Nogen med erfaring i Lupo lyde nær Aarhus?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
malthe
Indlæg: 98
Tilmeldt: man 11. mar 2013 12:01
Geografisk sted: Århus 8000

Nogen med erfaring i Lupo lyde nær Aarhus?

Indlæg af malthe »

Hejsa folkens,

1:
Jeg er efter 2 besøg ved forhandlere og stadig med 3 måneders garanti tilbage blevet lovet alt var iorden og det har ikke været tilfældet..
Efter flere skiftninger af bl.a. hydraulik pumpe og forskellige ting i motorrummet - men stadig har jeg en underlig lyd både ved kørsel i ECO og uden ECO..

Lyden former sig som en mislyd, en form for pipen / hvinen .. Jeg har kørt i min Mors noget ældre Lupo og her har jeg ikke kunne få samme lyd frem..

Er der nogen som af og til kommer forbi Aarhus og ville tage sig tiden til at køre en tur med mig og sige om det er mig der er sippet eller om der er
grund til at gå i yderligheder, så man ved det ikke er gearkassen eller lignede som har nogle fejl?

Jeg kvitterer gerne med kage / kaffe / eller andet til ganen for ulejligheden hvis dette ønskes (;

2:
Mit rat ryster relativt meget når lupoen kører over 120 km/t - kan dette også være en fejl - eller er dette normalt i jeres små ulve også?
Audi A2 sort, 388.000 km.

Tidligere - Lupo 3l, 2002, Sort, 310.000 km, fuld service bog, ESP, parkerings sensor, 2-din, led kørelys, mørk kabine.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Nogen med erfaring i Lupo lyde nær Aarhus?

Indlæg af ph. »

malthe skrev:Hejsa folkens,

1:
Jeg er efter 2 besøg ved forhandlere og stadig med 3 måneders garanti tilbage blevet lovet alt var iorden og det har ikke været tilfældet..
Efter flere skiftninger af bl.a. hydraulik pumpe og forskellige ting i motorrummet - men stadig har jeg en underlig lyd både ved kørsel i ECO og uden ECO..

Lyden former sig som en mislyd, en form for pipen / hvinen .. Jeg har kørt i min Mors noget ældre Lupo og her har jeg ikke kunne få samme lyd frem..

Er der nogen som af og til kommer forbi Aarhus og ville tage sig tiden til at køre en tur med mig og sige om det er mig der er sippet eller om der er
grund til at gå i yderligheder, så man ved det ikke er gearkassen eller lignede som har nogle fejl?

Jeg kvitterer gerne med kage / kaffe / eller andet til ganen for ulejligheden hvis dette ønskes (;

2:
Mit rat ryster relativt meget når lupoen kører over 120 km/t - kan dette også være en fejl - eller er dette normalt i jeres små ulve også?
meget oplysende :shock:

læg et lydklip op
første bud: returventil på brændstoffilter ...............................................................................men måske det var en af de ting der allerede ER skiftet :ugeek:
malthe
Indlæg: 98
Tilmeldt: man 11. mar 2013 12:01
Geografisk sted: Århus 8000

Re: Nogen med erfaring i Lupo lyde nær Aarhus?

Indlæg af malthe »

Ville sådan set gerne ligge et klip op, men siden det er en ret anonym lyd kommer forslaget til hvis der nu er en som er forbi Aarhus..

Det har ikke været til at optage, da lyden er mere eller mindre umulig at fange via optagelse fra en iPhone - som jeg har prøvet..

Ja der skulle være skiftet ventilen også, jeg får først en liste over de skiftede ting i løbet af næste uge..
Audi A2 sort, 388.000 km.

Tidligere - Lupo 3l, 2002, Sort, 310.000 km, fuld service bog, ESP, parkerings sensor, 2-din, led kørelys, mørk kabine.
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Nogen med erfaring i Lupo lyde nær Aarhus?

Indlæg af Kim B Olesen »

Ja det er lidt svært at sige uden at høre lyden :? Kan du beskrive hvornår lyden er der ?
De rysten skal helt sikkert ikke være der, med de små hjul der sidder på en Lupo er de meget nemme at afbalancere så de ikke ryster, så hvis de har prøvet at afbalancere skal der nok et nyt dæk eller fælg til ;) som jo så er på mekanikerens regning :D
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Sv: Nogen med erfaring i Lupo lyde nær Aarhus?

Indlæg af Vyffe »

Jeg er jævnligt i Aarhus. Næste gang på tirsdag. Kan godt kigge forbi hvis det er..

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Nogen med erfaring i Lupo lyde nær Aarhus?

