problem med gearskift fejl 00263 01073 00841
problem med gearskift fejl 00263 01073 00841
Hej derude
svigermekanikken har en 2005 lupo der har rendt ca 220000km
Den vil pludselig ikke skifte gear underkørsel den plejer at gå ud og så vil den ikke starte før en halv time efter ca.
Der er ingen slør i skifte armen på siden af gangsteller.
Væske stand er i orden og skiftet og udluftet.
gearkassen er grundjusteret og koblings kablet er justeret til 1.86v
Den kører perfekt når den kører men pludselig laver den det nummer
her er et billede af fejlkoder
og her er en video af koblingsarmen. skal den gå så træg?
Nogen med en god ide om hvad det kan være?
på forhånd mange tak
svigermekanikken har en 2005 lupo der har rendt ca 220000km
Den vil pludselig ikke skifte gear underkørsel den plejer at gå ud og så vil den ikke starte før en halv time efter ca.
Der er ingen slør i skifte armen på siden af gangsteller.
Væske stand er i orden og skiftet og udluftet.
gearkassen er grundjusteret og koblings kablet er justeret til 1.86v
Den kører perfekt når den kører men pludselig laver den det nummer
her er et billede af fejlkoder
og her er en video af koblingsarmen. skal den gå så træg?
Nogen med en god ide om hvad det kan være?
på forhånd mange tak
Re: problem med gearskift fejl 00263 01073 00841
Hejsa,
Jeg vil foreslå at kontrollere ledninger og stik til hydraulikstationens tryksensor. Husker jeg ret, sidder den forrest/øverst på hydraulikstationen med 3 ledninger.
Idet fejlen er givet som 'periodisk' tror jeg du skal finde fejlen som en elektrisk dårlig forbindelse...
Der er et par multipolede stik under hydraulikstationen; Der er før læst om fejl deri.
God jagt.
/Claus
Jeg vil foreslå at kontrollere ledninger og stik til hydraulikstationens tryksensor. Husker jeg ret, sidder den forrest/øverst på hydraulikstationen med 3 ledninger.
Idet fejlen er givet som 'periodisk' tror jeg du skal finde fejlen som en elektrisk dårlig forbindelse...
Der er et par multipolede stik under hydraulikstationen; Der er før læst om fejl deri.
God jagt.
/Claus
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: problem med gearskift fejl 00263 01073 00841
Trykkugle?cult skrev:Hej derude
svigermekanikken har en 2005 lupo der har rendt ca 220000km
Den vil pludselig ikke skifte gear underkørsel den plejer at gå ud og så vil den ikke starte før en halv time efter ca.
Der er ingen slør i skifte armen på siden af gangsteller.
Væske stand er i orden og skiftet og udluftet.
gearkassen er grundjusteret og koblings kablet er justeret til 1.86v
Den kører perfekt når den kører men pludselig laver den det nummer
og her er en video af koblingsarmen. skal den gå så træg?
Nogen med en god ide om hvad det kan være?
på forhånd mange tak
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Re: problem med gearskift fejl 00263 01073 00841
Kan trykkuglen godt få den til at lave det nummer? Jeg har ikke skiftet den på den da væske standen fint stiger når kuglen løsnes
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: problem med gearskift fejl 00263 01073 00841
Trykkuglen kan forårsage de mærkeligste fejl, selvom den umiddelbart ikke virker til at være defekt. Det er en lille udgift
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: problem med gearskift fejl 00263 01073 00841
Definer venligst " stiger fint"cult skrev:Kan trykkuglen godt få den til at lave det nummer? Jeg har ikke skiftet den på den da væske standen fint stiger når kuglen løsnes
Er den over 5-6 år, byyyyyt til nyt..
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: problem med gearskift fejl 00263 01073 00841
Når du løsner trykkuglen, løber hydraulikolien bare tilbage i systemet.
Det eneste du tjekker er om der er nok væske i dit hydrauliksystemet.
