Del 1.Hyd.pump kører, bil starter ikke. LØST GANGSTEL. RENOV

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Hydraulikpumper kører konstant, og bilen kan ikke starte

Indlæg af Thore J »

Glem VW og den lokale mekaniker..

Hvis den skal til mekaniker, så få bilen ud til Per Aalborg gearteknik (http://www.30243288.webbyen.dk/) - ja, der er et stykke vej til Hou fra Brovst..
Men til gengæld har Per 112% styr på 3L'ere ... og han er 100% reel (den eneste mekaniker jeg nogensinde har sagt det om!!!!), og har tillige yderst rimelige priser..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Hydraulikpumper kører konstant, og bilen kan ikke starte

Indlæg af batmann67 »

Har desværre ikke fundet tid til at tjekke ledninger til føleren, pga et utæt hustag :-(.
Jeg regner med det er N255-føleren du henviser til.
For hvis der er fejl på G270, vil fejlkode 00841 komme.

Fault 00841
Output on -VAS 5051 A- Possible cause of trouble Remedy

00841
Sender for gearbox hydraulic pressure -G270-

1.The fault is stored when the
voltage at the sender is
detected to be less than 0.2 V (Ledning fejl-afbrudt)
or greater than 4.7 V for longer
than 2 seconds

Wiring to component defective

– Read measured value block
020 → Anchor
– Check wiring according to
current flow diagram


2. If fault 00841 is only stored as
a “sporadic” fault, it is
necessary to perform the final
control diagnosis in the
“Guided fault-finding”
→ Chapter

Sender defective
– Replace sender → 5-speed
Manual Gearbox 085 DS; Rep.
Gr.34
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Hydraulikpumper kører konstant, og bilen kan ikke starte

Indlæg af batmann67 »

Lige inden jeg skulle til at skylle hydraulik systemet igennem, ville jeg tjekke om V-Checker kunne læse fejlblokke.
Så pludselig kunne jeg hører at gearet skiftede når bilen stod til tænding.

Hmm, mon ikke også den kunne starte!
Det kunne den :lol: , kan den så også finde gearet, jo jo :lol: .
Nå nu den pludselig kan starte og finde gearet, må jeg heller kører en lille turen i nabo området.
Da jeg kommer tilbage efter ca 10 min kørsel uden problemer.
Kan jeg hører at hydraulik pumpen nu kører ca 30 sec (før konstant) og så en lille pause på 5 sec og så kører pumpen igen ca 30 sec! :roll:

Efter og tændt og slukket bilen flere gange, er der en gang hvor den ikke kan finde gearet, og gear indikator blinker SRNE.

Nå men hydraulik olien skal alligevel skiftes og systemet gennemskylles.
Desværre fik jeg åbnet lidt for meget for udluftning skruen, så det tog lidt tid at lukke den igen.
Så jeg skal love for at systemet er skyllet godt og grundig for jeg brugte 0.8 L olie og der er sgu stadig for lidt olie på systemet :-(, imorgen må jeg hente en liter mere hos VW :-D.
Så er jeg spændt på hvorledes bilen ter sig imorgen, når der bliver fyldt hydraulik olie på.

Så ville det selvfølge være godt at få lavet en grundjustering.
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Hydraulikpumper kører konstant, og bilen kan ikke starte

Indlæg af Kim B Olesen »

Så kan det jo være udskiftning af hydraulikolie/gennemskylning og en grundjustering kan redde det hele eller meste ;)
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Hydraulikpumper kører konstant, og bilen kan ikke starte

Indlæg af batmann67 »

Fik hældt den sidste sjat hydraulik olien på bilen, og kørte i en time uden problemer :-D.
Synes den virker en smule hård i gearskiftet, men tror nu ikke det er værre end tidligere.
Men jeg er stadig en meget glad mand :-).

Jeg har lagt mærke til at hydraulikpumpen stopper efter 10-15 sec, hver gang der skiftes gear.

Jeg har hørt at hvis der laves en grundjustering, når koblings cylinderen er slidt.
Så er der risiko for justering ikke lykkedes og den ikke kan gennemføres før koblings cylinderen er skiftet.

Er der nogen herinde der har erfaring med dette?
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Sv: Hydraulikpumper kører konstant, bilen kan ikke starte. L

Indlæg af VAGtech.dk »

Det er hvis gearvælgeren er slidt man skal passe på..

