Tandremsskift

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
klp
Indlæg: 54
Tilmeldt: tirs 27. jul 2010 09:13
Geografisk sted: østjylland

Tandremsskift

Indlæg af klp »

Er der ikke nogen der kan fortælle mig, hvorfor den gamle model 3l kun kører 60000km på en tandrem og den nye 90000km.

Har lidt svært ved at se hvad forskellen på de 2 skulle være :roll:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Tandremsskift

Indlæg af sussi »

Det er du nok ikke den eneste der har svært ved :D
Men VW siger 60.000 på ANY modellen, så hvis jeg havde sådan en, ville jeg bare holde mig til, hvad de anbefaler.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
klp
Indlæg: 54
Tilmeldt: tirs 27. jul 2010 09:13
Geografisk sted: østjylland

Re: Tandremsskift

Indlæg af klp »

Så tager jeg chancen og skifter ved 90000km 8-)
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Tandremsskift

Indlæg af ph. »

jamen et komplet topstykke er vel efterhånden også til at finde til en rimelig pris hos en hugger ...alternativt en komplet motor så slipper man også for at skrue i en motor som måske har banket et eller flere plejllejer da den bukkede ventiler ;)
klp
Indlæg: 54
Tilmeldt: tirs 27. jul 2010 09:13
Geografisk sted: østjylland

Re: Tandremsskift

Indlæg af klp »

ph. skrev:jamen et komplet topstykke er vel efterhånden også til at finde til en rimelig pris hos en hugger ...alternativt en komplet motor så slipper man også for at skrue i en motor som måske har banket et eller flere plejllejer da den bukkede ventiler ;)
Det er ikke nok med topstykke, de bliver helt rykket helt i stykker når remmen går. Men der er ingen logik i det 60000km interval, nu når der ingen forskel er på de 2.

Jeg skiftede min motor sidste år efter tandremmen sprang, grundet tidligere ejer ikke at spændt remmen korrekt op. Derfor har jeg nu en gammel model motor med nyt udstyr, og efter at have begge skilt ad. Kan jeg ikke se hvorfor, den ikke skulle køre 90000km som den nye kan.

Min kammerat arbejder ved smc, han siger de skifter rem for hver 90000km uanset model. ved godt det ikke gør det mere rigtig, men det er åbenbart måden smc gør tingene på.
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Tandremsskift

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Contitech (tandrems-OEM'er) producerede dengang Lupoen kom på markedet et tandremssæt der kun var kvalificeret til 60.000km. Uden at være sikker mener jeg denne rem kun var 25mm bred.

Da +2001 modellen kom på markedet (AYZ-motor) blev denne udstyret med en 30mm bred rem fra samme OEM'er. Herefter udgik det første <2001 (ANY-motor) tandremssæt.

Der findes kun een rem til Lupo 3L motorerne idag, og denne rem er fra producentens side kvalificeret til 90.000km.


Det gamle og udgåede Contitech tandremssæt benævnes CT1022, mens det nye og eneste bestilles som CT1090.

/Claus
klp
Indlæg: 54
Tilmeldt: tirs 27. jul 2010 09:13
Geografisk sted: østjylland

Re: Tandremsskift

Indlæg af klp »

HamSjelv skrev:Hejsa,

Contitech (tandrems-OEM'er) producerede dengang Lupoen kom på markedet et tandremssæt der kun var kvalificeret til 60.000km. Uden at være sikker mener jeg denne rem kun var 25mm bred.

Da +2001 modellen kom på markedet (AYZ-motor) blev denne udstyret med en 30mm bred rem fra samme OEM'er. Herefter udgik det første <2001 (ANY-motor) tandremssæt.

Der findes kun een rem til Lupo 3L motorerne idag, og denne rem er fra producentens side kvalificeret til 90.000km.


Det gamle og udgåede Contitech tandremssæt benævnes CT1022, mens det nye og eneste bestilles som CT1090.

/Claus
Se det var brugbart :)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Tandremsskift

Indlæg af sussi »

Ham Claus har tjek på tingene.
Så jeg tager mine ord i mig igen.
Rart med nogle faktuelle oplysninger ;) ;)
Besvar