Hakker ved nedbremsning
-
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: man 19. jul 2010 11:09
- Geografisk sted: Aabenraa
Hakker ved nedbremsning
Er begyndt at få et irriterende problem, hvor bilen hakker ekstremt ved nedbremsning, især når den gearer ned. Forleden dag standsede bilen brat og gik i stå efter at have bremset ned, hvorefter den ikke ville starte igen og måtte fragtes til nærmeste VW-værksted, hvor en grundjustering fik liv i den igen.
Desværre er problemet der stadig og jeg frygter, at det blot er et spørgsmål om tid før uheldet er ude igen. Håber en af jer har et forslag til hvad der kunne være galt, så jeg kan få en lidt mere målrettet service, når jeg kører den hen på værkstedet.
Desværre er problemet der stadig og jeg frygter, at det blot er et spørgsmål om tid før uheldet er ude igen. Håber en af jer har et forslag til hvad der kunne være galt, så jeg kan få en lidt mere målrettet service, når jeg kører den hen på værkstedet.
Re: Hakker ved nedbremsning
min gjorde sådan pga trækakslen var så slidt den nærmest havde friløb i skålen den sidder i , og da den blev skiftet så kørte det hele igen
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Hakker ved nedbremsning
Jeg har ydre knokkel til salg hvis det er.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: Hakker ved nedbremsning
Hvor langt har bilen kørt?
Kunne, i første skud, være udrykkerlejet eller det rør det køre på der er "sjov" med, altså hvis det føles som om bilen ikke får koblet "rigtigt" ud?
Et godt råd, hold den fra VW for en hver pris. De ender med at skifte hele bilen inden de finder ud af der mangler luft i baghjulet. Der er vist mindst 3 steder her i Jylland der er temmelig gode til Lupo. Kig lidt rundt på siden, så finder du ud af hvor der er rimelig sikkerhed for at få en rigtig diagnose og en pris der passer på reparationen.
Kunne, i første skud, være udrykkerlejet eller det rør det køre på der er "sjov" med, altså hvis det føles som om bilen ikke får koblet "rigtigt" ud?
Et godt råd, hold den fra VW for en hver pris. De ender med at skifte hele bilen inden de finder ud af der mangler luft i baghjulet. Der er vist mindst 3 steder her i Jylland der er temmelig gode til Lupo. Kig lidt rundt på siden, så finder du ud af hvor der er rimelig sikkerhed for at få en rigtig diagnose og en pris der passer på reparationen.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
-
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: man 19. jul 2010 11:09
- Geografisk sted: Aabenraa
Re: Hakker ved nedbremsning
Bilen har kørt ca. 157.000km
Problemet opstod igen for lidt tid siden. Bilen hakkede denne gang kraftigt, når man forsøgte at sætte i gang. Som om koblingen ikke kunne få fat. Efter nogen tid ville den slet ikke og gik konsekvent i stå, hver gang man forsøgte at sætte i gang. Både frem og i bak.
Endnu en gang kunne en grundjustering få liv i skidtet, men jeg kan mærke at den ikke har det særlig godt under kørslen, og at den hakker en del i det ved nedbremsninger.
Problemet opstod igen for lidt tid siden. Bilen hakkede denne gang kraftigt, når man forsøgte at sætte i gang. Som om koblingen ikke kunne få fat. Efter nogen tid ville den slet ikke og gik konsekvent i stå, hver gang man forsøgte at sætte i gang. Både frem og i bak.
Endnu en gang kunne en grundjustering få liv i skidtet, men jeg kan mærke at den ikke har det særlig godt under kørslen, og at den hakker en del i det ved nedbremsninger.
-
- Indlæg: 1430
- Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
- Geografisk sted: Odense
- Kontakt:
Re: Hakker ved nedbremsning
Hvad var koblingsværdien og krybepunktet
VAGtech.dk
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V
Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Re: Hakker ved nedbremsning
157k km. Så har den kørt en del bykørsel? og dermed koblet til og fra mange gange.
Tror du har et udrykker leje der driller, det passer fuldstændigt med fejlbeskrivelsen. Kør for himlens skyld ikke på VW med den mere. De aner ikke hvad de har med at gøre, og er det som beskrevet er det rimeligt omfattende at lave og VW skifter hele bilen inden de er færdige og sandsynligheden for den køre som den skal, er lig nul.
Nu bor du jo på den rigtige side af broen, så min anbefaling er ar rulle den op til gearteknik.dk så længe den kan køre selv. Kender ikke classic-rebuilt.dk priser men de er jo tættere på og flere har givet udtryk for at have fået en god behandling der også, men ellers kender jeg absolut ikke andre steder jeg turde lade komme i nærheden af min tegnebog. Ej heller Mercari, slet ikke. For en god ordens skyld kender jeg intet til vag-tech
Tror du har et udrykker leje der driller, det passer fuldstændigt med fejlbeskrivelsen. Kør for himlens skyld ikke på VW med den mere. De aner ikke hvad de har med at gøre, og er det som beskrevet er det rimeligt omfattende at lave og VW skifter hele bilen inden de er færdige og sandsynligheden for den køre som den skal, er lig nul.
Nu bor du jo på den rigtige side af broen, så min anbefaling er ar rulle den op til gearteknik.dk så længe den kan køre selv. Kender ikke classic-rebuilt.dk priser men de er jo tættere på og flere har givet udtryk for at have fået en god behandling der også, men ellers kender jeg absolut ikke andre steder jeg turde lade komme i nærheden af min tegnebog. Ej heller Mercari, slet ikke. For en god ordens skyld kender jeg intet til vag-tech
-
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: man 19. jul 2010 11:09
- Geografisk sted: Aabenraa
Re: Hakker ved nedbremsning
Den har primært kørt lange ture på motorvejen, så er lidt uforstående overfor det, men igen, så har jeg heller ikke været for heldig med den. Den tidligere ejer har dog nok primært brugt den til bykørsel.
Talte med Mercari over telefonen, og beskrev problemet for dem, og umiddelbart gættede de på koblingen, så der kunne muligvis være noget der. Har fået en tid hos en mekaniker i nærheden, som har specialiseret sig lidt indenfor Lupo'er. Tyson Motor, hvis nogen skulle være interesseret.
Medmindre jeg får bilen solgt i mellemtiden, så skriver jeg lige hvad det går op i.
Talte med Mercari over telefonen, og beskrev problemet for dem, og umiddelbart gættede de på koblingen, så der kunne muligvis være noget der. Har fået en tid hos en mekaniker i nærheden, som har specialiseret sig lidt indenfor Lupo'er. Tyson Motor, hvis nogen skulle være interesseret.
Medmindre jeg får bilen solgt i mellemtiden, så skriver jeg lige hvad det går op i.
Re: Hakker ved nedbremsning
SteffanLanda skrev:Den har primært kørt lange ture på motorvejen, så er lidt uforstående overfor det, men igen, så har jeg heller ikke været for heldig med den. Den tidligere ejer har dog nok primært brugt den til bykørsel.
Talte med Mercari over telefonen, og beskrev problemet for dem, og umiddelbart gættede de på koblingen, så der kunne muligvis være noget der. Har fået en tid hos en mekaniker i nærheden, som har specialiseret sig lidt indenfor Lupo'er. Tyson Motor, hvis nogen skulle være interesseret.
Medmindre jeg får bilen solgt i mellemtiden, så skriver jeg lige hvad det går op i.
Kender ikke Tysen motor, men HOLD DEN VÆK fra Mercari!!
De får den sikkert til at køre, men skifter dit og dat der ikke er fejl på. Har en pælerække af eksembler på turboer, erg ventiler, og flere andre ting de dømte døde og ville sætte nyt på af. Alle bilerne har kørt videre siden, uden udskiftningen.
Hvad Tyson gør ved det ved jeg ikke, men motor/gear i Jylland så er der kun et sted der er reelt jeg kender og jeg kender slet ingen steder på Sjælland selvom jeg har haft min til service derover, eller måske netop derfor kender jeg ingen der er reele. Der er sikkert andre, men gearteknik.dk også selvom det er langt væk.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Re: Hakker ved nedbremsning
Hejsa,
Du lyder som en bitter gammel mand, 383CI.
Får du og/eller Jesper snart starte en frisk tråd, med faktuelle fakta, så vi andre også kan få en årsag til din bitterhed?
/Claus
Du lyder som en bitter gammel mand, 383CI.
Får du og/eller Jesper snart starte en frisk tråd, med faktuelle fakta, så vi andre også kan få en årsag til din bitterhed?
/Claus
Re: Hakker ved nedbremsning
Jeg er ikke det fjernest bitter, men sjovt nok er der ingen der brokker sig når skrækhistorierne om VW ruller frem. Eller Mercari som har en perlerække af forsøg på udskiftning af funktionsdygtigt dele på listen. Både over for mig of flere hvis biler jeg har kigge på bagefter en tur hos dem hvor de ikke lige accepterede de større udskiftninger. Jeg er aldrig blevet afkrævet dokumentation for påstande om andre fjolser, men som jeg beskriver i min signatur findes den. Det er tankevækkende, så i fremtiden må jeg bede dig se bort fra mine indlæg hvis ikke du ønsker at læse hvad jeg anbefaler problemhavere at gøre!! Men nu er den fulde beskrivelse sendt til dig pr. mail, så kan du jo selv vurdere.HamSjelv skrev:Hejsa,
Du lyder som en bitter gammel mand, 383CI.
Får du og/eller Jesper snart starte en frisk tråd, med faktuelle fakta, så vi andre også kan få en årsag til din bitterhed?
/Claus
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.