Kobler ikke ud efter forsøg på grundjustering!

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
msg1979
Indlæg: 96
Tilmeldt: fre 27. apr 2012 07:45
Geografisk sted: Odense

Kobler ikke ud efter forsøg på grundjustering!

Indlæg af msg1979 »

Jeg forsøgte igår forgårs at grundjustere Lupoen. Den gav mig en RTFM 12.

Tjekkede for slør i gangsteller armen og skiftede den, da den havde slør..Fik ikke sat armen på i forhold til N (frigear), men mens gearveælger stod på STOP. Monterede nederste kuglehovede cirka midt i slissen.

Forsøgte derefter at grundjustere igen. Den gik punkt 1-28 igennem, men skiftede ikke gear imens.

Måler jeg i måleblok 002 står den fast på 3.xx volt og går ikke ned i de 1.88v (jeg justerede den til igår) når jeg træder på bremsen.
Kan ikke få den til at skifte gear hvis jeg træder på bremsen og trækker gearvælger i bilen frem og tilbage. Starter jeg en grundjustering, så kører den trin 1-28 igennem uden at skifte gear og giver igen en RTFM 12.

Ingen fejl på udlæsning inden grundjustering.

Giver følgende fejl efter forsøg på grundjustering:
00811 - System Not Ready for Interrogation (Ross-Tech: Cycle Ignition and Try Again)
35-00 - -

Hydraulikpumpen starter fint og pumper tryk på på cirka 20 sekunder..
Når der er pumpet tryk på, kan jeg høre stationen brummer ligesom en transformator.
Snakkede med en super behjælpelig gut herinde fra, som fortalte det kunne være en sikring. Disse er tjekket og er fine.

Han mente det også kunne være magnet ventilen der var gået i hydraulikstationen. Men jeg finder ingen fejl via vagcom på ventilen. Jeg vil se om jeg kan måle på den manuelt, men skal lige lure hvordan

Har haft batteriet pillet af et par timer, men stadig samme problem.


Er der andre ting jeg kan fejlsøge?

Er der nogen der kan gøre mig klogere?

Vil meget gerne have bilen til at køre igen, da den kørte fint inden jeg gik igang med at skifte den arm! Jeg har svært ved at tro på at et arm skifte skulle kunne ødelægge noget, så håber det er en lille ting jeg har overset eller lignende. Tænker det måske kan være monteringen af armen, men gearvælger stod på stop? Men burde den ikke koble ud selvom den er justeret forkert?

Alle forslag modtages med kyshånd! ;)
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Kobler ikke ud efter forsøg på grundjustering!

Indlæg af Kim B Olesen »

Nu synes jeg godt nok det bliver lidt underligt :? Har du prøvet at flytte armen den ene eller anden vej i slidsen ? Der er nogle gange nogen der har givet et tryk/ryk i koblingscylinderen som så har fået den til at gøre noget - men pas på - der er fandme klem på :shock: Ellers er vi vel ved at være så langt ude at jeg ville snakke til www.Vagtech.dk, han skal nok få den ud og køre igen - det er vel oplagt når du bor i Odense ;)
msg1979
Indlæg: 96
Tilmeldt: fre 27. apr 2012 07:45
Geografisk sted: Odense

Re: Kobler ikke ud efter forsøg på grundjustering!

Indlæg af msg1979 »

Har ikke prøvet at flytte på armen.


Spørgsmålet er om det kan gøre at bilen ikke vil koble ud?
I fald den kan, så står bilen nu i N. Den blev sat på da bilen stod i Stop, så hvordan finder jeg lige det sted hvor den skal side? Kan jo ikke få gangsteller i N, da den ikke vil skifte
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Kobler ikke ud efter forsøg på grundjustering!

Indlæg af Kim B Olesen »

Bare prøv at flytte den - det kan jo ikke gå værre end det har gjort :lol:
msg1979
Indlæg: 96
Tilmeldt: fre 27. apr 2012 07:45
Geografisk sted: Odense

Re: Kobler ikke ud efter forsøg på grundjustering!

Indlæg af msg1979 »

Prøver...
Er mega træt af det.. Skal bruge bilen her i pinsen!

Fik ændret lidt på længden via kuglehovede i slissen.
Nu kom der gang i grundjusteringen og den skifter gear og kobler ud. :D

Får stadig en RTFM12, så det må være længden der skal justeres mere præcist. Så skal lige lure hvordan jeg får det hen
msg1979
Indlæg: 96
Tilmeldt: fre 27. apr 2012 07:45
Geografisk sted: Odense

Re: Kobler ikke ud efter forsøg på grundjustering!

Indlæg af msg1979 »

Så lykkedes det.
Det var hverken magnetventil eller andet, men armens placering.

Efter 6 forsøg på grundjustering med kugleled rykket lidt frem og tilbage i slisse lykkede det..
Creep point ligeså..

Så det er fantastisch!

Takker til Vagtech for mail support!!! Sq i orden!
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Kobler ikke ud efter forsøg på grundjustering!

Indlæg af Kim B Olesen »

Super - godt at høre den kom ud og rulle igen ;) Så var det jo ikke helt galt det jeg foreslog :lol:
Besvar