Indlæg af sussi »

Du skriver "Lyden former sig som en mislyd, en form for pipen / hvinen", en svag hvinen, af og til, har jeg levet med de sidste 230.000km og ingen har kunnet finde "fejlen", men bilen kører perfekt :!: :roll:
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Nogen med erfaring i Lupo lyde nær Aarhus?

Indlæg af batmann67 »

Kan du fremprovokere lyden eller er den der altid.
Eks.
- Under accelereation
- friløb i gear eller frigear
- drejer til den ene eller den anden side.
- under bremsning
- tomgang
- osv

/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Nogen med erfaring i Lupo lyde nær Aarhus?

Indlæg af doktorfrank »

Jeg mener at erindre, at jeg kan huske en intermitterende pibelyd i en af de biler, jeg jævnligt har mellem hænderne - og jeg tror, at lyden forsvandt i forbindelse med udskiftning af N75.
Så har jeg vist så mange forbehold som muligt :lol:
Tillige tror jeg, at det er den N75, som jeg nu har liggende i reserve - efter at den har været adskilt renset og kontrolleret. :geek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
malthe
Indlæg: 98
Tilmeldt: man 11. mar 2013 12:01
Geografisk sted: Århus 8000

Re: Nogen med erfaring i Lupo lyde nær Aarhus?

Indlæg af malthe »

Sussi; Bilen kører jo som den skal, det er mere for at jeg kan være sikker på der ikke er noget galt, da jeg ikke kender lupo'ens lyde bedre end jer, som har haft bilen meget længere (: Jeg har jo købt den for få måneder tilbage - så hvis jeg har skrevet det så er det en slå fejl... (:

Batmann67; Som jeg oplever det så er det primært ved acceleration i 1-2-3 gear, da lyden er der som en presset turbo - men af og til bliver den også ved når jeg slipper og laver
stadig samme lyd..
Så det er det samme i ovenstående gear i friløb..
Ved kørsel uden ECO, lyder bilen i mine ører bare ikke rigtig, det er svært at sige hvordan den lyder forkert, men det er jo derfor jeg gerne vil have en tur med en som kan sige mig om lyden er helt normal eller noget jeg bør få kigget på (:

Vyffe; Jamen det lyder jo super, hvornår er det på dagen du er her? Så kan jeg hurtigt sige om det er muligt allerede imorgen (: Hvordan ser det ud til hvad du er til - er det en god kage eller øl som frister? (:
Audi A2 sort, 388.000 km.

Tidligere - Lupo 3l, 2002, Sort, 310.000 km, fuld service bog, ESP, parkerings sensor, 2-din, led kørelys, mørk kabine.
opelhaj
Indlæg: 94
Tilmeldt: ons 17. aug 2011 13:34
Geografisk sted: 7600 struer

Re: Nogen med erfaring i Lupo lyde nær Aarhus?

Indlæg af opelhaj »

din returventil i dieselfilteret kan sagtens være den skyldige.. den kan nemt hvine/hyle ny i og se om det kan gøre det
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Nogen med erfaring i Lupo lyde nær Aarhus?

Indlæg af Vyffe »

Jeg har kun 10-15 min omkring kl 16.30-17.00. Hvor bor du i Aarhus?

Jeg er på arbejde i Hasselager.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Nogen med erfaring i Lupo lyde nær Aarhus?

Indlæg af Bandit »

Er lyden afhængig af omdrejningerne, altså stigende når du giver gas?
Tænker lidt på om det kan være støj i højtalerne.
Det passer med at lyden er mere udpræget i de første gear, da det er her den største forskel i omdrejningerne findes inden for kort tid.

Det burde så ikke være det, hvis radioen er slukket.
Ulven kommer, ulven kommer
malthe
Indlæg: 98
Tilmeldt: man 11. mar 2013 12:01
Geografisk sted: Århus 8000

Re: Nogen med erfaring i Lupo lyde nær Aarhus?

Indlæg af malthe »

Det er ikke højtalerne, det er jeg næsten sikker på, da det også fremkommer med anlægget slukket.. Men slukkes helt kan det ikke, det står bare i demo mode - men der er det reelt slukket..


Jeg bor i centrum, men jeg kan sagtens køre ud og møde dig et sted, du angiver bare tid og sted (:
Audi A2 sort, 388.000 km.

Tidligere - Lupo 3l, 2002, Sort, 310.000 km, fuld service bog, ESP, parkerings sensor, 2-din, led kørelys, mørk kabine.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Nogen med erfaring i Lupo lyde nær Aarhus?

Indlæg af Vyffe »

Hvis du kan være på adressen Bøgekildevej 21 i Hasselager ca. kl 16.15, så kan jeg kigge på den.

Jeg bliver hentet på arbejdet af fruen kl 16.30, som arbejder inde i Aarhus.

Skriv lige på 2084 5674 inden du kommer.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Besvar