Bremselys kontakt

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
Kh511
Indlæg: 40
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 15:48
Geografisk sted: 3600 Fr.sund

Bremselys kontakt

Indlæg af Kh511 »

Hvilken bremselys kontakt til i anbefale mig at købe til en A2 fra 2003

Nuværende sandsynligvis mere eller mindre defekte kontakt har nr. 1J0 945 551A, og den originale må være med guldstik da VW vil have 249,- for sådan en lille krabat.
De har den selvfølgelig ikke på lager, så den skal sendes fra Tyskland

Kan andre kontakter end de originale anbefales?
(THansen ligger i gå afstand herfra, så det kunne være nemt)

/Kenny
A2 3L, 2003, Sort, 517.000km , ingen ekstraudstyr
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Bremselys kontakt

Indlæg af Bandit »

Ulven kommer, ulven kommer
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Bremselys kontakt

Indlæg af 383CI »

Kh511 skrev: (THansen ligger i gå afstand herfra, så det kunne være nemt)

/Kenny

Min(e) køre fint med en sådan Svansen model. Vær dog opmærksom på det vist er flere forskellige så du får "den rigtige) med hjem.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Kh511
Indlæg: 40
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 15:48
Geografisk sted: 3600 Fr.sund

Re: Bremselys kontakt

Indlæg af Kh511 »

Ja prisen er klart mere spiselig end vw/audi
383CI skrev:Min(e) køre fint med en sådan Svansen model. Vær dog opmærksom på det vist er flere forskellige så du får "den rigtige) med hjem.
Det mest irriterende er at jeg ikke kan måle mig til fejlen, men en ekstra bremselyskontakt må jeg bare have liggende i handskerummet...

/Kenny
A2 3L, 2003, Sort, 517.000km , ingen ekstraudstyr
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Bremselys kontakt

Indlæg af 383CI »

Hvordan udarter fejlen sig siden du mener kontakten er defekt?

"GrønfodFejl"? og deraf startbesvær?

En god indikator for fejl på bremsekontakten er om der kommer stoplys når du træder på pedalen, det bør der.

Der er, som jeg mener det, 2 funktioner i kontakten, en slutte og en bryde funktion.

Bremselyset er så slutte funktionen, "GrønFodSluk" så bryde, mener jeg.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Kh511
Indlæg: 40
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 15:48
Geografisk sted: 3600 Fr.sund

Re: Bremselys kontakt

Indlæg af Kh511 »

383CI skrev:Hvordan udarter fejlen sig siden du mener kontakten er defekt?

"GrønfodFejl"? og deraf startbesvær?

En god indikator for fejl på bremsekontakten er om der kommer stoplys når du træder på pedalen, det bør der.

Der er, som jeg mener det, 2 funktioner i kontakten, en slutte og en bryde funktion.

Bremselyset er så slutte funktionen, "GrønFodSluk" så bryde, mener jeg.
Start problemet er kommet efter jeg har skiftet gearkassen for anden gang i den tid jeg har haft bilen.
Under grundinstillingen ,efter *Gearkasse Grundjustering / Creep point* guiden, reagerede koblingsaktuatoren ikke på tryk på bremsen, men den blev sat til de obligatoriske 1,85V.
(Jeg har oplevet før at koblingsaktuatoren ikke reagerede på aktivering af bremsen i starten af guiden, og alligevel kommet helskindet gennem grundjusteringen og krybepunkt justeringen.)
Den kom gennem 0-28 i første hug, og alt så bare rigtig godt ud. Men i pkt 18 hvor motoren skal startes var der ingen liv, hverken i P eller N.
Så succeshistorien er indtil videre stoppet der.

Batterispændingen er selvfølgelig over de 12v under grundjusteringen af gearkassen:)

Eneste fejlkode på bilen er retningsvinkel sensoren brokker sig periodisk.

Selve starteren er yderst startvillig og har masser af kraft til at dreje motoren. Spændingsfaldet, mellem starter og batteri, ligger også på omkring 0,1v - 0,2v når starteren er aktiveret så der er ingen problemer med irrede forbindelser.

Det virker bare som om styringen ikke mener at alt er klart til at den vil starte motoren.

Jeg tænker i ren desperation at prøve følgende i morgen.
  • Ekstra check af hydraulik olie standen.
  • Pille batteriet fra i et par timer
og så prøve en grundjustering igen.

Det skal lige nævnes at jeg har oplevet mærkelige startproblemer før sommerferien.
Ofte har jeg valgt at starte bilen i kold tilstand fra N istedet for P, fordi der ikke var nogen reaktion i P efter flere forsøg.
Normalt kørte jeg med ECO slået til, men en eftermiddag hvor jeg holdt for rødt (efter 10-15km kørsel) og skulle sætte igang igen, lød starteren nærmest som et maskingevær. Start-stop-start-stop-start-stop-start-stop i et væk, 5-10 forsøg pr sekund. Drejede nøglen og satte den i N og startede bilen straks uden problemer. :?
ECO har været slået fra lige siden.

Samme mærkelige Start-stop-start-stop har jeg oplevet 2 gange siden, hvor jeg ikke kunne starte bilen efter en kort parkering...
Den sidste gang startede den efter hvad der føltes som 30 sek med nøglen drejet i bund.

Ellers kørte bilen fint de daglige 85km uden mærkelige symptomer, lige indtil 3.gears vælgeren og lejerne blev for trætte.

Håber i kan komme med nogle indspark og gerne målepunkter jeg kan teste videre med:)

Ps: Bruger original VCDS fra netech .)
A2 3L, 2003, Sort, 517.000km , ingen ekstraudstyr
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Bremselys kontakt

Indlæg af 383CI »

Hmmmm, nu er det "langskud" men jeg husker det som den slags fejl er beskrevet her før.
Altså at bilen ikke vil starte efter endt grundjustering, men ikke mere end jeg ikke kan huske hvad problemet, og løsningen, var.

Hvis det var bremsekontakten det var galt med ville jeg mene den skulle kunne starte i "N" uanset, men tjek lige om der kommer bremselys, det er mekanisk gennem "NC" funktionen i kontakten, som beskrevet.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Kh511
Indlæg: 40
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 15:48
Geografisk sted: 3600 Fr.sund

Re: Bremselys kontakt

Indlæg af Kh511 »

Bremselyset virker fint.
A2 3L, 2003, Sort, 517.000km , ingen ekstraudstyr
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Bremselys kontakt

Indlæg af Atjuh 3L »

Hvor langt har din kobling+føringsrør kørt, hvilket fabrikat udrykkerleje er monteret i forbindelse med gearkasseskift, og hvor langt har koblingsaktuatoren kørt?

Mvh,

Atjuh 3L.

(Har bilen kørt med den gearkasse du har på nu, eller er det LIGE efter montering at problemet er opstået?
Har lidt svært ved at finde hoved og hale i historikken?)
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Kh511
Indlæg: 40
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 15:48
Geografisk sted: 3600 Fr.sund

Re: Bremselys kontakt

Indlæg af Kh511 »

Atjuh 3L skrev:Hvor langt har din kobling+føringsrør kørt, hvilket fabrikat udrykkerleje er monteret i forbindelse med gearkasseskift, og hvor langt har koblingsaktuatoren kørt?
Km for koblingen ukendt.
Føringsrøret er helt nyt.
Udrykkerleje er den gode lukkede model.

Koblingsaktuatoren har nok kørt omkring 130.000km,
A2 3L, 2003, Sort, 517.000km , ingen ekstraudstyr
Kh511
Indlæg: 40
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 15:48
Geografisk sted: 3600 Fr.sund

Re: Bremselys kontakt

Indlæg af Kh511 »

Atjuh 3L skrev:(Har bilen kørt med den gearkasse du har på nu, eller er det LIGE efter montering at problemet er opstået?
Har lidt svært ved at finde hoved og hale i historikken?)
Nej den har ikke kørt med den renoverede gearkasse

Historikken er kort:
  1. Start-stop-Start-stop problemet oplevet før sommerferien
  2. Gearkassen bliver træt i løbet af sommerferien
  3. Skiftet af gearkassen er lige udført her de sidste 14 dage og bilen har ikke været af bukkene endnu, og vil ikke starte
A2 3L, 2003, Sort, 517.000km , ingen ekstraudstyr
Besvar