Udluftning af bremse system

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
kasperfc
Indlæg: 219
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 13:28
Geografisk sted: Aarhus

Udluftning af bremse system

Indlæg af kasperfc »

Jeg skiftede lige bakker i den anden side af lupoen i dag. Da jeg får det hele sildt af kommer jeg til at trække cylinderne på hjulcyklilderen ud og det drypper med bremseolie, renser og samler det igen.. Da jeg køre en runde om blokken bemærker jeg hurtigt at den ikke kan bremse, før pedalen er næsten i bund!

Jeg siger tips, noget siger mig at jeg skal udlufte mit bremsesystem! Eller er hjulcylinderen død?!
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Udluftning af bremse system

Indlæg af Thore J »

Du burde kunne lufte den ud... men vær meget forsigtig med udluftningsskruerne, de knækker nemt..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
kasperfc
Indlæg: 219
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 13:28
Geografisk sted: Aarhus

Re: Udluftning af bremse system

Indlæg af kasperfc »

Hvor sidder denne :-) ?
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Udluftning af bremse system

Indlæg af Thore J »

Hmm... er du sikker på at du skal gøre det her?? Jeg mener hvis ikke engang ved hvor du skal kigge efter udluftningsskruerne??

Men for baghjulets tilfælde sidder de på den del af hjulcylinderen som går gennem ankerpladen, lige ved siden af der hvor bremserøret er skruet i..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
kasperfc
Indlæg: 219
Tilmeldt: søn 13. feb 2011 13:28
Geografisk sted: Aarhus

Re: Udluftning af bremse system

Indlæg af kasperfc »

Hmm, jeg skiftede selv bakkerne, skiftede selv skiver og klodser foran og har lige installeret OE fartpilot. Tror du det var svært for mig, nej! Jeg vidste hvad jeg skulle gøre fordi jeg kunne se hvordan det hænger sammen. Alting kan sq lade sig gøre hvis man ved hvordan tingene fungere..

Mvh Kasper
Besvar