Købt Lupo 3L, forsikring?

Forummet hvor der snakkes biler
Besvar
Kreden_81
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 26. jul 2016 07:06
Geografisk sted: Aarhus

Købt Lupo 3L, forsikring?

Indlæg af Kreden_81 »

Hej Alle - min første post.

Købte i går en Lupo 3L, der har kørt 246.000 km og jeg skal hente den i dag.

Skal jeg købe en ejerskifteforsikring? Den koster 3000 for et år og dækker de fleste udgifter op til 300.000 km. Jeg kommer sandsynligvis til at køre 50.000 km i bilen. Har hørt, at gearkassen skal grundindstilles en gang imellem.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Købt Lupo 3L, forsikring?

Indlæg af 383CI »

Hvis du ikke aner andet om en lupo 3L end den skal grundjusteres en gang imellem ville jeg ikke tøve et sekund med at jø den forsikring.
Bilerne kan køre meget langt men er jo gamle og har deres særheder så der kommer sikkert noget hvis den ikke behandles rigtigt eller har været det.

Som ALLE andre nye bør du bruge en masse tid her for at blive klogere på det du har købt og sikre problemfri kørsel.


Læs faq pg få begreber på plads men køb endeligt den forsikring.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Købt Lupo 3L, forsikring?

Indlæg af sussi »

Hej Kreden velkommen her :-)
1. Opdater venligst din profil.
2. Hvad pokker er en ejerskifteforsikring på en 3L, og hvem står for den, og hvad dækker den, men umiddelbart lyder det som et "Must"
M.v.h. Sussi
PS. Læs lige den mail "advarsel" du har fået, der finder du link til alle guldkornene :D
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kreden_81
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 26. jul 2016 07:06
Geografisk sted: Aarhus

Re: Købt Lupo 3L, forsikring?

Indlæg af Kreden_81 »

1. Done (Aarhus)
2. Jeg købte en forsikring, der dækker 100% på arbejdsløn og 40% på de vigtigste reservedele i et år (og op til 300.000 km). Det kostede 3000,-. Jeg vidste på forhånd ikke så meget om Lupo 3L udover, at den var relativt billig i drift, hvilket er nødvendigt, da jeg har brug for at køre 50.000 + km om året.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Købt Lupo 3L, forsikring?

Indlæg af 383CI »

Kreden_81 skrev:1. Done (Aarhus)
2. Lupo 3L udover, at den var relativt billig i drift, hvilket er nødvendigt, da jeg har brug for at køre 50.000 + km om året.

Den er relativt billig i drift når/hvis den bliver behandlet og kørt rigtigt. Ellers har de sateme været et dyrt bekendtsskab for nogle.

Netop fordi den er "lidt speciel" og de er ved at være gamle skal de jo passes ekstra, det er det mange vil opfordre dig til at læse en masse om, her på siden så de grundlæggende begreber og termer er på plads.

Jeg køre i underkandten af de 50K du snakker om om året i 3Lèr og taget i betragtning det er gamle biler går det sgu fornuftigt.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Købt Lupo 3L, forsikring?

Indlæg af doktorfrank »

Nu synes jeg at det der ejerskifteforsikring lyder sjovt! At ville betale al arbejdsløn og 40 procent af reservedelene indenfor en horisont på 300 kkm, når man køber en 15 år gammel bil med adskillige hundrede kkm på uret - og hos en brugtbilhaj??? .......I mine ører lyder det aldeles selvmorderisk (for forsikringsselskabet). Og hvem bestemmer hvilket værksted der skal udbedre evt defekter? Det autoriserede værksted? .... hvor de som bekendt i almindelighed løber skrigende bort ved synet af en gammel 3L - som ingen i de omgivelser har set i mange år :roll: Eller kan det være en, der har forstand på Lupoer?
Kan vi evt få et link til selskabet og betingelserne :?:
:ugeek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
RingenesHerre
Indlæg: 52
Tilmeldt: tors 18. sep 2014 17:41
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Købt Lupo 3L, forsikring?

Indlæg af RingenesHerre »

Frank: Lige mine tanker! Hvis jeg havde den mulighed var det en no-brainer :-)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Købt Lupo 3L, forsikring?

Indlæg af sussi »

doktorfrank skrev:Nu synes jeg at det der ejerskifteforsikring lyder sjovt! At ville betale al arbejdsløn og 40 procent af reservedelene indenfor en horisont på 300 kkm, når man køber en 15 år gammel bil med adskillige hundrede kkm på uret - og hos en brugtbilhaj??? ......
Nu er det så kun 54.000km. der er dækket :lol:
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Købt Lupo 3L, forsikring?

Indlæg af Vyffe »

40 pct af reservedele... gad vide hvilke priser de reservedele faktureres til ;-)

Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Re: Købt Lupo 3L, forsikring?

Indlæg af Mukker »

Og kan man sælge sin bil til en anden, og købe den tilbage 1 min efter med ejerskifteforsikring?
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Købt Lupo 3L, forsikring?

Indlæg af doktorfrank »

Nåeh, jaah - jeg misforstod vel (bl.a.) det med km-begrænsningen.
Hvis det også er en mulighed ved privat handel, forudser jeg ekstrem aktivitet på køb og salg - selv med to gange 340 kroner oven i de 3.000 kan der være en formue i fortjeneste, når der ryger en gearkasse (bare et helt tilfældigt, tænkt eksempel). :roll:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar