Skift af tandrem, hvornår?

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
Supercharger
Indlæg: 109
Tilmeldt: fre 3. okt 2014 07:30
Geografisk sted: Borup Sjælland

Skift af tandrem, hvornår?

Indlæg af Supercharger »

Hej Alle.
Har søgt i forummet her, men kan ikke lige finde information om hvornår og hvor længe holder tandremmen på en A2?
En kammerat mener det kun er 100.000km.
Bilen har nu kørt 251.000km. mener at jeg kan huske at tandrem og sæt blev skiftet forrige år. ;)
Begår Civil Ulydighed....
Køre Audi A2 3L.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Skift af tandrem, hvornår?

Indlæg af Skipper »

90.000
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: RE: Skift af tandrem, hvornår?

Indlæg af 2a2 »

Supercharger skrev:Hej Alle.
Har søgt i forummet her, men kan ikke lige finde information om hvornår og hvor længe holder tandremmen på en A2?
En kammerat mener det kun er 100.000km.
Bilen har nu kørt 251.000km. mener at jeg kan huske at tandrem og sæt blev skiftet forrige år. ;)
Åh som skipper skriver er intervallet oprindeligt 90000 km men de remme bliver altså ikke sådan slidt - nu med risiko for at blive ristet her i forummet kan jeg da nævne at jeg nok plejer at skifte for hver 200000 - eller deromkring :-)


Sendt fra min SM-T520 med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: Skift af tandrem, hvornår?

Indlæg af CJohansen »

Sidst jeg var hos Skipper, havde han 2 motorer stående, som begge var gledet i remmen pga. gammel rem. Det er måske derfor han holder sig til foreskrifterne ;-)
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Skift af tandrem, hvornår?

Indlæg af sussi »

Supercharger skrev:Hej Alle.
Har søgt i forummet her, men kan ikke lige finde information om hvornår og hvor længe holder tandremmen på en A2?
Så har du ikke læst:
http://www.lupo3lklub.dk/forum/viewtopic.php?f=22&t=14
Det allerførste indlæg i FAQ ;)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Supercharger
Indlæg: 109
Tilmeldt: fre 3. okt 2014 07:30
Geografisk sted: Borup Sjælland

Re: Skift af tandrem, hvornår?

Indlæg af Supercharger »

OK. mange tak for oplysningen. ;)
Nyt tandremskit incl pumpe er bestilt i det Tyske.

Off topic:
Blev noget rystet på vejen hjem fra arbejde idag. 3.gearet gav op med en skramlen og nægter at fungere/gå i indgreb.
1,2,4 og 5 samt bak gearet fungerer fint. (kun via manuelt skift, for at passere 3. gearet hurtigt) :(
Har heldigvis et renoveret gearkasse på lager fra JP auto i Havdrup) ;)
Bliver skiftet på Tirsdag. men Hvordan F... kan eet trin i gearkassen give op, uden at de andre trin bliver funktions udygtige?? :shock:
Begår Civil Ulydighed....
Køre Audi A2 3L.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Skift af tandrem, hvornår?

Indlæg af Kim B Olesen »

Det er meget normalt ;) det er skiftegaflen til 3-4 gear der er knækket 8-)
Det sker tit :geek:
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Skift af tandrem, hvornår?

Indlæg af Atjuh 3L »

Har netop været der.... skiftegaffel.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
Supercharger
Indlæg: 109
Tilmeldt: fre 3. okt 2014 07:30
Geografisk sted: Borup Sjælland

Re: Skift af tandrem, hvornår?

Indlæg af Supercharger »

Godmorgen alle.

Aha.. Kan det så svare sig at få gearkassen renoveret, når det kun er skiftegaflen som skal skiftes? :?:
Set i forhold til den pris at købe et renoveret (ca. 5000kr) og den defekte som "ombytter? ;)
Begår Civil Ulydighed....
Køre Audi A2 3L.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Skift af tandrem, hvornår?

Indlæg af Kim B Olesen »

Ja - det kan det nok godt 8-)
Jeg plejer at vurdere når jeg skiller dem ad, men ved 250000 km er der med stor sansynlighed slidmærker i lejer, og så ville jeg skifte dem også :ugeek:
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Skift af tandrem, hvornår?

Indlæg af doktorfrank »

@Supercharger.
Du kan få en eftersvejst gaffel og udskiftning af det belastede leje for en mindre udgift. Eller en renoveret byttekasse lige til at sætte på. I Ringsted eller lev. Giv et kald på 40112442.
:geek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
Supercharger
Indlæg: 109
Tilmeldt: fre 3. okt 2014 07:30
Geografisk sted: Borup Sjælland

Re: Skift af tandrem, hvornår?

Indlæg af Supercharger »

doktorfrank skrev:@Supercharger.
Du kan få en eftersvejst gaffel og udskiftning af det belastede leje for en mindre udgift. Eller en renoveret byttekasse lige til at sætte på. I Ringsted eller lev. Giv et kald på 40112442.
:geek:
Hej doktorfrank. :)
Fik lige svar fra VAGshop.dk at man kan købe et skiftegaffel løst. http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... o-3l-p-308
for fandt kun denne mulighed. http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... o-3l-p-241 ;)

Men som nævnt i tråden, så er der nok mange andre dele, som lige er på vippen til også skal skiftes.
vender tilbage, når jeg har den defekte gearkasse afmonteret fra motoren og kigge indeni. :geek:
Begår Civil Ulydighed....
Køre Audi A2 3L.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Skift af tandrem, hvornår?

Indlæg af doktorfrank »

Jeg udtrykte mig ikke klart. Jeg kan nemt lave din gearkasse med gaffel, leje toleranceoptimering og hvad der i øvrigt er nødvendigt. Prisen afhænger af, hvor meget der skal skiftes. Og du må gerne kigge over skulderen under arbejdet. Bare ring og aftal.
8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Skift af tandrem, hvornår?

Indlæg af Skipper »

Jeg kan kun anbefale at du får en med god forstand på gearkasser til at gøre det for dig, og der er doktoren ham du vil gå til.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Besvar