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk2
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Hydraulikpumper kører konstant, bilen kan ikke starte. L

Indlæg af batmann67 »

Hvis jeg ikke huske meget fejl så er jeg ret sikker på at jeg har fået at vide på 3 forskellige værkstedet at de ikke turde grundindstille pga koblingscylinderen er slidt! :evil:.

Der er sørme flere myter og overtro omkring 3L bilerne, end jeg lige troede :shock:.

Men, nu må jeg altså give dette forum et kæmpe skuldreklap, for jeres hjælp og deling af jeres viden :).
Det har været særdeles udbytterig at stifte bekendtskab med jer herinde.
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
HamSjelv
Indlæg: 1847
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Hydraulikpumper kører konstant, bilen kan ikke starte. L

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,


Hvis du starter en grundindstilling og denne ikke afsluttes korrekt, vil de 'gamle' kalibreringsværdier blive reetableret.
Det er noget med at lade Lupoen stå med tænding på i ca. 15 minutter for at reetablere.


Fik du hilst R&D fra mig? Hvis du bruger stikordene 'Claus' og 'Lupo 3L' ved de helt sikkert hvem DET er... 8-)



/Claus
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hydraulikpumper kører konstant, og bilen kan ikke starte

Indlæg af sussi »

batmann67 skrev:Fik hældt den sidste sjat hydraulik olien på bilen, og kørte i en time uden problemer :-D.
Synes den virker en smule hård i gearskiftet, men tror nu ikke det er værre end tidligere.
Det er helt normalt, det tager et stykke tig før bilen har "indstillet" sig til dit køremønster.
M.v.h. sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Hydraulikpumper kører konstant, bilen kan ikke starte. L

Indlæg af batmann67 »

HamSjelv skrev:Hejsa,


Hvis du starter en grundindstilling og denne ikke afsluttes korrekt, vil de 'gamle' kalibreringsværdier blive reetableret.
Det er noget med at lade Lupoen stå med tænding på i ca. 15 minutter for at reetablere.


Fik du hilst R&D fra mig? Hvis du bruger stikordene 'Claus' og 'Lupo 3L' ved de helt sikkert hvem DET er... 8-)



/Claus

Hej Claus

Det var planen jeg ville op og hilse UDV fra dig i næste uge, fordi så er de ved at være tilbage fra ferie.
Jeg kan skam godt huske dig, startede i 2007.
Men jeg kan ikke præcis huske hvornår du stoppede!
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Hydraulikpumper kører konstant, bilen kan ikke starte. Å

Indlæg af batmann67 »

Ak og ve...
Hvad sker A2´eren er gået total i spunk.
Højt at flyve dybt at falde :( .

I eftermiddags ville jeg tjekke om V-Checker kunne læses måleblokke værdier ud.
Det viste sig at det kan den faktisk godt :) .

Så blev jeg nysgerrig efter at måle forskellige værdier i gear systemet.
Jeg fandt denne guide og ville se hvor langt det var mulig at overholde de oplyste værdier i guiden
1.Step G162=1.9V :-).

Videre til 04 Basic setting, Display group 14.
Nå her kom V-Checker så til kort, nå pyt der er jo også spiste tid.

Efter spisetid skal fruen så ud og kører, og bilen vil bare ingenting.
Bremse indikatorer lyser ikke længere, når man træder på bremsen, og bilen vil ikke starte.
Nogle gange vil den ikke gå i bakgear, R indikatoren blinker bare.
Er man i manuel gear står den fast i 4 eller 3 gear, (kan ikke huske hvilket)!

Kommer til at tænke på om jeg har startet en grundindstilling og så afbrudt den, så det hele er fucked up nu :(.

Eller er nøglen, at bremser indikatoren ikke længere lyser.
Kontakten i gearboksen høres heller ikke længere, men bremse lyset virker.

Lige nu holder bilen til opladningen da batteriet er langt nede.

Imorgen må jeg prøve at gennemgå elsaweb "Vehicle does not start" guide.
http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A ... 21868721/3
Synes at vores kære bil udfordre lige rigelig!
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Hydraulikpumper kører konstant, bilen kan ikke starte. Å

Indlæg af Kim B Olesen »

Det er helt sikkert fordi du har været inde i grundjustering ;) jeg har også stået der :lol: Men det er helt selvforskyldt, man skal ikke starte en grundjustering medmindre man er sikker på at kunne fuldføre den, eller i hvert fald har en i baghånden som kan ;) Det lærte jeg også første gang jeg prøvede :lol:
Hvis du er heldig (jeg tvivler) kan du prøve at rykke begge poler af batteriet og kortslutte dem, så nulstiller du det hele ;) Men jeg tror det er for sent :?
Du må jo skrive hvis du vil give en øl for hjælp med grundjustering en aften i næste uge :D
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hydraulikpumper kører konstant, bilen kan ikke starte. Å

