Startproblemer

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Cobra
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 2. dec 2011 12:44
Geografisk sted: Jylland

Startproblemer

Indlæg af Cobra »

Hejsa. Jeg har tidligere fået hjælp herinde til min Lupo diesel årgang 2003, så nu prøver jeg lykken igen ;)

Hvad kan der være galt når min Lupo er lang tid om at starte. Vores mekaniker har foretaget en grundjustering uden at det har hjulpet, i dag har jeg så været på et andet værksted hvor de fandt et kabel som var gået midt over, og som de så samlede, dog er den stadig lidt lang tid om at gå igang, undtagen hvis man starter, stopper og starter med det samme igen. Værkstedet jeg besøgte idag mente det havde noget at gøre med at den ikke kunne finde ud af hvornår trykket var oppe på det den skal være, men jeg har ikke så meget forstand på det, kunne kun se at det nævnte kabel var itu. Hvis det kan hjælpe kan jeg side at det er sat på nederst ved motoren, og de to ledninger var h.h.v sort og grøn :)

Håber nogen kan fortælle hvad det kan være, for jeg er godt og grundig træt af at skulle sidde og vente et par minutter på at bilen går igang når jeg skal ud og køre :x
MichaelSmed
Indlæg: 603
Tilmeldt: ons 23. feb 2011 22:02
Geografisk sted: Svendborg

Re: Sv: Startproblemer

Indlæg af MichaelSmed »

Det er helt naturligt, det er trykkuglen som opbygger tryk. Men det er for lang tid med et par minutter. Twmw trykkugle og hydraulikolie, så er du kørerklar efter 10 sek. Hører du slet ikke en summelyd når du sætter dig ind i bilen, som stopper efter et stykke tid?

Sendt fra en tyk og fedtet finger..
Jazzblå Lupo 3L fra 2001 l Dobbelt kopholder l Armlæn l Aerotwin for og bag l G3 GTI forsæder, højdejusterbar l Mørk himmel, c-stolpe samt dørsider l Ingen elruder l Ingen centrallås l Ingen xenon l Ingen fyr l Ingen loftslampe l Ingen fartpilot l Generelt ret tom for dejligt udstyr...
MichaelSmed
Indlæg: 603
Tilmeldt: ons 23. feb 2011 22:02
Geografisk sted: Svendborg

Re: Sv: Startproblemer

Indlæg af MichaelSmed »

Og en anden gang, find et Lupo kyndigt værksted, det lader ikke til at de du har besøgt, har den store viden i Lupoer.

Sendt fra en tyk og fedtet finger..
Jazzblå Lupo 3L fra 2001 l Dobbelt kopholder l Armlæn l Aerotwin for og bag l G3 GTI forsæder, højdejusterbar l Mørk himmel, c-stolpe samt dørsider l Ingen elruder l Ingen centrallås l Ingen xenon l Ingen fyr l Ingen loftslampe l Ingen fartpilot l Generelt ret tom for dejligt udstyr...
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Startproblemer

Indlæg af sussi »

Og hvis du i din profil skrev hvor i Jylland du befandt dig, kunne vi måske hjælpe med at 3L kyndigt værksted :P
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Cobra
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 2. dec 2011 12:44
Geografisk sted: Jylland

Re: Startproblemer

Indlæg af Cobra »

Hejsa.
Til Michael hvad betyder det når du skriver Twmw trykkugle og hydraulikolie :)
Til Sussi, jeg bor i nærheden af Silkeborg.
Cobra
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 2. dec 2011 12:44
Geografisk sted: Jylland

Re: Startproblemer

Indlæg af Cobra »

En ting mere. Jeg hører ingen summelyd når jeg drejer nøglen, og når jeg tønker over det, så har den lyd været der før startproblemerne opstod :)
MichaelSmed
Indlæg: 603
Tilmeldt: ons 23. feb 2011 22:02
Geografisk sted: Svendborg

Re: Sv: Startproblemer

Indlæg af MichaelSmed »

Cobra skrev:Hejsa.
Til Michael hvad betyder det når du skriver Twmw trykkugle og hydraulikolie :)
Til Sussi, jeg bor i nærheden af Silkeborg.
Trykkuglen er den, som opbygger tryk i det hydrauliske system, som skifter gear for dig. Hvis den er træt, tager det gerne flere minutter at opbygge tryk nok til, at den vil frigive kobling til start. Få et Lupo 3L værksted til at skifte den, og hydraulikolie, så er du hurtigt kørende igen. Og lyden skal være der så snart du åbner førerdøren :smile: og den stopper først, når systemet har opbygget nok tryk :smile:

Sendt fra en tyk og fedtet finger..
Jazzblå Lupo 3L fra 2001 l Dobbelt kopholder l Armlæn l Aerotwin for og bag l G3 GTI forsæder, højdejusterbar l Mørk himmel, c-stolpe samt dørsider l Ingen elruder l Ingen centrallås l Ingen xenon l Ingen fyr l Ingen loftslampe l Ingen fartpilot l Generelt ret tom for dejligt udstyr...
Cobra
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 2. dec 2011 12:44
Geografisk sted: Jylland

Re: Startproblemer

Indlæg af Cobra »

Hej Michael
Tak for svaret, det lyder somom at trykkuglen godt kan være problemet, så det vil jeg få tjekket snarest :)
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Startproblemer

Indlæg af Vyffe »

Gå ud i morgen tidlig og åben førerdøren. Starter pumpen ja/nej? Hvis nej, sæt tænding på. Starter pumpen ja/nej?

Har du ja til et af dem, så tæl hvor mange sekunder den kører. Er det over 20 sekunder, så kunne det godt være din trykkugle eller magnetventil i hyd. pumpen der er defekt.

Hvis du ikke har ti tommeltotter, så bestil en ny trykkugle(300 kr) hos vagshop.dk og skift den selv. Det er ikke så svært..

Nej til det første, defekt låsekasse eller knækket ledning ved sparkeplade.

Nej til det andet, så kør til en 3L specialist :D
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Besvar