Motip autolak: Kan det bruges?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
nknk
Indlæg: 22
Tilmeldt: lør 15. jan 2011 20:26
Geografisk sted: København

Motip autolak: Kan det bruges?

Indlæg af nknk »

Jeg skal lave lidt reparationer på min Lupo: Lidt rust på en bagskærm og resultatet af en defekt håndbremse på den ene dør. Skærmkanten skal grundes, males og have klarlak; døren skal blot have klarlak.

Min plan er, at bruge produkter fra Motip. Er der nogen i forumet, der har erfaring med disse produkter - og som har lyst til at dele dem med forumet?
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4989
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 3 times

Re: Motip autolak: Kan det bruges?

Indlæg af KMDTHY »

Tjaaaeh, hvis ikke der kan blive til autolak, så er det OK
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
nknk
Indlæg: 22
Tilmeldt: lør 15. jan 2011 20:26
Geografisk sted: København

Re: Motip autolak: Kan det bruges?

Indlæg af nknk »

Kan jeg få dig til at forklare fordelene ved at bruge "rigtig" autolak frem for lak på spraydåse?
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Motip autolak: Kan det bruges?

Indlæg af Bandit »

Kort:
Rigtig autolak kan holde.

Hvis du fx bruger Motip, kan det opløses af benzin (hvis du skulle komme i nærheden af sådan noget)

Det kan ofte være meget svært at få tilstrækkelig lagtykkelse på med en spray dåse

Jeg har selv brugt motip og spraydåser fra mange forskellige andre leverandører og de har alle det til fælles, at det er en midlertidig løsning.

For et års tid siden gik jeg panelerne over.
Jeg fik lavet en spraydåse med den rigtige farvekode, da det åbenbart ikke lige er sådan at skaffe en VW sølvgrå.
Med klar lak løb det op i 500-600 kr.
Der gik ca 3 måneder inden det begyndte at skalle af.

Det skal så sige at det er første gang jeg oplever det. Hvis pladen er ordentligt rengjort plejer det at hænge fint ved.
Ulven kommer, ulven kommer
Besvar