Charge Pressure Control: Negative Deviation LØST MED Bell-ad
Charge Pressure Control: Negative Deviation LØST MED Bell-ad
Hej Alle
Har fået et mindre problem med den lille...
Problemet opstår primert når bilen er kold, men kan dog også opstå ved alm drift temp..(dog opstår den kun ved frisk kørsel)
Fejlen er :
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-10 - - - Intermittent
Bilen går i nødprogram (ingen lamper lyser) og dette løses ved at slukke bilen og starte igen.
Nogle gode råd ??
Har fået et mindre problem med den lille...
Problemet opstår primert når bilen er kold, men kan dog også opstå ved alm drift temp..(dog opstår den kun ved frisk kørsel)
Fejlen er :
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-10 - - - Intermittent
Bilen går i nødprogram (ingen lamper lyser) og dette løses ved at slukke bilen og starte igen.
Nogle gode råd ??
Senest rettet af sussi fre 17. dec 2010 21:32, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift rettet
Begrundelse: Overskrift rettet
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation
Fandt måske noget selv:
17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
Possible Symptoms
Reduced power output
Limp mode
Possible Causes
Boost Pressure too Low
Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected or leaking
Charger Pressure Control defective
VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck
Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
Possible Solutions
Check Hoses/Pipes to/between Components
Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
Check / Clean / Replace Charge Pressure Control
Check / Clean mechanism for variable nozzles
så mon ikke det er en defekt N75 ventil ??
17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
Possible Symptoms
Reduced power output
Limp mode
Possible Causes
Boost Pressure too Low
Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected or leaking
Charger Pressure Control defective
VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck
Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
Possible Solutions
Check Hoses/Pipes to/between Components
Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
Check / Clean / Replace Charge Pressure Control
Check / Clean mechanism for variable nozzles
så mon ikke det er en defekt N75 ventil ??
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
-
- Indlæg: 82
- Tilmeldt: tors 29. jul 2010 17:42
Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation
Her er GURU måden:
Ellers kan du også se det på armen på turboen om den flytter sig når du ændre omdrejninger..
Kontrol af magnetventil til ladetryksbegrænsning -N75-
– Afbryd tændingen.
– Træk stikket -1- af magnetventilen til ladetryksbegrænsning -N75--2-.
– Mål modstanden mellem ventilernes stikben.
Foreskrevet værdi: 14 … 20 Ω
Hvis den foreskrevne værdi ikke opnås
– Udskift magnetventilen til ladetryksbegrænsning -N75-.
Hvis den foreskrevne værdi opnås:
– Tilslut tændingen.
– Mål ventilens forsyningsspænding på stikben 1 til stikket og på motorstellet.
Foreskrevet værdi: ca. batterispænding
Hvis den foreskrevne værdi ikke opnås
– Afbryd tændingen.
Ellers kan du også se det på armen på turboen om den flytter sig når du ændre omdrejninger..
Kontrol af magnetventil til ladetryksbegrænsning -N75-
– Afbryd tændingen.
– Træk stikket -1- af magnetventilen til ladetryksbegrænsning -N75--2-.
– Mål modstanden mellem ventilernes stikben.
Foreskrevet værdi: 14 … 20 Ω
Hvis den foreskrevne værdi ikke opnås
– Udskift magnetventilen til ladetryksbegrænsning -N75-.
Hvis den foreskrevne værdi opnås:
– Tilslut tændingen.
– Mål ventilens forsyningsspænding på stikben 1 til stikket og på motorstellet.
Foreskrevet værdi: ca. batterispænding
Hvis den foreskrevne værdi ikke opnås
– Afbryd tændingen.
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 3 times
Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation
Jeg havde dårlige ledninger til turbo tryk måleren....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation
Min katalysator var fuldstændig sodet til, derfor opstod fejlen "kun" under frisk kørsel.
Venlig hilsen Thomas.
Venlig hilsen Thomas.
Tidligere bil: Lupo 3L fra 2000
Tidligere bil: Polo Bluemotion fra 2012
Nuværende bil: Lupo 3L fra 2003
Reminder to self: Bliv i Lupo!!!
Har VCDS 11.11.3, arbejder i 8250 Egå, bosat i 8990 Fårup.
Tidligere bil: Polo Bluemotion fra 2012
Nuværende bil: Lupo 3L fra 2003
Reminder to self: Bliv i Lupo!!!
Har VCDS 11.11.3, arbejder i 8250 Egå, bosat i 8990 Fårup.
Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation
Takker for alle mulighederne..
jeg tjekker lige n75 og "actuator" ved turbo i aften.... svar følger....
jeg tjekker lige n75 og "actuator" ved turbo i aften.... svar følger....
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation
Så er fejlen fundet:
Regulering ved turbo er groet fast
N75 OK
Vacum dåse OK
Er der nogen gode råd til at løsne regulering på turbo ??
Regulering ved turbo er groet fast
N75 OK
Vacum dåse OK
Er der nogen gode råd til at løsne regulering på turbo ??
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
-
- Indlæg: 282
- Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation
ikke for at bryde ind, men når i skriver at fejlen kun opstår ved frisk kørsel, hvordan opdager i den så med vagcom? altså der skal man vel slukke bilen (fejlen bliver nulstillet) og sæt den til tænding og lav en udlæsning og så får man vel ikke fejlen, eller hvad?
Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation
Jo fejlen står stadigt lagret, så den kan ses i vag-com.
En lille update, armen på turbo sider kun fast når turbo er kold
nok derfor fejlen primert kommer når bilen også er kold..
Tror den får en tur med Bell-ad rens....
En lille update, armen på turbo sider kun fast når turbo er kold
nok derfor fejlen primert kommer når bilen også er kold..
Tror den får en tur med Bell-ad rens....
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 3 times
Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation
Fejlen bliver lagret i fejl køen, og kan KUN slettes med VAG-COM / VCDS.vanquish99 skrev:ikke for at bryde ind, men når i skriver at fejlen kun opstår ved frisk kørsel, hvordan opdager i den så med vagcom? altså der skal man vel slukke bilen (fejlen bliver nulstillet) og sæt den til tænding og lav en udlæsning og så får man vel ikke fejlen, eller hvad?
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation
Hej, jeg står med nøjeagtig samme fejl i min lupo, og kan bare ikk finde ud af hvad fanden det er.
Kan du forklare hvad du helt præcis gjorde ?
Kan du forklare hvad du helt præcis gjorde ?
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation
Han brugte Bell Add..
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 3 times
Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation
For fanden da...... køb dig et par briller og læs tråden !!Saiid skrev:Hej, jeg står med nøjeagtig samme fejl i min lupo, og kan bare ikk finde ud af hvad fanden det er.
Kan du forklare hvad du helt præcis gjorde ?
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: Charge Pressure Control: Negative Deviation LØST MED Bel
korekt fejlen er blevet helt løst med bell ad servicerens 2d..
Søren Pedersen ...............vdcs 10.6 ejer....
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
3390 Hundested
Vw lupo 3l Tdi , 2002, Import, Servo, OEM Fartpilot, ESB, Clås, Elruder, kopholder, Hattehylde, Mørk kabine
Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation
Håber at du har fundet ud af hvordan...magnussen skrev:Så er fejlen fundet:
Er der nogen gode råd til at løsne regulering på turbo ??
Der sidder en kontramøtrik på armen den skal løses (hold igen på armen med en tang, ellers vrider man det hele)..
og når den løsnet, man justere med vha. den fingerskrue som sidder midt på armen.
Den skal kun lige være akkurat så stram at spjældet er lukket helt til (armen i bagerste stilling) uden slup når der ikke er sug på vacuum-dåsen.
Hvis den er for stram, bliver ladetrykket før højt og bilen vil gå i nødprogram når ladetrykket bliver for højt! ...
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation
Reguleringen ved turbo er groet fast.magnussen skrev:Så er fejlen fundet:
Regulering ved turbo er groet fast
N75 OK
Vacum dåse OK
Er der nogen gode råd til at løsne regulering på turbo ??
Er det ikke skovlene (vanes) der menes.
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Motor fejl:Charge Pressure Control: Negative Deviation
Slap dog afKMDTHY skrev:For fanden da...... køb dig et par briller og læs tråden !!Saiid skrev:Hej, jeg står med nøjeagtig samme fejl i min lupo, og kan bare ikk finde ud af hvad fanden det er.
Kan du forklare hvad du helt præcis gjorde ?
nu har han jo, på det givne tidspunkt, rent faktisk ikke vendt tilbage til tråden og skrevet at problemet er løst!
Kun at han vil prøve med en gang B.A og ikke noget om hvilken B.A der blev brugt, eller hvordan det er brugt!
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Charge Pressure Control: Negative Deviation LØST MED Bel
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Charge Pressure Control: Negative Deviation LØST MED Bel
og..? sidder ikke og kigger datoer på indlæg.....har åbenbart sprunget indlægget over de sidste 3.år....ændrer ikke på at jeg syntes at det er en tilgrin måde at skrive til en der stiller et spørgsmål!Vyffe skrev:Det er TRE år siden den kommentar er smidt. Wtf?
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk now Free
egentligt bare så meget mere skræmmende at han ikke har rettet sit indlæg når han har haft 3.år til det...
eller at der ikke er andre der har opponeret imod det svar
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 3 times
Re: Charge Pressure Control: Negative Deviation LØST MED Bel
Til grin ? Takker, og god søndag. Har svært ved at se hvad din kommentar bidrager tråden.....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.