Tank indhold a2

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
rudi
Indlæg: 7
Tilmeldt: lør 30. apr 2016 09:34
Geografisk sted: Hedehusene

Tank indhold a2

Indlæg af rudi »

Hej er der nogen som har lavet det nummer med udluftningsventilen på en a2, det ser nemt ud på en Lupo, men på a2-eren sider der en støbt bøjning på påfyldningsstudsen. Hvis nogen har løsningen hører jeg gerne nærmere, sidst fik jeg et sprøjt i panden da tankpistolen smuttede af den sorte tap.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Tank indhold a2

Indlæg af sussi »

På A2éren virker det på nøjagtig samme måde, og ventilen er magen til.
Men tanken på en A2 er normalt kun på 23 l. og "reservekapaciteten" er kun ca. 3 liter, så der er ikke meget at hente, ved at bruge tricket. Man kunne dog bestille en A2 fra fabrikken med en 35 liter tank, jeg har bare aldrig set dette.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Tank indhold a2

Indlæg af doktorfrank »

Jeg omgås én med udstyr fra en 1,4 incl. tank. Det fungerer fint.
;)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Tank indhold a2

Indlæg af Skipper »

Den A2 jeg har stående har IKKE samme ventil som lupoen. Jo, funktionsmæssigt, men du skal til at save og bore, og være kreativ, og det giver ikke 10 liter, men derimod kun ca. 3 liter. Før kunne jeg tanke 18-18,5 liter, nu kan der presses 21 i, når nålen er lige så langt nede. Ikke den store forskæl som sagt. Find en større tank istedet, som dr. frank foreslår.
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
motosport
Indlæg: 45
Tilmeldt: fre 6. mar 2015 23:30
Geografisk sted: Glostrup

Re: Tank indhold a2

Indlæg af motosport »

Det lille trick med at holde den sorte udluftningsventil nede med tank pistolen virker også fint på en A2, har selv gjort det i lang tid. Der er blot ikke meget at holde på, så man skal lige presse pistolen til højre mens man trykker ventilen ned, så virker det fint. Men det kan dog ske at den smutter, så der sprøjter et par dråber diesel ud.. Og som nævnt giver det ca. 3-4 liter ekstra på en A2.

I øvrigt kan A2 fåes med 3 forskellige tank str. 3L udgaverne kan have enten 21 eller 34 liter tank, og desuden kan der til de øvrige A2 modeller også fåes en 42 liter tank. Man kan sagtens skifte tank hvis man gerne vil have en større, og fra 21 til 34 liter er det plug and play, og en 42 liters tank kan også sagens monteres, blot med et par små modificeringer. Dog skal man være opmærksom på, at tankmåleren skal skiftes eller kodes om for at den viser korrekt.

Alex.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Tank indhold a2

Indlæg af sussi »

motosport skrev: en 42 liters tank kan også sagens monteres
Sådan en, ville jeg gene have :-)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Tank indhold a2

Indlæg af 2a2 »

Ahh - du risikerer at glemme koden til kortet så...

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Tank indhold a2

Indlæg af doktorfrank »

:lol: :lol: :lol:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Tank indhold a2

Indlæg af Robert »

:lol: :lol: :lol:
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Tank indhold a2

Indlæg af sussi »

Ikke noget at grine af, jeg har allerede glemt den, men jeg har da heldigvis en kodehusker i tegnebogen, de gule tal bagfra :lol: :lol:
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
pumba
Indlæg: 64
Tilmeldt: fre 14. jul 2017 23:13
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Holbæk,knabstrup

Re: Tank indhold a2

Indlæg af pumba »

Motorsport har du prøvet med en sådan tank og har du så rent faktisk fået måleren til at passe og hvordan...
pumba
Indlæg: 64
Tilmeldt: fre 14. jul 2017 23:13
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Holbæk,knabstrup

Re: Tank indhold a2

Indlæg af pumba »

faldt lige over denne ang 42 l tank
https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... st-fertig/
Besvar