Hvis du vil tjekke din hydraulik system og trykkugle er ok, så følg Crispie råd:
Crispie´s råd:
Har du fået skiftet olie på hydraulikken jævnligt? Hvordan så olien ved sidste skift? Bare fordi den holder tryk, kan pumpen sagtens være færdig. Er tryk kuglen over 4 år, så skift den, på det tidspunkt er meget af Nitrogenen i blæren blæst af alligevel, så det er kun godt at få sådan en skiftet. Hvis du kan se at voltene stiger jævnt ved oppumpning, er pumpen sikkert fin, hvis voltene kun stiger svagt når pumpen når lidt op i tryk, er det enten pumpen, koblings ventilen i pumpe uniten, eller ventilerne i gangstelleren der er dårlige. Start med at afmontere stikket til pumpen. Løsne den 5mm umbrako og fjern den og fjern bundflangen med de 3 hydraulik slanger på. Bare rolig, olien løber ikke ud, der er kontraventiler i tilgangene. Så spænder du trykkuglen igen, og sætter stikket i. Åben døren og tag tid på hvor længe den kører. Med ny trykkugle og med olie på systemet, bør den stoppe efter ca 17 sekunder. Er du over 25 sekunder, skift trykkuglen. Kører den stadig længe med en nu trykkugle, kan du være heldig det er skidt i koblingsventilen (rens grundigt og adskil, rens RIGTIG grundigt... og samle igen omhyggelig rengjort Ikke ude i et beskidt værksted, så hellere inde i stuen på fnugfrit underlag (Ja konen var heller ikke meget for det her hos mig!)
/Stig Allan
Det eneste du tjekker er om der er nok væske i dit hydrauliksystemet.
Hvis du vil tjekke din hydraulik system og trykkugle er ok, så følg Crispie råd:
Crispie´s råd:
Har du fået skiftet olie på hydraulikken jævnligt? Hvordan så olien ved sidste skift? Bare fordi den holder tryk, kan pumpen sagtens være færdig. Er tryk kuglen over 4 år, så skift den, på det tidspunkt er meget af Nitrogenen i blæren blæst af alligevel, så det er kun godt at få sådan en skiftet. Hvis du kan se at voltene stiger jævnt ved oppumpning, er pumpen sikkert fin, hvis voltene kun stiger svagt når pumpen når lidt op i tryk, er det enten pumpen, koblings ventilen i pumpe uniten, eller ventilerne i gangstelleren der er dårlige. Start med at afmontere stikket til pumpen. Løsne den 5mm umbrako og fjern den og fjern bundflangen med de 3 hydraulik slanger på. Bare rolig, olien løber ikke ud, der er kontraventiler i tilgangene. Så spænder du trykkuglen igen, og sætter stikket i. Åben døren og tag tid på hvor længe den kører. Med ny trykkugle og med olie på systemet, bør den stoppe efter ca 17 sekunder. Er du over 25 sekunder, skift trykkuglen. Kører den stadig længe med en nu trykkugle, kan du være heldig det er skidt i koblingsventilen (rens grundigt og adskil, rens RIGTIG grundigt... og samle igen omhyggelig rengjort Ikke ude i et beskidt værksted, så hellere inde i stuen på fnugfrit underlag (Ja konen var heller ikke meget for det her hos mig!)
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Re: problem med gearskift fejl 00263 01073 00841
Hejsa,
Tilslutter mig:
Trykkuglen er bestemt også et godt bud...
Skvulp?
/Claus
Tilslutter mig:
Trykkuglen er bestemt også et godt bud...
Skvulp?
/Claus
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: problem med gearskift fejl 00263 01073 00841
en MEGET defekt trykkugle kan sagtens være "trykklar" på f.eks 10 sek.. hvis denne er fyldt med olie i stedet for "GASART"
Ligeledes lader det til, at audi A2 har anderledes pumpemønster, de pumper generelt kortere tid, hvorfor ved jeg ikke, men det er noget jeg har lagt mærke til.
så den nemmeste måde er at kigge på den dato der står på kuglen.. er den mere end 5-6 år og der er disse sjove problemer, så følg VAGtechs råd:
SKIFT LORTET !!
Ligeledes lader det til, at audi A2 har anderledes pumpemønster, de pumper generelt kortere tid, hvorfor ved jeg ikke, men det er noget jeg har lagt mærke til.
så den nemmeste måde er at kigge på den dato der står på kuglen.. er den mere end 5-6 år og der er disse sjove problemer, så følg VAGtechs råd:
SKIFT LORTET !!
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Re: problem med gearskift fejl 00263 01073 00841
Jeg skylder at sige at trykkuglen løste problemet
Tak for hjælpen
Tak for hjælpen
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 3 times
Re: problem med gearskift fejl 00263 01073 00841
Super, tak for tilbagemelding.... og endnu en gang have VAGtech ret
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: problem med gearskift fejl 00263 01073 00841
mmmmhhhhhhKMDTHY skrev:Super, tak for tilbagemelding.... og endnu en gang have VAGtech ret
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR