Nogle erfaringer med disse fejlkoder??

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
Besvar
Nick2054
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 4. dec 2016 23:06
Geografisk sted: Sjelle, Aarhus

Nogle erfaringer med disse fejlkoder??

Indlæg af Nick2054 »

Hejsa alle
Jeg har været ude og kigge på en lupo 3l, 2005 som jeg agter at købe.
Jeg havde VCDS'en på idag og fandt en masse fejlkoder på den. Det er desværre nogle jeg ikke har erfaringer med og synes at have søgt snart hele forummet igennem snart uden at finde en specifik forklaring på dem. Jeg kan sagtens finde ud af hvad problemet er i grove træk men mangler et mere udspecificeret svar fra en ægte lupo-kender, måske hvad fejlene stammer fra, måske slid, ir, mekanisk fejl eller hvad ved jeg. Har forsøgt at slette dem men de kommer igen. Håber i kan hjælpe!

Fejlene:
Address 01: Engine Labels: 045-906-019-ANY.clb
Part No: 045 906 019 BC
Component: 1,2l R3 EDC 0001DS 5208
Coding: 00102
Shop #: WSC 00046
VCID: 57B79585B516451
WVWZZZ6EZ5B002077 VWZ1Z0E2760949

3 Faults Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - Intermittent
19558 - Motor for Intake Manifold Flap (V157)
P3102 - 35-10 - No Signal - Intermittent
18072 - Control Circuit for PD Injectors
P1664 - 35-00 - Electrical Malfunction
Readiness: 0 2 0 0 0

-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans Labels: None
Part No: 6N0 927 735 H
Component: DS085 Getriebe 1390
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
VCID: 3D7B272D376A8F1

2 Faults Found:
00263 - Transmission
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01316 - ABS Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 6E0-907-379.clb
Part No: 6E0 907 379 A
Component: ABS 30 IE CAN V006
Coding: 05623
Shop #: WSC 00046
VCID: 2F670D65ED066D1

1 Fault Found:
00668 - Supply Voltage Terminal 30
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
Part No: 1C0 909 605 A
Component: 32 AIRBAG VW51 0C 0008
Coding: 13106
Shop #: WSC 00046
VCID: 2241F451AED4D09

1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal too Low - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 6X0-920-xxx-17.lbl
Part No: 6E0 920 800 J
Component: KOMBIINSTRUMENT RB8 V10
Coding: 00134
Shop #: WSC 00079
VCID: 2855E679C8E83A9

1 Fault Found:
01316 - ABS Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl
Part No: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN
Coding: 00006
Shop #: WSC 00046
VCID: F0E54E19B0B8B29

1 Fault Found:
01316 - ABS Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent


__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Btw, nu når jeg alligevel skal have et topic ind vil jeg høre jer om i kan fortælle mig hvad dælen fejlen er her: jeg har en lupo 3l'er fra 01, den har kørt 344.000, LIGE(for 400km siden) fået ny kasse, kobling, føringsrør, grundjustering, creeppoint, udluftet hydralik, ny olie i kasse, motor og hydraliksystem, ny(brugt) tankamatur, ny(brugt) brændstofpumpe, nye filtre(Alle).
Men når den skifter fra 1 til 2, hopper den, som når man kobler for hurtigt ud i en manuel gearkasse uden have fundet koblingspunktet. Og når den så skal skifte NED fra 2 til 1, lyder det virkelig voldsomt i gearkassen, som om den ikke er synkroniseret korrekt eller som når man skifter gear i en gammel bil uden synkromesser hvor man gør det på omdr. tallet. Mellem 2,3,4,5 køre den helt glat og det samme ned af. Den havde de samme fejl før den fik ny kasse, og havde håbet de gik væk med en ny kasse men det gjorde de ikke så er helt på bar bund nu.
- Udover det er returventilen på brændstoffilteret blændet af, og den er lang tid om at starte, den tørner ca. 5 sek inden der kommer liv i den. Det med returventilen skulle eftersigende være "en løsning" til et dyseproblem, nogen der kender noget til det?

Hvis det her "btw" er for meget off-topic, skal i bare bede mig om at slette det. Det var såmænd bare for måske at slå to fluer med et smæk.
Håber at høre fra jer :)
Lupo 3L, '01 344.000 km på klokken. - Med gearkasse problemer - HJÆLP! - HAR søgt forummet tyndt!!
Lupo 3L, '05 149.000 km på klokken (5/11-17) - Programmerbare interval visker, komfort blink, W8 loftlys, subwoofer og baghøjtalere.
Har VCDS 11.11.3 HEX+CAN, Aarhus området.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Nogle erfaringer med disse fejlkoder??

Indlæg af 383CI »

Det tyder på strømmen har været afbrudt eller at der er kuk i den.
F.eks. en løs stelforbindelse, så det er derfor jeg vil kigge efter en fejl her.

Evt. relæ 109 der giver underlige fejl når det ikke fungere som det skal.

Gearkassen skal grundjusteres som det første ved fejl på den. Tjek "Sangen og gearkasser" så er du videre der.

Langt ude kan dysefejl give underligt gearskifte, men hakker bilen når den trækker? Dysefejl er tit forsaget af fejl på ledningerne til dem.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Nick2054
Indlæg: 5
Tilmeldt: søn 4. dec 2016 23:06
Geografisk sted: Sjelle, Aarhus

Re: Nogle erfaringer med disse fejlkoder??

Indlæg af Nick2054 »

383CI skrev:Det tyder på strømmen har været afbrudt eller at der er kuk i den.
F.eks. en løs stelforbindelse, så det er derfor jeg vil kigge efter en fejl her.

Evt. relæ 109 der giver underlige fejl når det ikke fungere som det skal.

Gearkassen skal grundjusteres som det første ved fejl på den. Tjek "Sangen og gearkasser" så er du videre der.

Langt ude kan dysefejl give underligt gearskifte, men hakker bilen når den trækker? Dysefejl er tit forsaget af fejl på ledningerne til dem.
ang. den nye lupo:
Tak! Det vil jeg prøve når jeg får den hjem her i næste uge.
Kan man måle 109'eren igennem på en måde med multimeter?
Den melder jo fejl på control circuit for PD injectors, electrical malfunktion - kan det være dyseledningsnettet der ikke har det så godt her også?

ang. den nuværende lupo:
Den hakker ikke rigtigt, en gang imellem kan den lige gøre det en meget lille smule ved "hård" acceleration. Men den laver kun ét "udslag" i accelerationen og fortsætter ellers normalt, men det er dyseledningsnettet inde i motoren vi snakker om her ikke, eller er det hele ledningsvejen?
Lupo 3L, '01 344.000 km på klokken. - Med gearkasse problemer - HJÆLP! - HAR søgt forummet tyndt!!
Lupo 3L, '05 149.000 km på klokken (5/11-17) - Programmerbare interval visker, komfort blink, W8 loftlys, subwoofer og baghøjtalere.
Har VCDS 11.11.3 HEX+CAN, Aarhus området.
Besvar