Spookie brugere..?

Spørgsmål til, info om og forslag til forummet.
Besvar
HamSjelv
Indlæg: 1839
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Spookie brugere..?

Indlæg af HamSjelv »

Admin m.fl.,


Nederst på siden for denne klubs forum angives hvilke brugere der er online. I denne online-liste ses ofte (næsten altid) brugere ved navn 'Google [Bot]' og 'Yahoo[Bot]'.

Det synes en kende utrygt at have nogle sådanne brugere i klubbens kartotek :(

Kan de kyles ud og efterfølgende begrænses i adgang til forummet?


Alternativet må jo være at klubmedlemmerne fjerner alle de personlige data der ikke ønsker spredt ud over hele indernettet?


/Claus
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Spookie brugere..?

Indlæg af KMDTHY »

Har du da skrevet noget her på siden andre ikke må læse ? Det er brugere som er embedded i phpbb, som hjælp til at få indekseret siden, så hvis du søger på google eller yahoo får du hurtigere og bedre resultater...... kan jeg ikke se problemet i ?

Om man så deaktiveret denne feature vil siden stadig blive indekseret og cached af google og andre søgemaskiner, dog nok kun med guest permissions.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
yaknudsen
Indlæg: 307
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:40
Geografisk sted: Køge

Re: Spookie brugere..?

Indlæg af yaknudsen »

Det er forumsoftwaren (phpBB) der informerer om at de respektive søgemaskiner i øjeblikket er i gang med at indeksere (webcrawling). Der er ikke tale om registrerede brugere.
Søgemaskinerne har mig bekendt kun adgang til det der er offentligt tilgængeligt på samme niveau som uregistrerede brugere - så der burde ikke være grund til bekymring.
Før: VW Lupo 3L 1.2 TDI 2001. Nu: VW Polo 1.2 TDI-CR 6R1-27N BM 2010. Til sjov: Honda NC750XAD 2015.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Spookie brugere..?

Indlæg af KMDTHY »

yaknudsen skrev:Det er forumsoftwaren (phpBB) der informerer om at de respektive søgemaskiner i øjeblikket er i gang med at indeksere (webcrawling). Der er ikke tale om registrerede brugere.
Søgemaskinerne har mig bekendt kun adgang til det der er offentligt tilgængeligt på samme niveau som uregistrerede brugere - så der burde ikke være grund til bekymring.
Det kan sættes op i admin kontrol panelet hvor meget de har adgang til.......
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
HamSjelv
Indlæg: 1839
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Spookie brugere..?

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Google [Bot] og Yahoo [Bot] optræder på listen over registrerede brugere (når 'de' er repræsenteret på http://www.lupo3lklub.dk). Jeg kan kun tolke det på den måde at de er logget ind, ellers skulle de blot optræde som gæster.

Som registreret bruger er der ikke ret langt til personlige oplysninger :cry:

Jeg har intet imod at mine faglige/tekniske indlæg bliver delt på Yahoo og Google. Men mine personoplysninger ønskes ikke offentliggjort på hverken Yahoo eller Google :twisted:


/Claus
SVK
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 14:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Spookie brugere..?

Indlæg af SVK »

De kan se det samme som en alm. tilmeldt bruger. Dvs. i dit og langt de fleste andres tilfælde, så kan de ikke engang se din e-mail adresse, så jeg forstår ikke lige hvilke personlige oplysninger du mener de har adgang til?

Altså medmindre man selv skriver tlf. nr., adresse osv. i f.eks. et salgsindlæg.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Spookie brugere..?

Indlæg af sussi »

Hvis ikke søgemaskinerne har "medlemsadgang" kan de ikke indeksere de indlæg, der kræver at man er medlem, således vil halvdelen af indlægene i lupo3lklub.dk ikke kunne findes i søgemaskinerne.
Og som SVK skriver kan de ikke se hverken din e-mail adresse eller dit password, eller andet, som alle andre alm. medlemmer ikke kan se.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar