Lupo vil ikke starte, og klikker mærkeligt fra starterrelæ.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo vil ikke starte, og klikker mærkeligt fra starterre

Indlæg af Kim B Olesen »

Man kan vel kun :lol: :lol: :lol: Jamen det er godt den kører igen, næste gang du roder så kraftigt med den skal du nok lige lege flymekanikker og gå det hele 100% igennem en ekstra gang ;) også det du mente var i orden :lol: :lol:
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: Lupo vil ikke starte, og klikker mærkeligt fra starterre

Indlæg af KMDTHY »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: én kvajebajer kan vidst ikke gøre det.... men straffen i at skulle køre Alto i en måned må næsten være nok :D :D
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
dippah
Indlæg: 79
Tilmeldt: tors 9. dec 2010 18:50
Geografisk sted: Horsens

Re: Lupo vil ikke starte, og klikker mærkeligt fra starterre

Indlæg af dippah »

Hahaha...!

Heldigt Lupoen ikke var mere syg end det, men for pokker - en glemt stel? Seriøst? :mrgreen: (Kunne sikkert finde på det samme ;) )

Har ellers spændt fuldt med i tråden, fra sidelinjen, i et forsøg på at samle lidt Lupo-erfaring ang. starteren osv.. Synes da også jeg har fået et par gode tips til fremtidig fejlsøgning.


- Nu slipper du jo heldigvis for Altoen...
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo vil ikke starte, og klikker mærkeligt fra starterre

Indlæg af sussi »

Som Thore skrev for lang tid siden:

Husk dette...
Ting der drevet af strøm skal have strøm...
og ting der er drevet af brændstof og luft skal have brændstof og luft .....

..hvis man baserer sine fejlsøgninger på disse 2 enkle regler, så kan man spare dig selv for rigtig meget tid, ærgrelser ... og ikke mindst mange penge... det er sjældent at større komponenter giver helt op, det er som regel noget med tilførslen af det de skal bruge for at fungere...
Ellers er der naturligvis også VW-metoden.. skift alt mellem nummerpladerne ved ALLE fejl.. :lol:
MichaelSmed
Indlæg: 603
Tilmeldt: ons 23. feb 2011 22:02
Geografisk sted: Svendborg

Sv: Lupo vil ikke starte, og klikker mærkeligt fra starterre

Indlæg af MichaelSmed »

Det er fandme en tand for dumt ja :grin:

Sendt fra en tyk og fedtet finger..
Jazzblå Lupo 3L fra 2001 l Dobbelt kopholder l Armlæn l Aerotwin for og bag l G3 GTI forsæder, højdejusterbar l Mørk himmel, c-stolpe samt dørsider l Ingen elruder l Ingen centrallås l Ingen xenon l Ingen fyr l Ingen loftslampe l Ingen fartpilot l Generelt ret tom for dejligt udstyr...
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Lupo vil ikke starte [DEN KØRER!!]

Indlæg af Thore J »

MichaelSmed skrev:. Stelledningen havde det også fint. Jeg havde bare glemt at spænde den fast igen på gearkassen :oops: :oops: :oops:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: jeg dør .hahahahahahaha...
Det er satme for sjovt..

Har dog prøvet lidt af det samme med en kammerat en engang med hans MC, hvor den ikke ville starte.. Jeg havde ham haft i telefonen med diverse fejlsøgning en 7-8 gange i løbet af en eftermiddag.. indtil jeg endelig gav og kørte over til ham.. og slog dødemandsknappen fra..resten er historie :-)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Sv: Lupo vil ikke starte, og klikker mærkeligt fra start

Indlæg af sussi »

MichaelSmed skrev:Det er fandme en tand for dumt ja :grin:
Men trods alt, hatten af for en mand der tør indrømme sine fejl :!:
Vedhæftede filer
file.jpg
file.jpg (2.68 KiB) Vist 3619 gange
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Lupo vil ikke starte [DEN KØRER!!]

Indlæg af ph. »

Thore J skrev: Har dog prøvet lidt af det samme med en kammerat en engang med hans MC, hvor den ikke ville starte.. Jeg havde ham haft i telefonen med diverse fejlsøgning en 7-8 gange i løbet af en eftermiddag.. indtil jeg endelig gav og kørte over til ham.. og slog dødemandsknappen fra..resten er historie :-)
Klassiker ...lige som benzinhane sat på OFF når cyklen har været lånt ud!
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Lupo vil ikke starte [DEN KØRER!!]

Indlæg af Thore J »

ph. skrev:
Thore J skrev: Har dog prøvet lidt af det samme med en kammerat en engang med hans MC, hvor den ikke ville starte.. Jeg havde ham haft i telefonen med diverse fejlsøgning en 7-8 gange i løbet af en eftermiddag.. indtil jeg endelig gav og kørte over til ham.. og slog dødemandsknappen fra..resten er historie :-)
Klassiker ...lige som benzinhane sat på OFF når cyklen har været lånt ud!
Jeps.. der har selv været engang.. nåede lige at lægge fra land, og påbegynde overhalingen af en propfyldt DSB-bus da skidtet satte ud.. og jeg måtte fumle efter benzinhanen med tykke ubehjælpelige MC-handsker, men nåede det slet ikkke tids nok til at redde noget .. ikke videre pinligt :oops: :oops: :oops:
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Lupo vil ikke starte, og klikker mærkeligt fra starterre

Indlæg af Vyffe »

Muahahahaha :twisted:

Tak for dagens griner Michael. Det luner her i eksamenstiden. 12-15 timers læsning hver dag. Gotta love studies!
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Besvar