gear problemer

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
rudi
Indlæg: 7
Tilmeldt: lør 30. apr 2016 09:34
Geografisk sted: Hedehusene

gear problemer

Indlæg af rudi »

Hej alle

Jeg ved ikke om det er en ny variant, jeg kunne ikke finde noget tilsvarende i arkivet.
Min A2 har i længere tid kunne finde på at koble ud i 5. For så at smide den i 5. Igen, så begyndte den at skulle have højere omdrejninger for at skifte fra 1. Til 2. Gear 2.500-3000 omd. ellers gik den tilbage i 1. Det virkede som et fugtproblem da der ikke var problemer når vi havde tørt vejr, nu i går blev den så helt umulig, først kunne jeg køre manuelt op på en 3000 rpm og så slippe gassen og så liste den i 2. Gear med blød gas, men det lykkedes mig aldrig at få den i 5. Gear på motorvej, og nu kommer jeg ikke ud af 1. Mere.
Det skal lige nævnes bilen fik en brugt gearkasse på fra en hugger for 2 år og 30.000 km siden og er ikke grundjusteret siden .
Den har også været lidt sløv i det ikke over 125kmt på klokken, men i forgårs var der lidt luft i trafikken og den virkede villig nok, så katten kan vel ikke være stoppet?
Jeg har tjekket hyd accu en som i vidst kalder trykkugle hyd står øverst i det rektangulære felt.
Jeg har et KKL VAG-COM 409.1 kabel og en VCDS Lite 1.2 jeg tror ikke den er i stand til at lave grundjustering?

Er der nogen forslag til hvor jeg skal gå her fra, udover i skole på mandag, alle forslag er velkommen, også hvis der er nogen i nærheden af Hedehusene 2640 der kan hjælpe med en grundjustering.

VCDS udlæsning siger fejl 00263-transmission 27-10-inplausible signal- intermittient.
Senest rettet af rudi lør 4. nov 2017 12:30, rettet i alt 1 gang.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: gear problemer

Indlæg af 383CI »

For lidt olie på skifteren. Defekt trykkugle. Træls N75 søg lidt på de ting. Det er meget almindelige problemer og beskrevet til hudløshed her
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
rudi
Indlæg: 7
Tilmeldt: lør 30. apr 2016 09:34
Geografisk sted: Hedehusene

Re: gear problemer

Indlæg af rudi »

383CI skrev:For lidt olie på skifteren. Defekt trykkugle. Træls N75 søg lidt på de ting. Det er meget almindelige problemer og beskrevet til hudløshed her
Hej 383CI
Du mener det er nok at olien står ved toppen af det rektangulære mærke på beholderen, til at give disse problemer, der er ingen vædske i trykkuglen, den blev vidst også skiftet for 2 år siden, N75 har jeg ikke undersøgt, skulle den ikke komme på udlæsningen?
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: gear problemer

Indlæg af sussi »

Allerøverst i FAQ findes denne tekst
SANGEN - - :-) fra 383CI
Dette indlæg BØR alle med gear- og/eller koblings problemer læse
Her løses de fleste problemer.

Et godt sted at begynde på problemer af en hver art med bilens kobling og gear.
Den sædvanlige "sang" om problemer med gearkasse,
Tjek eller skift gearolie og hydraulik olie, fejludlæsning og grundjustering.
Hvis din trykkugle er mere end 5-6 år gammel, så skift den.
Dette løser mindst 8 af 10 problemer at det er i orden, så lad os tage den derfra!
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: gear problemer

Indlæg af sussi »

rudi skrev:VCDS udlæsning siger fejl 00263-transmission 27-10-inplausible signal- intermittient.
https://www.google.dk/search?q=00263-tr ... QIINCgEMAA
https://www.google.dk/search?meta=&hl=d ... gws_rd=ssl
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: gear problemer

Indlæg af 383CI »

Nu har du jo flere problemer, det med den hopper ud af 5 gear er 8 ud af 10 tilfælde fordi kuglen er træt.

Fejl på N75 kommer ikke i loggen, eller jo, den kan komme som overtryk på turboen så den lukker ned.

Stoppe kat høre til sjældenhederne og så bude underskudet af kræfter jo være permanent.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: gear problemer

Indlæg af doktorfrank »

Jeg kan hjælpe med et grundjusteringsforsøg. Jeg plejer at advare om, at vi risikerer en bil, der er grounded, men det er din jo allerede, så det kan vel ikke blive meget værre. Giv et kald på 40112442, hvis du er interesseret.
:ugeek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar