Trækker ikke koblingscylinder

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
joko
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 22. aug 2011 11:08
Geografisk sted: Region syddanmark

Trækker ikke koblingscylinder

Indlæg af joko »

Hej alle,
Står med et akut problem på kammeratens lupo.
Efter udskiftning af gearvælgerarm(kuglearm), skift af koblingscylinder, samt trykkugle, er følgende problem opstået;
Jeg kan ikke indstille spændingen på koblingskablet, før grundjustering. Jeg får en og samme værdi, 4,36V, og jeg kan ikke få koblingscylinderen til at trække overhovedet. Hvad skyldes dette? Jeg får ingen fejlkoder, og jeg har haft spænding taget fra bilen, for at nulstille alt. Er det gearvælgerarmen der ikke er placeret rigtigt i slidsen? Ideer modtages med glæde, da bilen er meget manglet, i det daglige.

På forhånd tak
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Trækker ikke koblingscylinder

Indlæg af Thore J »

Når du skriver koblingscylinder, mener du så den aktuator der trækker koblingen??

Hvis ja, så skal du være 110% sikker på at den sidder helt rigtigt, både at den er passet helt rigtigt ind i det hul spidsen af den skal sidde i og at den fjeder som skal holde den på plads sidder helt rigtigt..

Det kunne godt lyde som om at den ikke sidder som den skal..

.. og i øvrigt - kan du komme din placering nærmere end region Syddanmark??
Det kunne være at der var nogen i nærheden som kan (og vil) tage et kig på din bil, hvis du ikke kan komme videre med den :)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Sv: Trækker ikke koblingscylinder

Indlæg af batmann67 »

Det er som at systemet kan gå i baglås nogle gang, hvis det har været adskilt. Prøv at tage stikket fra hydraulik pumpen og løsn trykkuglen. Spænd trykkuglen igen, når hydraulik olien i beholderen holder op med at stige. Nu skulle værdien på G162 gerne kunne justeres til 1.84 eller 1.86. Husk at lave ekstra tjek på værdien, når du har holdt bremsepedalen i bund 5 sec. et par gange. Stik til hydraulik pumpe monteres igen. Så skulle det forhåbentlig lykkedes at køre grund justeringen igennem.

/Stig Allan

Sendt fra min LG-E610 med Tapatalk2
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Trækker ikke koblingscylinder

Indlæg af batmann67 »

Forklaring med billeder.
Beskrivelsen er for Audi A2, som er næsten magen til LUPO.
Voltage value of the clutch travel sender -G162- cannot be adjusted-01.gif
Voltage value of the clutch travel sender -G162- cannot be adjusted-01.gif (68.08 KiB) Vist 1982 gange
Voltage value of the clutch travel sender -G162- cannot be adjusted-02.gif
Voltage value of the clutch travel sender -G162- cannot be adjusted-02.gif (75.3 KiB) Vist 1982 gange
Voltage value of the clutch travel sender -G162- cannot be adjusted-03.gif
Voltage value of the clutch travel sender -G162- cannot be adjusted-03.gif (43.6 KiB) Vist 1982 gange
/Stig Allan
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
HamSjelv
Indlæg: 1846
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Trækker ikke koblingscylinder

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Det kan også være der blot skal trækkes i wiren indtil grundjusteringen accepteres af gearkassestyreenheden.

Pas på fingrene - der kan pludelig trækkes i wiren med et systemtryk på ~50bar.


/Claus
Besvar