Tandstang holdbarhed?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Tandstang holdbarhed?

Indlæg af Thore J »

msg1979 skrev:
Det er helt uudholdeligt med 35grader. :) Umuligt at køre i bilen om dagen, da man simpelthen smelter :)
Så I kørte kun om natten?.. .. eller var det bare ikke helt så komfortabelt, som man godt kunne tænke sig ? :-)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
msg1979
Indlæg: 96
Tilmeldt: fre 27. apr 2012 07:45
Geografisk sted: Odense

Re: Tandstang holdbarhed?

Indlæg af msg1979 »

Vi er stadig undervejs.. :)

jamen efter 2 dage i Østrig med 40grader og en vejrudsigt der sagde 40+ i kroatien, så valgte vi at køre til Normandiet istedet til 25grader :) Vi tog en dagkørsel på 400km i 35grader, og derefter en nat på 800km... Og så lave en by / land ferie istedet...Planen var ellers at komme ned til noget strand og så videre igennem Italien og syd Frankrig... Så tog Paris og derefter Normandiet og er så idag kørt fra Normandiet til Amsterdam.

600km uden problemer, da der var overskyet ;) Fin tur

Den har kørt 25km/l i snit uanset hvordan jeg har pint den elle været sød ved den. Så det er finno.. Den er trods alt fuldt oppakket og jeg har ikke været let med foden ret mange steder. Nærmere tung fod hele vejen

Har været træt af gearskiftene, samt at det er svært lige at være hurtig i en Lupo. Især i Frankrig hvor de er idioter i trafikken.
Har i den grad mangler mere saft i motor og klimaanlæg..

Ellers intet at sætte en finger på :) Billig brændstof er et plus når vi kommer hjem og skal lave regnskab.
Er fedt at være afsted i en Lupo.. Vi glemmer ikke denne tur foreløbig i "la Lupo"

Men kigger lidt efter en golf pls på gule plader.. Nu må vi se Omvendt er det jo også lidt blasfemi..
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Tandstang holdbarhed?

Indlæg af Jakob J »

Hej Sebastian

Kan du evt. have skadet noget da du skiftede forhjulslejet? Ved ikke om det var i højre side :)
msg1979
Indlæg: 96
Tilmeldt: fre 27. apr 2012 07:45
Geografisk sted: Odense

Re: Tandstang holdbarhed?

Indlæg af msg1979 »

Nej. Det var der i samme omfang inden.. Den sidste måned er det så bare eskaleret stille og roligt..
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Tandstang holdbarhed?

Indlæg af VAGtech.dk »

Nej det var da rart, at mit skud ikke var helt ved siden af :)!
men rigtig nok 50.000 km på en tandstang er ikke meget!!
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
msg1979
Indlæg: 96
Tilmeldt: fre 27. apr 2012 07:45
Geografisk sted: Odense

Re: Tandstang holdbarhed?

Indlæg af msg1979 »

Jeps.. :)
Gad så vide om det er en dårlig ny reservedel eller om tidligere ejer har taget nogle kantsten.... Du snakkede om det var en svaghed... Dvs der findes altså flere dårlige tandstænger derude?

I mit hovede giver det ikke mening med så få km! Også derfor mit undrende indlæg... VW burde give mig en ny tandsang gratis :)
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Tandstang holdbarhed?

Indlæg af ph. »

Kim B Olesen skrev:Ja - det var bøsningen i højre side af tandstangen der var færdig, så din diagnose var god nok :D
kan bøsninger få's i løs vægt hos Vw eller anden leverandør
for så har du vel mulighed for at ha en næsten ny tandstang med nye bøsninger...
som forhåbentligt er af en anden serie end dem der blev monteret i tandstænger da bilen var ny
...til en fornuftig pris
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Sv: Tandstang holdbarhed?

Indlæg af Vyffe »

Jeg har oplevet det samme med sprit nye Fiat Grande Punto. Så det er set før.

Klamp-løsningen var at montere en smørenippel ved bøsningen og så give den noget fedt.

Det hjalp sku :-)

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Besvar