Koblingspunkt censor indstilling
Koblingspunkt censor indstilling
Hej,
Vi har udskiftet gearkassen på min Lupo 3l, og forsøger at indstille koblingspunktet. Desværre vil den ikke justeres, idet værdien forbliver på 0,33. Hvad jeg kan læse mig frem til er at den skal være på 1,85V.
Vi kan desværre ikke finde fejlen for, hvorfor vi ikke kan justere koblingspunktet ved at justere i koblingskablet.
Det skal siges, at vi afmonterede gangsteller samtidig med gearkassen - men, kan ikke se at kablerne skulle kunne 0tilkobles på forskellige måder.
Nogen der kan hjælpe?
Vi har udskiftet gearkassen på min Lupo 3l, og forsøger at indstille koblingspunktet. Desværre vil den ikke justeres, idet værdien forbliver på 0,33. Hvad jeg kan læse mig frem til er at den skal være på 1,85V.
Vi kan desværre ikke finde fejlen for, hvorfor vi ikke kan justere koblingspunktet ved at justere i koblingskablet.
Det skal siges, at vi afmonterede gangsteller samtidig med gearkassen - men, kan ikke se at kablerne skulle kunne 0tilkobles på forskellige måder.
Nogen der kan hjælpe?
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: Koblingspunkt censor indstilling
Hej Stig Allan,
Tak for dit input.
Vi har forsøgt os ud fra manualen, men der sker intet. Den forbliver på 0,33 - og ændrer sig for et kort øjeblik til 0,35. (har en Bosch tester tilsluttet)
Kan der være noget galt med koblingskablet? (slave cylinderen tror jeg den bliver kaldt)
Inden vi afmonterer den sorte kugle, er justeringsenheden helt stram. Når vi har afmonteret den, løsner den sig.
Testeren viser flere fejl, som vi ikke kan slette. Ved ikke om disse skal slettes før vi kan justere.
Tak for dit input.
Vi har forsøgt os ud fra manualen, men der sker intet. Den forbliver på 0,33 - og ændrer sig for et kort øjeblik til 0,35. (har en Bosch tester tilsluttet)
Kan der være noget galt med koblingskablet? (slave cylinderen tror jeg den bliver kaldt)
Inden vi afmonterer den sorte kugle, er justeringsenheden helt stram. Når vi har afmonteret den, løsner den sig.
Testeren viser flere fejl, som vi ikke kan slette. Ved ikke om disse skal slettes før vi kan justere.
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: Koblingspunkt censor indstilling
Hvad måler du her?
– Move the cable of the slave cylinder and check display in display zone -2-.
Cable of slave cylinder pulled out completely: 0 … 1.5 V.
Cable of slave cylinder pushed in completely: 4.4 … 5.0 V.
The value must change in each case in a range from 1.5 … 4.5 V.
/Stig Allan
– Move the cable of the slave cylinder and check display in display zone -2-.
Cable of slave cylinder pulled out completely: 0 … 1.5 V.
Cable of slave cylinder pushed in completely: 4.4 … 5.0 V.
The value must change in each case in a range from 1.5 … 4.5 V.
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Koblingspunkt censor indstilling
Smid den tester ad hel.... til, og sæt en VCDS/VagCom på
Og ja man starter normalt med at slette fejlkoder.
M.v.h. Sussi
Og ja man starter normalt med at slette fejlkoder.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: Koblingspunkt censor indstilling
Cable of slave cylinder pulled out completely: 0 … 1.5 V.
Cable of slave cylinder pushed in completely: 4.4 … 5.0 V.
The value must change in each case in a range from 1.5 … 4.5 V.
Det er de eneste målinger vi ikke har foretaget, idet vi var lidt usikre på hvordan vi gjorde det på testeren.
(Testeren fungerer normalt fint. Så er ikke helt begejstret for at smide den ud )
Cable of slave cylinder pushed in completely: 4.4 … 5.0 V.
The value must change in each case in a range from 1.5 … 4.5 V.
Det er de eneste målinger vi ikke har foretaget, idet vi var lidt usikre på hvordan vi gjorde det på testeren.
(Testeren fungerer normalt fint. Så er ikke helt begejstret for at smide den ud )
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: Koblingspunkt censor indstilling
MrLupo skrev:Cable of slave cylinder pulled out completely: 0 … 1.5 V.
Cable of slave cylinder pushed in completely: 4.4 … 5.0 V.
The value must change in each case in a range from 1.5 … 4.5 V.
Måleblok 002.
Den samme blok, som når du forsøger at justere G162 til 1,84V.
1.85V kan ikke lade sig gøre, den stepper mellem 1,84 og 1,86...
Læs linket igennem et par gange, så er du med på hvorledes det gøres.
http://audi.workshop-manuals.com/a2/index.php?id=1956
Det er de eneste målinger vi ikke har foretaget, idet vi var lidt usikre på hvordan vi gjorde det på testeren.
(Testeren fungerer normalt fint. Så er ikke helt begejstret for at smide den ud )
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Koblingspunkt censor indstilling
Undskyld, ikke for at være lyseslukker, men når nu det lykkes at indstille koblingsværdien på ca. 1,85 det kommer sig ikke så nøje med et par hundrededele fra eller til, hvad gør i så hvis/når bilen ikke kan starte, fordi den skal grundjusteres, det SKAL den normalt efter at man har rodet med gear og eller kobling, og dette er IIRC ikke noget en Bosch tester kan gøre
Bare lige for at påpege et evt. problem.
M.v.h. Sussi
Bare lige for at påpege et evt. problem.
M.v.h. Sussi
-
- Indlæg: 4803
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Koblingspunkt censor indstilling
En bosch tester kan sagtens grundjustere, omend det er lidt mere besværligt og ikke på den samme måde, i kan i hvert fald ikke bruge guiden herinde fra
Re: Koblingspunkt censor indstilling
Pas på......
Min Lupo gik kold da jeg indstillede den til 1,85Volt.
Så ville den slet ikke starte.
Spændte den ned til 1,35Volt igen og nu kører den.
Den kobler lidt sjovt, men den kører.
Ps. Jeg bruger VCDS.
Min Lupo gik kold da jeg indstillede den til 1,85Volt.
Så ville den slet ikke starte.
Spændte den ned til 1,35Volt igen og nu kører den.
Den kobler lidt sjovt, men den kører.
Ps. Jeg bruger VCDS.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: Koblingspunkt censor indstilling
Vi grundinstillede det gamle gearkasse uden problemer med Bosch testeren. Bosch testeren klarer det hele selv. Skal blot trykke på pedalerne.
Kan dog ingenting efter at have udskiftet gearkassen. Tror vi forsøger os med at udskifte slavecylinderet.
Kan dog ingenting efter at have udskiftet gearkassen. Tror vi forsøger os med at udskifte slavecylinderet.
- batmann67
- Indlæg: 877
- Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nordjylland, Brovst
Re: Koblingspunkt censor indstilling
Hvis I kan finde ud af og måle koblingsspændingen til 0,33V.
Så er det vil også muligt at måle den samme spænding, hvor kablet på koblingscylinderen er helt ind og helt ude!
Helt ude 0 … 1.5 V.
Helt inde: 4.4 … 5.0 V.
Men man kan da også bare skifte på formodning....
/Stig Allan
Så er det vil også muligt at måle den samme spænding, hvor kablet på koblingscylinderen er helt ind og helt ude!
Helt ude 0 … 1.5 V.
Helt inde: 4.4 … 5.0 V.
Men man kan da også bare skifte på formodning....
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VCDS 11.11.3 HEX+CAN