andre biler gør. Plus den stadig køre langt på literen og så koster de jo ingen ting mere
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Lupo import fra Tyskland?
Der er ca 6500 3L'ere på plader..
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
-
- Indlæg: 1397
- Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Næstved/ Lov
Re: Lupo import fra Tyskland?
Kun i DK eller ?
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Re: Lupo import fra Tyskland?
Undskyld min sløsede omgang med antallet, her er hvad der står på wiki:Lars Larsen skrev:VAG fremstillede ialt ca 30.000 Lupo 3L TDI. Af dem blev ca 6500 eksporteret til Danmark som var langt den største aftager af modellen.Riis skrev:Lille sidebemærkning. Da ca. 60% af alle Lupo 3L blev eksporteret til Danmark, .....
Dertil kommer parallelimport af brugte Lupo'er som over tid godt kan beløbe sig til mindst et par tusinde.
Så er der også et ukendt antal der er blevet skrottet efter uheld og nedbrud som skal lægges til det antal der pr dd. kører i DK.
Men jeg tror ikke på at der er kommet 18.000 Lupoer (60%) til Danmark siden introduktionen i 1999. - Hvordan finder man ud af de faktiske tal, sådan bare af nysgerrighed?
/Lars
http://da.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Lupo
Dansk popularitet[redigér | redigér wikikode]
Lupo 3L blev i Danmark solgt i et hidtil uset antal sammenlignet med det samlede antal produceret. Det første år aftog Danmark 15 procent af den samlede produktion af Lupo 3L, og andelen steg med årene helt op til 60 procent. For sammenligningens skyld tildeler Volkswagen i gennemsnit 0,6 procent af produktionen til danske kunder.[6] Årsagen til den store danske aftagelse af den samlede produktion af Lupo 3L skyldtes, at Lupoen er helt speciel i afgiftsmæssige henseender, da den sammen med Audi A2 3L TDI er de eneste bilmodeller, som kvalificerer sig til laveste ejerafgift for dieseldrevne personbiler[7] og til år 2005 kvalificerede sig til en trediedels nedslag i registreringsafgiften.[8]
Kan godt se at antallet ikke er 60%, men det er højt, Hvis man skal tro wiki.
Byt til Brugt.
-
- Indlæg: 37
- Tilmeldt: ons 22. aug 2012 15:16
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Sv: Lupo import fra Tyskland?
De tal fra ftz og andre grossister passer ikke altid. I mange tilfælde har import biler ikke blevet opgivet i deres kataloger.ph. skrev:mener at man på FTZ kan se hvor mange der er blevet registreret men om de også slettes igen når de afmeldes ved jeg ikke og jeg har ikke adgang til FTZ's WWW.Lars Larsen skrev: Men jeg tror ikke på at der er kommet 18.000 Lupoer (60%) til Danmark siden introduktionen i 1999. - Hvordan finder man ud af de faktiske tal, sådan bare af nysgerrighed?
/Lars
Sendt fra min mobilehaløjsating.
Re: Lupo import fra Tyskland?
Tak for det jeres svar.
Planen er at kigge efter en bil i nærheden af Frankfurt. Min far arbejder af og til dernede, så han vil have mulighed for at se på den. Så må vi se om det kan svare sig
Planen er at kigge efter en bil i nærheden af Frankfurt. Min far arbejder af og til dernede, så han vil have mulighed for at se på den. Så må vi se om det kan svare sig
Musik til køreturen: www.soundcloud.com/the-marsbar
Re: Lupo import fra Tyskland?
Riis du nævner, at ekstraudstyr er fritaget for afgift hvis bilen er mere end 4 år.
Gælder dette også hvis der er tale om en bil der ændres fra "papagøjeplader" til hvide plader. (dette er ikke en Lupo
)
Jesper
Gælder dette også hvis der er tale om en bil der ændres fra "papagøjeplader" til hvide plader. (dette er ikke en Lupo
)
Jesper
Re: Lupo import fra Tyskland?
Der er jeg dig svar skyldig, jeg ved kun at det gælder ved import, ved ikke om det også gælder ændring fra papegøjeplader til hvide.lotus skrev:Riis du nævner, at ekstraudstyr er fritaget for afgift hvis bilen er mere end 4 år.
Gælder dette også hvis der er tale om en bil der ændres fra "papagøjeplader" til hvide plader. (dette er ikke en Lupo
)
Jesper
Byt til Brugt.
Re: Lupo import fra Tyskland?
Jeg tror ikke det med at udstyr er fritaget længere.
Jeg har lige hentet "familiebilen" en Audi A4 2,5 TDI, en B5 model fra 2001. Men fordi at der ikke er nogen til salg i Danmark i samme model med samme mængde udstyr, har skat brugt en model B6 til vurderingsgrundlag med det resultat at den er blevet ca. 20.000,- dyrere end en A6 med samme udstyr og samme årgang.
Jeg har forsøgt at sende flere annoncer til skat der viser dels at jeg kan få A6'ere billigere og A4'ere til det halve af hvad skat har vurderet min til, men da den ene A4 med Quattro der er til salg i en B5 model er fra 1998 og dem skat har fundet er fra 2003, mener de at deres vurdering er mere restvissende da der kun er 2 år mellem deres og 3 år mellem min.
Så jeg er færdig med at hente i Tyskland for at få mere udstyr for pengene.
Kig evt. her: http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=23&t=34046
Jeg har lige hentet "familiebilen" en Audi A4 2,5 TDI, en B5 model fra 2001. Men fordi at der ikke er nogen til salg i Danmark i samme model med samme mængde udstyr, har skat brugt en model B6 til vurderingsgrundlag med det resultat at den er blevet ca. 20.000,- dyrere end en A6 med samme udstyr og samme årgang.
Jeg har forsøgt at sende flere annoncer til skat der viser dels at jeg kan få A6'ere billigere og A4'ere til det halve af hvad skat har vurderet min til, men da den ene A4 med Quattro der er til salg i en B5 model er fra 1998 og dem skat har fundet er fra 2003, mener de at deres vurdering er mere restvissende da der kun er 2 år mellem deres og 3 år mellem min.
Så jeg er færdig med at hente i Tyskland for at få mere udstyr for pengene.
Kig evt. her: http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=23&t=34046
VH
Morten Bo
Lupo 1,2 TDI 3L - 2000 / Audi A6 3,0 TDI Quattro - 2006 / VCDS - sidste opdatering
Morten Bo
Lupo 1,2 TDI 3L - 2000 / Audi A6 3,0 TDI Quattro - 2006 / VCDS - sidste opdatering