hjælp med gearskift

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
galsthovej13
Indlæg: 10
Tilmeldt: ons 14. maj 2014 19:56
Geografisk sted: grindsted

hjælp med gearskift

Indlæg af galsthovej13 »

Hej Alle
Jeg har en A2 fra 2001. Her til morgen da jeg have kørt 5 km og skulle ind I en rundkørsel ville den ikke skifte ned I gear med det til følge at bille begyndte at hoppe og danse og derefter gå I stå.
Jeg tog tænding fra og satte det på igen, her efter kunne jeg høre at pumpen started op igen fra bunden, ligesom som når den har stået stille natten over. Jeg kørte igen og problemet kom igen I næste rundkørsel ca 10 km væk. jeg gentog samme manøvre igen med at tage tænding af og på igen og pumpen started op igen fra bunden. Det tyder på at pumpen ikke kører når bilen kører. jeg vendte hjem og turen hjem forgik uden disse fejl. er der en der har en ide. jeg sætter tester på I aften men jeg kan garanteret ikke se fejl da den begyndte at køre normalt iden jeg kørte hjem og byttede bil. Den blev grundjustert for ca 15.000 km siden.
Hilsen Claus Jensen
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: hjælp med gearskift

Indlæg af 383CI »

Trykkugle eller for lidt hydraulik olie er første tjekpunkter.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
galsthovej13
Indlæg: 10
Tilmeldt: ons 14. maj 2014 19:56
Geografisk sted: grindsted

Re: hjælp med gearskift

Indlæg af galsthovej13 »

Tak for hurtig svar. Jeg har skiftet trykkugle og efterfulgt olie. Nu ser det ud til at den kører som en drøm igen. Jeg snupper lige 100000 km mere i den. Den har jo kun kørt 450000 med den originale gearkasse. Tusind tak for hjælp. Hilsen Claus
Besvar