Råd til køb af vw polo bluemotion

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
Pmand
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 1. jul 2011 15:51
Geografisk sted: Aalborg

Råd til køb af vw polo bluemotion

Indlæg af Pmand »

Hej
Jeg vil gerne skifte min Lupo ud med en polo bluemotion 30,3 3 dørs.
Vil gerne have en brugt polo.
Derfor vil jeg lige høre om der er nogle der ved ting som man skal være opmærksom på ? Svagheder? :D
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Råd til køb af vw polo bluemotion

Indlæg af Bandit »

Jeg kender ikke noget til Polo bluemotion 30,3 men...
Den billigste 3 dørs på bilbasen er fra 2011, den står til knap 170k kr og har 37000 km på uret.

En fabriksny Polo 1,2 TDI 30,3 koster 173.997,- +lev. og div. ekstraudstyr, så hvorfor spare de sidste 5000 kr og få en brugt bil?

Det kan godt være jeg nu bliver lynched, men har du overvejet en Kia Rio 1,1 CRDI Eco Dynamics Plus? Den står til 31,3 km/l og koster 154.999,- fra ny + lev. og div. ekstraudstyr.
Ulven kommer, ulven kommer
Pmand
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 1. jul 2011 15:51
Geografisk sted: Aalborg

Re: Råd til køb af vw polo bluemotion

Indlæg af Pmand »

Jeg har fået tilbud en fra april 2011 som har gået 48.xxx km til 150.000 kr. Med massere af udstyr bla. Rns 510.
Syntes at det lyder rimeligt og kvaliteten i en polo passer mig.
HamSjelv
Indlæg: 1838
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Råd til køb af vw polo bluemotion

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,
Pmand skrev:Hej
Jeg vil gerne skifte min Lupo ud med en polo bluemotion 30,3 3 dørs.
Vil gerne have en brugt polo.
Derfor vil jeg lige høre om der er nogle der ved ting som man skal være opmærksom på ? Svagheder? :D
Ingen kendte svagheder, men....

* På visse årgange kan brændstofrørene rasle; Dette kan/bør udbedres såfremt raslen opstår

* Lysudbyttet fra Poloens standardmonterede H4-lygter er væsentlig lavere end Lupoens ditto. Performancepærer hjælper kun marginalt. Hellas H7/H7-lygte virker til gengæld 8-)

* De standard-monterede Philips OEM højttalere giver et væsentligt dårligere lydbillede sammenlignet med standardkonfigurationen i Lupoen

* Polo BM samt visse systemkomponenter (som f.eks. turbo) er produceret i Indien

* Ligesom alle andre dieseler udstyret med Common Rail, har Polo BM 30,3 ekstremt svært ved at leve op til de givne forbrugsdata.


Jeg er enig med Bandit; Der har siden lanceringen af Polo 30.3 BM været flere prisnedsættelser på nybilerne. Dette faktum har brugtvognforhandleren 'glemt', hvorfor flere brugtvognspriser tangerer nybilsprisen.


En Polo 30.3 BM er en lækker vogn at cruise rundt i ;)



/Claus
HamSjelv
Indlæg: 1838
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Råd til køb af vw polo bluemotion

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,
Pmand skrev:Jeg har fået tilbud en fra april 2011 som har gået 48.xxx km til 150.000 kr. Med massere af udstyr bla. Rns 510.
Syntes at det lyder rimeligt og kvaliteten i en polo passer mig.

Det er en afskrivning på væsentligt under 1kr/km. Nyvognsprisen d.d. er 174.000 kr.

RNS510 = "Slå min siderude istykker og stjæl mig"


/Claus
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:40
Geografisk sted: Køge

Re: Råd til køb af vw polo bluemotion

Indlæg af yaknudsen »

Jeg købte en fabriksny Polo 1,2 TDI Bluemotion 3 dørs (30,3 km/l) i November 2010 som erstatning for min Lupo 3L. Poloen har ikke haft nogensomhelst problemer, og bilen har ikke vist nogen svaghedstegn.

Den opgivne brændstoføkonomi er dog ikke nær så let at opnå som i Lupoen. Jeg kørte 28 km/l i snit over de 225.000 km. jeg havde Lupoen. I Poloen (der nu har kørt 37.000 km.) ligger jeg i snit og roder nede omkring de 24 km/l.

Jeg ville foretrække at ofre de +20.000 kr. ekstra og undgå risikoen for at få en bil som har kørt 48.000 med sømmet i bund. Men det kræver jo at økonomien er til det.

Kia bilerne er bestemt ret gode, men Poloen er efter min mening lige et par numre mere lækker.
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
Pmand
Indlæg: 7
Tilmeldt: fre 1. jul 2011 15:51
Geografisk sted: Aalborg

Re: Råd til køb af vw polo bluemotion

Indlæg af Pmand »

yaknudsen skrev:Jeg købte en fabriksny Polo 1,2 TDI Bluemotion 3 dørs (30,3 km/l) i November 2010 som erstatning for min Lupo 3L. Poloen har ikke haft nogensomhelst problemer, og bilen har ikke vist nogen svaghedstegn.

Den opgivne brændstoføkonomi er dog ikke nær så let at opnå som i Lupoen. Jeg kørte 28 km/l i snit over de 225.000 km. jeg havde Lupoen. I Poloen (der nu har kørt 37.000 km.) ligger jeg i snit og roder nede omkring de 24 km/l.

Jeg ville foretrække at ofre de +20.000 kr. ekstra og undgå risikoen for at få en bil som har kørt 48.000 med sømmet i bund. Men det kræver jo at økonomien er til det.

Kia bilerne er bestemt ret gode, men Poloen er efter min mening lige et par numre mere lækker.
Sælgeren sælger bilen grundet et dødsfald. Det er en ældre (60+) som har kørt den. Damen er en ven af familien, hendes rygte siger at hun ikke er en racer. Men glæder mig til at se den, har set den en del gange ved besøg men aldrig kørt den.
Besvar