Loftlys ved døråbning

Alt vedrørende teknikken på 3L
kasperfc
Indlæg: 219
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 13:28
Geografisk sted: Aarhus

Re: Loftlys ved døråbning

Indlæg af kasperfc »

Du skriver kortslutte ? Ryger der ikke en sikring så ? Jeg har selv samme problem og er itvivl om hvordan jeg skal måle det ?
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Loftlys ved døråbning

Indlæg af sussi »

kasperfc skrev:Du skriver kortslutte ? Ryger der ikke en sikring så ? Jeg har selv samme problem og er itvivl om hvordan jeg skal måle det ?
Du hiver øverste inderbeklædningen af døren, trækker stikket ud af dørkontakten, og kortslutter (forbinder) de 2 huller, der er i stikket med en stump tynd ledning :lol: :lol: det kan der absolut intet ske ved.
Se lidt mere her:
viewtopic.php?f=22&t=58
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
kasperfc
Indlæg: 219
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 13:28
Geografisk sted: Aarhus

Re: Loftlys ved døråbning

Indlæg af kasperfc »

Tak for link. Lige for at få det klart. Hvis jeg nu bare sætter mit volt meter på så skal der være spænding mellem de to ledninger i stikket ? Hvis ikke så er der brud på en af dem ?
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: Loftlys ved døråbning

Indlæg af KMDTHY »

Mener lampen er stel styret.... Så kontakten i døren slutter stel.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
kasperfc
Indlæg: 219
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 13:28
Geografisk sted: Aarhus

Loftlys ved døråbning

Indlæg af kasperfc »

Ok jeg fik kigget på det i dag. Selvom jeg kortsluttede stikket på ledningen skete der intet.
Desværre tror jeg at jeg har en løs forbindelse et sted. Få gange er det nemlig sket at alarmen og loftlyset har vendt tilbage. Kan muligvis være noget der er sket efter jeg trak kabler i dørene til højtalere og central lås?
sim
Indlæg: 82
Tilmeldt: fre 1. okt 2010 19:19
Geografisk sted: Skibby Sjælland

Re: Loftlys ved døråbning

Indlæg af sim »

Har problemet med at loftlys og pumpe ikke tænder når man åbner døren.
Så håber at jeg har bestildt de rette. til 18 kr for 5 stk. incl fragt :shock:
Er der nogle der mangler, for så får jeg 3 i overskud. :)
http://www.dealextreme.com/p/kw-11-3z-m ... 753?item=6
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Loftlys ved døråbning

Indlæg af sussi »

Det bliver spændende at se om de virker, husk tilbagemelding.
m.v.h. Sussi
Renejos
Indlæg: 107
Tilmeldt: man 12. mar 2012 22:20
Geografisk sted: Frederiks, 7470 Karup J

Re: Loftlys ved døråbning

Indlæg af Renejos »

Det burde du godt kunne få til at fungere, det kommer til at kræve en smule tilpasning da den formentlig ikke passer direkte over i hullerne i dørlåsen, men det kan sagsten lade sig gøre med lidt tålmodighed. Taler af erfaring har selv ordnet min dørlås i fører siden som netop havde en defekt micro switch, det blev gjort med en fra eBay og fungere uden problemer..

Til Passat3c så, jo selve dørlåsen er fuldstændig identisk og microswitchen kan godt skiftes.. Jeg brugte faktisk selv den side der linkes til som reference under min egen rep. Af med den øverste dørbeklædning og pil låsecylinderen ud og skru selve dørlåsen fri.. Så er den ude og pille arbejdet kan gå igang..
sim
Indlæg: 82
Tilmeldt: fre 1. okt 2010 19:19
Geografisk sted: Skibby Sjælland

Re: Loftlys ved døråbning

Indlæg af sim »

Er ved at skille døren ad, og er kommet til at skulle skrue selve dørlåsen ud. Har fjernet nøglecylinderen osv, men hvilken top skal anvendes til de 2 skruer ? Kan ikke få en tork 40 eller 45 til at passe. Den ene for stor og den anden for lille. Er det en speciel type tork som WV anvender? Måske er det slet ikke en tork? torque :shock:

Har nu fået løst gåden. en stjerne torx (12) i rette størrelse.
Låsekassen er udskiftet med en ny original købt via fra DBA 8-) Og jeg har fået lys i kabinen og en pumpe der starter når man tager i dørhåndtaget :P
Så nu kan jeg i ro og mag skifte den gamle microswitch ud med en ny som er på vej med posten.
Besvar