Oliepind A2

Da der nu kommer flere og flere spørgsmål om A2, er dette forum oprettet, for at det bliver nemmere at finde specifikke A2 spørgsmål.
Besvar
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Oliepind A2

Indlæg af sussi »

Problemet med at aflæse oliepinden på A2 er løst :D
Tag en GROV fil og lav en plan flade på "aflæsningsstykket" på oliepinden, pas på ikke at fjerne materiale på "afstandsringene" markeret med pile.
Pinden op og ned en 3-4 gange, med aftørring hver gang, så er det ret præcis at aflæse den
Sussi
Beklager den forringede billedkvalitet ;)
oliepind.jpg
oliepind.jpg (143.16 KiB) Vist 5925 gange
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
alexey6260
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
Geografisk sted: Virksund

Re: Oliepind A2

Indlæg af alexey6260 »

En god løsning. F..ck, jeg er træt af finde ud af oliens niveau. Tak
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
Brugeravatar
bobz
Indlæg: 22
Tilmeldt: man 29. okt 2012 00:44
Geografisk sted: Aarup

Re: Oliepind A2

Indlæg af bobz »

Kan man ikke bare montere en Lupo Oliepind istedet for det der smarte Audi-juks ?

Jeg vil hellere end gerne pille motorhjelm af, til gengæld for en ordentlig olieniveau måling. :ugeek:
Lupo udskiftet med Audi A2.
Suzuki Swift (benzin) til de korte ture.
Jaguar E-type 1968 ...... til ren fornøjelse!
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Oliepind A2

Indlæg af Atjuh 3L »

Nej.

Mvh,

Atjuh 3L.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Oliepind A2

Indlæg af doktorfrank »

Det skal da prøves. Jeg var ellers nået til, at detletteste er at køre, indtil den hyler og viser gult for lav oliestand. Så kan den få en liter, og det rækker til næste service. Måske ikke så smart hvis målet er sydfrankrig i et hug og og i bagende varme ... men jeg bliver foreløbig på Sjælland. :roll:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
bobz
Indlæg: 22
Tilmeldt: man 29. okt 2012 00:44
Geografisk sted: Aarup

Re: Oliepind A2

Indlæg af bobz »

bobz skrev:Kan man ikke bare montere en Lupo Oliepind istedet for det der smarte Audi-juks ?

Jeg vil hellere end gerne pille motorhjelm af, til gengæld for en ordentlig olieniveau måling. :ugeek:
Hvis det kan lade sig gøre, kan man vel i samme hug fjerne den ydre oliepåfylder - der sidder jo dæksel i toppen.
Lupo udskiftet med Audi A2.
Suzuki Swift (benzin) til de korte ture.
Jaguar E-type 1968 ...... til ren fornøjelse!
Brugeravatar
bobz
Indlæg: 22
Tilmeldt: man 29. okt 2012 00:44
Geografisk sted: Aarup

Re: Oliepind A2

Indlæg af bobz »

Atjuh 3L skrev:Nej.

Mvh,

Atjuh 3L.
Jeg holder meget af korte og præcise svar, men hvorfor "NEJ" ?
Lupo udskiftet med Audi A2.
Suzuki Swift (benzin) til de korte ture.
Jaguar E-type 1968 ...... til ren fornøjelse!
lbl
Indlæg: 12
Tilmeldt: tirs 10. apr 2012 15:32
Geografisk sted: sjælland

Re: Oliepind A2

Indlæg af lbl »

Jeg har kun kørt ca. 10.000 km i min A2 og har filet oliepinden så det er nemmer at se oliestanden, men hvor skal olien egentlig gå til på Pinden for at det er korrekt ? er det mon i toppen af rillerne ?
I manualen er der et foto af en anden olie pind der minder om lupo og caravelle pinden og de er nemme at aflæse.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Oliepind A2

Indlæg af sussi »

lbl skrev: lør 24. nov 2018 16:24 Jeg har kun kørt ca. 10.000 km i min A2 og har filet oliepinden så det er nemmer at se oliestanden, men hvor skal olien egentlig gå til på Pinden for at det er korrekt ? er det mon i toppen af rillerne ?
I manualen er der et foto af en anden olie pind der minder om lupo og caravelle pinden og de er nemme at aflæse.
Over øverste markering= for meget
Mellem øverste og nederste markering=OK
Under nederste markering=for lidt
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Oliepind A2

Indlæg af sussi »

bobz skrev: tors 20. apr 2017 16:17 Kan man ikke bare montere en Lupo Oliepind istedet for det der smarte Audi-juks ?
Nej, den passer IKKE
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar