G240-G38
G240-G38
Min ellers velkørende Lupo er begyndt at drille: Bedst som man kører derudaf holder den op med at trække, motoren går i tomgang og reagerer ikke på gaspedalen. Gearvælgeren i N, slukke motoren, starte motoren og den kører igen mens bilen stadig triller. VCDS siger " G240 urealistisk signal, periodisk - G38 intet signal, periodisk." Det der undrer mig er at begge fejl kommer samtidig hver gang. Nogen forslag?
Re: G240-G38
Knækket skiftegaffel er andet bud hvis du har tjekket der er olie på hydraulikken og trykkuglen er ok.
Første bud er dog der er for lidt olie på, eller trykkuglen er træls, hvis det (også) er 5 gear den hopper ud af.
Første bud er dog der er for lidt olie på, eller trykkuglen er træls, hvis det (også) er 5 gear den hopper ud af.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Re: G240-G38
Oliestand er ok. Jeg tror ikke det er en knækket skiftegaffel, den kører jo godt nok ind i mellem. I aftes var jeg en tur ind til byen og tilbage, ca. 20 km. uden problemer. Andre gange sker det e'n gang pr. km. Jeg har prøvet to gearkasser med knækket skiftegaffel og det den gør nu ligner ikke de to.
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: G240-G38
Mon G38 rent faktisk er defekt?
Har jeg selv oplevet.
Har jeg selv oplevet.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: G240-G38
Jeg har konstateret vha. VCDS at den virker men det er jo kun periodisk fejl. Måske en dårlig forbindelse i ledningsnet, det er jo set før.
Re: G240-G38
Måske det der 14-polede stik under hydraulikstationen?HolgerA skrev:...l. Måske en dårlig forbindelse i ledningsnet, det er jo set før.
- Det er hørt før..
Re: G240-G38
Jeg havde også en periodisk fejl der gjorde det samme som det du oplever. Fejlen var g239, som efter lidt tid blev til en permanent fejl. Skipper hjalp mig med en brugt g239 potmeter dims, og en grundjustering, og så har det været væk siden.
Ved ikke om det kan bruges til sammenligning, men måske?
Ved ikke om det kan bruges til sammenligning, men måske?
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: G240-G38
I så fald, prøv at bytte rundt på G239 og G240.
Se om fejlen flytter sig.
Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
Se om fejlen flytter sig.
Sendt fra min LG-D955 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: G240-G38
Nå: en brugt G38 som jeg havde liggende blev monteret og så forsvandt den fejl. Den blev dog ved med at melde fejl på G240 og gå i nødprogram eller hvad det hedder. Gangsteller blev afmonteret. Potmeter blev afmonteret fordi jeg troede jeg kunne måle med et ohmmeter. Det fungerede ikke. Potmeter monteret og ledningerne blev samlet mens gangstelleren lå oven på motoren. VCDS tilsluttet og jeg kunne måle volt på begge potmetrene. Ingen synlig defekt. Eneste fejl: stikket på G240 var defekt, de låsepaler der sidder i hver side af stikket var knækket. Stikket blev sat ordentligt på og fixeret med lidt tape. Alt blev samlet og alt kører uden fejl. Hmmm, lærerigt trods alt.
Re: G240-G38
Og lige så lærerigt for forummet!
Tak for god tilbagemelding............
Tak for god tilbagemelding............
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!
En rigtig C5'er kommer fra USA!
En rigtig C5'er kommer fra USA!