Indlæg af sussi »

Kim B Olesen skrev:Det er helt sikkert fordi du har været inde i grundjustering ;) jeg har også stået der :lol: Men det er helt selvforskyldt,
Det er der nok mange der har prøvet :mrgreen:
Men læs hvad Claus skriver længere oppe i tråden:
"Hvis du starter en grundindstilling og denne ikke afsluttes korrekt, vil de 'gamle' kalibreringsværdier blive reetableret.
Det er noget med at lade Lupoen stå med tænding på i ca. 15 minutter for at reetablere."
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Hydraulikpumper kører konstant, bilen kan ikke starte. Å

Indlæg af batmann67 »

Fandt dette på Elsaweb...
http://elsaweb.spaghetticoder.org/doc/A ... 21868701/3

If during the basic setting the connection is interrupted/breaks off
Occasionally, the connection between control unit and -VAS 5051 A- – particularly after the prompt “StartMot!” – may be interrupted/break off. In that case:
under no circumstances switch off the ignition.
The control unit “notes” the place at which the connection was aborted. Therefore it is only necessary to reselect the display group.
If the ignition has not been switched off, the basic setting is continued exactly at that “place”.
Select the vehicle system “02 - Gearbox electronics” again, then the diagnostic function “04 - Basic setting”.
Use keypad to enter “14” for “Display group 14” and confirm by touching Q key.


Har prøvet at lade vognen stå med tænding i 15 min med parkering lys, uden held!
Jeg synes ikke det giver mening mht det der står, hvis bilen har været slukket!
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Hydraulikpumper kører konstant, bilen kan ikke starte. Å

Indlæg af Kim B Olesen »

Så vidt jeg forstår er det jo hvis du er i gang med en grundjustering, det er også rigtigt nok at den husker hvor den nåede til hvis den bliver afbrudt :) Du kan da prøve om du kan få den til at lave en grundjustering den fætter - ellers er der nok ikke ret meget at gøre før du får vag-com på :(
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Hydraulikpumper kører konstant, bilen kan ikke starte. Å

Indlæg af batmann67 »

Hej Kim

Jeg vil meget gerne tage imod dit tilbud om at hjælpe med en grundjustering.
Du bestemme hvilken aften det evt. skal være, og der skal nok være en kølig pils.
Er det en fordel hvis vognen er på en lift?
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Hydraulikpumper kører konstant, bilen kan ikke starte. Å

Indlæg af Kim B Olesen »

Jamen det finder vi lige ud af ;) har du tjekket den kuglestang for slør ? Hvis du har en donkraft og en buk er det fint :)
Brugeravatar
batmann67
Indlæg: 877
Tilmeldt: tirs 31. jul 2012 23:00
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Nordjylland, Brovst

Re: Hydraulikpumper kører konstant, bilen kan ikke starte. Å

Indlæg af batmann67 »

Kim B Olesen skrev:Jamen det finder vi lige ud af ;) har du tjekket den kuglestang for slør ? Hvis du har en donkraft og en buk er det fint :)
Jeg må hellere tage et ekstra kig på kuglestangen, sidst bemærkede jeg ikke noget slør.
Audi A2 TDi 1.2L - Model 2002 - 450.000km
VCDS 11.11.3 HEX+CAN
HamSjelv
Indlæg: 1847
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Hydraulikpumper kører konstant, bilen kan ikke starte. Å

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,
batmann67 skrev:Jeg må hellere tage et ekstra kig på kuglestangen, sidst bemærkede jeg ikke noget slør.
Det kan også gå den anden vej ved at kugle-hoved og -skål ruster og skidtet går (for) stramt. Det udmønter sig oftest som det første ved at bakgearet ikke kan indkobles.

Ikke for at lægge ligegyldige udgifter på dig, men hvis det er den oprindelige kuglestang der sidder på din A2, tror jeg den er klar til udskiftning.



/Claus
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Hydraulikpumper kører konstant, bilen kan ikke starte. Å

Indlæg af Kim B Olesen »

Du kan lige kigge hvordan det ser ud, ellers har jeg en til at ligge som måske lige kan sniges igennem en grundjustering hvis du meget gerne vil have den hurtigt ud og køre ;)
Hvad siger du til tirsdag eller onsdag eftermiddag/aften ? Kan du der og hvornår er du hjemme hvis det er ?
Besvar