Min Lupo vil hverken frem eller tilbage længere :(

Alt vedrørende teknikken på 3L
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: Min Lupo vil hverken frem eller tilbage længere :(

Indlæg af Søren »

Thore J skrev:ok.. det finder du selv ud af.. det er ikke min bil der står stille :lol:
Din bil står vel ik engang stille om natten :lol:
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Min Lupo vil hverken frem eller tilbage længere :(

Indlæg af Thore J »

Søren skrev: Din bil står vel ik engang stille om natten :lol:
Det hænder.. i dag, søndag ...har jeg lige været et smut oppe ved Jerslev J .. og 3 timer senere retur til Odense :-) .. så plus det andet løse.så jeg har faktisk kun kørt 900 km i denne weekend..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: Min Lupo vil hverken frem eller tilbage længere :(

Indlæg af Søren »

KUN.. haha jeg efter job igår ( det daglige 250km) kørte så lige et smut med fruen i bordershoppen, så det blev til 750km på 2 dage. Og selvom bilen var læsset med 34 rammer cola/faxe kondi 8 bære poser. Så kørte den 3.8 på øko, hun var meget overrasket over den bare trækker. Så hun spurte pænt om hun må være chauffør på turen frem og tilbage. :)
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
MichaelSmed
Indlæg: 603
Tilmeldt: ons 23. feb 2011 22:02
Geografisk sted: Svendborg

Re: Min Lupo vil hverken frem eller tilbage længere :(

Indlæg af MichaelSmed »

HamSjelv skrev:Hejsa,
MichaelSmed skrev:Så kører Lupoen kraftstejle igen!!!!!

Retten til øl, fisse og hornmusik reetableret :lol: 8-)


Og moralen er:
Uanset hvor stor eller lille mekanisk 'ændring' der har været foretaget på Lupoens hydrauliske system, så afsluttes dette med en grundindstilling. Når gangsteller og/eller koblingsaktuator har været demonteret/løsnet/rørt er det fundamentalt at grundindstille.

En grundindstilling kan ikke foretages på 'gehør', hvilket de 2,52v vist også vidner om ;)

Godt arbejde udført der, Michael.

/Claus
Havde ikke engang tid til at nappe en øl da den endelig kørte, da jeg skulle skynde mig som en i helvede for at nå færgen :lol: Men hvad jeg ikke fik af øl der, fik jeg så sandelig om aftenen :twisted:
Men for helvede hvor den kører fint nu. Den motorbremser langt mere blidt efter der kom ny trækaksel på, og gearskiftene er mere præcise og den hakker ikke i gearene mere efter ny kobling og diverse :)
Dog pisser det mig af, at jeg pillede et fuldt funktionelt højre hjulleje af, for at skifte det til et nyt. Det skulle have været det venstre i stedet :(
Jazzblå Lupo 3L fra 2001 l Dobbelt kopholder l Armlæn l Aerotwin for og bag l G3 GTI forsæder, højdejusterbar l Mørk himmel, c-stolpe samt dørsider l Ingen elruder l Ingen centrallås l Ingen xenon l Ingen fyr l Ingen loftslampe l Ingen fartpilot l Generelt ret tom for dejligt udstyr...
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Min Lupo vil hverken frem eller tilbage længere :(

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg har lige skiftet udrykkerleje og føringsrør i dag - jeg lagde bare hydraulikstation, gangsteller og koblingscylinder til side - dvs uden at "tage hul" på hydrauliksystemet, altså ingen væskespild ;) Da jeg så samlede det hele igen prøvede jeg lige for sjov om den ville noget uden en grundjustering - ikke en skid :shock: Den stod bare og blinkede i gearene :lol:
Så moralen er som HamSjelv skriver - altid grundjustering når man har rodet med noget der har med kobling eller gear at gøre :lol: :lol:
P.S. Den kørte selvfølgelig 5 min senere efter veludført grund/krybepunktsjustering ;)
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Min Lupo vil hverken frem eller tilbage længere :(

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,
Kim B Olesen skrev:Så moralen er som HamSjelv skriver - altid grundjustering når man har rodet med noget der har med kobling eller gear at gøre :lol: :lol:
P.S. Den kørte selvfølgelig 5 min senere efter veludført grund/krybepunktsjustering ;)

Retten til øl, fisse og hornmusik reetableret :D :D


/Claus
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Min Lupo vil hverken frem eller tilbage længere :(

Indlæg af Kim B Olesen »

Takker ærbødigst :D Så mangler jeg kun de to sidste punkter ;) Øllen blev indtaget umiddelbart efter motorstart :lol:
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Min Lupo vil hverken frem eller tilbage længere :(

Indlæg af KMDTHY »

Kim B Olesen skrev: Øllen blev indtaget umiddelbart efter motorstart :lol:
Don't drink and drive :lol: :lol: 8-)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Min Lupo vil hverken frem eller tilbage længere :(

Indlæg af Kim B Olesen »

:lol: :lol:
Besvar