underlig lyd ved kørsel blink af lamper.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Heldige
Indlæg: 1
Tilmeldt: man 14. maj 2012 17:02
Geografisk sted: Danmark

underlig lyd ved kørsel blink af lamper.

Indlæg af Heldige »

Hej.

Min bil har nogle problemer, den begyndte efter jeg fyldte både olie og diesel på, da den havde oplyst at den manglede :) men da jeg så begyndte at køre igen, lavede den en bip lyd med korte mellem rum, så stopper den i et par sekunder og starter så op igen, der blinker også lamper imens jeg kører og jeg ved ikke helt hvad der er i vejen. lamperne der blinker er henholdsvis; olietryk (som jeg som sagt har ordnet lige før), bremsesystemet, economy function altså den lille ECO blink, antiblokeringssystem blinker og sidst men ikke mindst blinker elektronisk stabilitetsprgram lyset.

Jeg er bange for hvad dette betyder da jeg ikke har råd til at købe ny bil og jeg ikke er sikker på hvad det ville koste at reparere det, så hvis nogen ved hvad dette kan betyde så svar gerne.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: underlig lyd ved kørsel blink af lamper.

Indlæg af Vyffe »

Hvordan er dit indlæg en guide for os andre?

Men når det er sagt, så lyder du ikke specielt bilkyndig, så se at få transporteret din vogn til nærmeste 3L-værksted.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: underlig lyd ved kørsel blink af lamper.

Indlæg af Kim B Olesen »

Hvis nu vi går ud fra - uden du har skrevet det - at din bil er en Lupo 3L ;) I en L3L er der ikke noget der fortæller at den mangler olie :shock: Så hvis du har en olielampe der blinker og en advarselslyd der fortæller dig at der ikke er olietryk på din vogn - VILLE JEG NOK SKYNDE MIG AT STOPPE MOTOREN - hvis ikke den nu er gået til de evige jagtmarker :( Finde ud af hvad problemet var INDEN du starter motoren igen ;) Det kan være nogle dårlige forbindelser til kombiinstrumentet - men det kan også være manglende olietryk :(
Silver
Indlæg: 438
Tilmeldt: fre 23. dec 2011 08:28
Geografisk sted: Herlev

Re: underlig lyd ved kørsel blink af lamper.

Indlæg af Silver »

Hej Heldige:)

Som en der har en lille bitte smule erfaring inden for 3L biler vil jeg mene at dit kombiinstrument er dødt:(

Du kan med snilde købe et brugt og få "kodet" kilometertallet ind i det brugte, nogle af os med daglig kontakt med VAG biler råder over udstyr der gør det muligt.

-Morten

Send evt en SMS eller ring på 41 52 00 00

:) God aften!:)
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: underlig lyd ved kørsel blink af lamper.

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,
Silver skrev:Hej Heldige:)

Som en der har en lille bitte smule erfaring inden for 3L biler vil jeg mene at dit kombiinstrument er dødt:(

Du kan med snilde købe et brugt og få "kodet" kilometertallet ind i det brugte, nogle af os med daglig kontakt med VAG biler råder over udstyr der gør det muligt.

Hmm, ja... Stod jeg dette sted ville jeg pille skille ad, kigge efter dårlige lodninger samt undersøge for lytsyge....

- Men sådan noget gør man jo ikke i Danmark mere :( :cry:



/Claus
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: underlig lyd ved kørsel blink af lamper.

Indlæg af Kim B Olesen »

Jo jo - vi er nogen der gør Claus ;)
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: underlig lyd ved kørsel blink af lamper.

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,
Kim B Olesen skrev:Jo jo - vi er nogen der gør Claus ;)

Ok, jeg præciserer lige mig selv:

Der er ingen autoriserede bilværksteder i Danmark der reparerer på elektronikkomponentniveau.

Enig?


/Claus
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: underlig lyd ved kørsel blink af lamper.

Indlæg af Kim B Olesen »

Nåh ja - selvfølgelig er vi enige ;)
Besvar