Kontrollere hydraulik olie

Alt vedrørende teknikken på 3L
Plop
Indlæg: 282
Tilmeldt: man 16. apr 2012 20:22
Geografisk sted: Ribe

Re: Kontrollere hydraulik olie

Indlæg af Plop »

Vyffe skrev:Jeg har været yderst tilfreds med kablet fra: http://www.vag-diagnostics.com/
Jeg har det samme kabel, og det har indtil videre fungeret uden problemer
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Kontrollere hydraulik olie

Indlæg af KMDTHY »

Vyffe skrev:Jeg har været yderst tilfreds med kablet fra: http://www.vag-diagnostics.com/
Ja det virker da betryggende :D :lol:
Vedhæftede filer
Untitled.png
Untitled.png (29.33 KiB) Vist 6850 gange
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Kontrollere hydraulik olie

Indlæg af Vyffe »

I know :oops:

:lol:
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Kontrollere hydraulik olie

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Jeg må igen pointere at dem der bruger kina-kopier stjæler fra blandt andre KMDTHY, Sussi og undertegnede :evil:

Har man råd til at holde bil, har man også råd til at købe originalt VCDS.


I derude med kopier har jo ikke bidraget til udviklingen af Rosstech's værktøjer, vel?




/Claus
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: Kontrollere hydraulik olie

Indlæg af Søren »

Og så er der undertegnet, som får ALT lavet hos Jp-auto. Så ingen tyveri herfra
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
kaver_k
Indlæg: 27
Tilmeldt: ons 16. jan 2013 22:33
Geografisk sted: frederiksværk

Re: Kontrollere hydraulik olie

Indlæg af kaver_k »

Bare lige en opdatering på hvordan det går med min nye dejlige bil, jeg tjekkede hydraulik olien, og konstatere at der manglede olie, så jeg kørte forbi et vw værksted og købte mig en liter olie. Begyndte så at fylde olie på, og eftersom jeg kan læse mig til at systemet har omkring 0.4-5 l i, blev jeg noget overrasket da jeg havde hældt ca. 0.3 liter i. Så der er ingen tvivl om at den manglede.
Det har, ind til videre, løst problemet med at den sad fast i gear, men stop ang go virker stadig ikke. Og når den skifeter ned i gear, altså når man bremser ned, så skifter den meget sent syntes jeg, som om den lige er ved at gå i stå før den skifter ned, er det normalt?

Kasper
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:40
Geografisk sted: Køge

Re: Kontrollere hydraulik olie

Indlæg af yaknudsen »

Start/stop funktionen og forudsætningerne for hvornår den er aktiv er beskrevet i ekstreme detaljer i denne gamle tråd:

viewtopic.php?f=13&t=1973&hilit=hvorfor ... ionen+ikke

Og skåret ud i pap her:
viewtopic.php?f=22&p=320#p320
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:40
Geografisk sted: Køge

Re: Kontrollere hydraulik olie

Indlæg af yaknudsen »

kaver_k skrev: Og når den skifeter ned i gear, altså når man bremser ned, så skifter den meget sent syntes jeg, som om den lige er ved at gå i stå før den skifter ned, er det normalt?

Kasper
Svært at svare på. Din beskrivelse er noget upræcis.

Ved hvilket omdrejningstal skifter din bil ned i gear?
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Kontrollere hydraulik olie

Indlæg af KMDTHY »

kaver_k skrev:Bare lige en opdatering på hvordan det går med min nye dejlige bil, jeg tjekkede hydraulik olien, og konstatere at der manglede olie, så jeg kørte forbi et vw værksted og købte mig en liter olie. Begyndte så at fylde olie på, og eftersom jeg kan læse mig til at systemet har omkring 0.4-5 l i, blev jeg noget overrasket da jeg havde hældt ca. 0.3 liter i. Så der er ingen tvivl om at den manglede.
Det har, ind til videre, løst problemet med at den sad fast i gear, men stop ang go virker stadig ikke. Og når den skifeter ned i gear, altså når man bremser ned, så skifter den meget sent syntes jeg, som om den lige er ved at gå i stå før den skifter ned, er det normalt?

Kasper
For pokker Kasper, læs nu de fine links vi smider til dig... allerede igår blev der skrevet hvorfor dit start/stop ikke "virker"....... :)

Tror bare du skal vende dig til at du kører i en øko 3 cyklindret diesel, den lyder lidt anderledes end andre biler.... og jeg vil da også sige den går langt ned før den skifter ned. Vær dog opmærksom på at der er forskel under ned gearing om den står i E/D eller i tiptronic sporet..... :)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Kontrollere hydraulik olie

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,
kaver_k skrev:..., blev jeg noget overrasket da jeg havde hældt ca. 0.3 liter i. Så der er ingen tvivl om at den manglede.

Jeg gætter på en hydraulikoliesø foran venstre forhjul når Lupoen har stået stille nogle timer...



/Claus
opelhaj
Indlæg: 94
Tilmeldt: ons 17. aug 2011 13:34
Geografisk sted: 7600 struer

Re: Kontrollere hydraulik olie

Indlæg af opelhaj »

løsnede du trykkuglen inden du efterfyldte??? jeg var osse helt rundt på gulvet da jeg fik min lupo for 10000km siden. så det bare at give det lidt tid så blir i 2 som et :0)
opelhaj
Indlæg: 94
Tilmeldt: ons 17. aug 2011 13:34
Geografisk sted: 7600 struer

Re: Kontrollere hydraulik olie

Indlæg af opelhaj »

vi var forresten lige et smut i funder og se på den 3L med 121000 på klokken i sort, den havde den tumpede forhandler osse lige efterfyldt med det resultat at hele den side af motorrummet hvor pumpen sidder var totalt syltet ind :0)
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Kontrollere hydraulik olie

Indlæg af Kim B Olesen »

Flot - men man kan jo så diskutere om det er særlig smart lavet af VW - når det kun er os :geek: der kan finde ud af det :lol: det er jo fandme næsten alle nye 3L ejere der der ikke kan finde ud af det :lol: men hvad - så har vi lidt at trække på smilebåndet over :lol:
kaver_k
Indlæg: 27
Tilmeldt: ons 16. jan 2013 22:33
Geografisk sted: frederiksværk

Re: Kontrollere hydraulik olie

Indlæg af kaver_k »

Jo jo jeg huskede ska at løsne klokken og det hele, og her er stadig ingen sø af olie:-)
Jeg skal nok få læst lidt op, jeg har bare også en af de der knap så økonomiske babyer, der konstant vil have min opmærksomhed.
Men tak for alle de gode svar.
Det er fedt at der stadig findes folk der holder lidt sammen, det minder meget om kitesurfer miljøet, hvor jeg spilder meget af min tid:-)
opelhaj
Indlæg: 94
Tilmeldt: ons 17. aug 2011 13:34
Geografisk sted: 7600 struer

Re: Kontrollere hydraulik olie

Indlæg af opelhaj »

du blir nød til at se på den sådan her, ting tager tid med en 3L, roligt tempo og laidback attitude både ved opstart "pumpe tryk på hydraulik" Chiiiiill, Forvarme, Chiiiiiill, så vi klar til start, speeder respons og gear skift, Chiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiill :0) smile over hele hovedet over synet af forbrugsmåleren Weeeeeeheeeeeew :0) er det først på plads så er det bare Hygge. Hang Loose fellow sisters and brothers.
Plop
Indlæg: 282
Tilmeldt: man 16. apr 2012 20:22
Geografisk sted: Ribe

Re: Kontrollere hydraulik olie

Indlæg af Plop »

HamSjelv skrev:Hejsa,
Jeg må igen pointere at dem der bruger kina-kopier stjæler fra blandt andre KMDTHY, Sussi og undertegnede :evil:
Har man råd til at holde bil, har man også råd til at købe originalt VCDS.
I derude med kopier har jo ikke bidraget til udviklingen af Rosstech's værktøjer, vel?
/Claus
Jeg var ikke bevidst om at man stjæler ved at købe et kinakabel.
For mit vedkommende, fulgte det med bilen, dog uden software, så det er købt med fuld licens, bare inden jeg bliver offentligt hængt ud som tyv :!:
opelhaj
Indlæg: 94
Tilmeldt: ons 17. aug 2011 13:34
Geografisk sted: 7600 struer

Re: Kontrollere hydraulik olie

Indlæg af opelhaj »

kina eller netech det er vel som spotify premium og pirate bay 8-) its your choice
kaver_k
Indlæg: 27
Tilmeldt: ons 16. jan 2013 22:33
Geografisk sted: frederiksværk

Re: Kontrollere hydraulik olie

Indlæg af kaver_k »

Nu har jeg fået kontakt til en god gut her inde fra, der vil hjælpe mig med at grundjustere min lupo, men han advare mig om at det kan ske den ikke kan køre bagefter, hvis grundjusteringen ikke kan gennemføres.

Er det noget der sker en gang i mellem, og hvad er løsningen hvis det sker?
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Kontrollere hydraulik olie

Indlæg af KMDTHY »

kaver_k skrev:Nu har jeg fået kontakt til en god gut her inde fra, der vil hjælpe mig med at grundjustere min lupo, men han advare mig om at det kan ske den ikke kan køre bagefter, hvis grundjusteringen ikke kan gennemføres.

Er det noget der sker en gang i mellem, og hvad er løsningen hvis det sker?
Det kan ske hvis ikke skifte armen på gangsteller er i orden, eller hvis der er andre defekter i f.eks. potmetre....... Han siger det jo nok bare for ikke at hænge på den, hvis nu....

Men sørg for at have god spænding på batteriet, gerne en forsyning på men i udfører justeringen. Mange af de nye gode billader har "supply" funktion.

Du kan læse mere om grundjusteringen og de RTFM det kan medføre, her: viewtopic.php?f=22&t=11
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Besvar