ABS-bremse lys samt det rødt håndbremse lys blinker + alarmen lyder efter at havde rodet med ABS fejl

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
Besvar
mrdall
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn 31. jul 2011 20:16
Geografisk sted: Fredericia

ABS-bremse lys samt det rødt håndbremse lys blinker + alarmen lyder efter at havde rodet med ABS fejl

Indlæg af mrdall »

Hej Alle,

Håber der er nogle der har et godt råd. jeg havde en ABS fejl, på min LUPO 3L. det var ABS lampen der lyste konstant.

Så jeg købte mig et billig Kabel til PC hvor der fulgte en gammel version af VWTool med. jeg fik udlæst fejlen til at være venstre forhjul sensor.
Jeg prøvede at slette fejlen (for hvis det nu var en periodisk fejl.) men den kom med det samme igen, jeg prøvede lige nogle gange. Så sad jeg lige og legede lidt rundt i programmen med nogle test ting osv.
da jeg så gik ud af bremse menuen så begyndte ABS-bremse lys samt det rødt håndbremse lys blinker + alarmen lyder.

Jeg købte en ny sensore og monteret, nu kan jeg med vwtool slette fejlen og den kommer ikke igen. så vwtool siger nu at der er ingen fejl på bilen.
MEN de 2 advarelse lamper blinker stadig og alarmen hyler. Jeg har tjekket alle muliged sikringer uden at finde nogle fejl. jeg har efter fyldt bremse væske, hvilken heller ikke gør nogle forskel.
Jeg har nu fundet ud af at hvis jeg piller sikringen ud til ABS så holder den i det mindste op med at hyle, så jeg kan holde ud at køre i bilen. men de 2 advarsel lamper blinker stadig.

er der nogle der har nogle gode råd?
kan man mon med et bedre / orginalt kabel udlæse flere fejl end jeg kan med mit?

mvh morten
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: ABS-bremse lys samt det rødt håndbremse lys blinker + alarmen lyder efter at havde rodet med ABS fejl

Indlæg af Vyffe »

https://www.google.de/search?q=abs+og+h ... e&ie=UTF-8
Læs de to første indlæg.
Hvis ikke du nu finder fejlen, skriv igen ;)
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
mrdall
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn 31. jul 2011 20:16
Geografisk sted: Fredericia

Re: ABS-bremse lys samt det rødt håndbremse lys blinker + alarmen lyder efter at havde rodet med ABS fejl

Indlæg af mrdall »

Vyffe skrev:https://www.google.de/search?q=abs+og+h ... e&ie=UTF-8
Læs de to første indlæg.
Hvis ikke du nu finder fejlen, skriv igen ;)
Jeg har nu læst de 2 tråde og prøver de ting jeg kunne udlede af de 2 tråde. Men uden held, fejlen er der stadig.

Andre forslag?

Mvh Morten
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: ABS-bremse lys samt det rødt håndbremse lys blinker + alarmen lyder efter at havde rodet med ABS fejl

Indlæg af Vyffe »

Flabet: Har du allerede skiftet sikringsholderen og efterset batteriet?
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: ABS-bremse lys samt det rødt håndbremse lys blinker + alarmen lyder efter at havde rodet med ABS fejl

Indlæg af doktorfrank »

Hvis du kører i bilen med en analyse-ting rigget op på ABS, hyler den hele tiden. Om det også har indflydelse på advarselslamper kan måske variere med ananyseudstyret.
:geek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
mrdall
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn 31. jul 2011 20:16
Geografisk sted: Fredericia

Re: ABS-bremse lys samt det rødt håndbremse lys blinker + alarmen lyder efter at havde rodet med ABS fejl

Indlæg af mrdall »

Vyffe skrev:Flabet: Har du allerede skiftet sikringsholderen og efterset batteriet?
Jeg har haft sikringer ude, og slebet benene på sikringerne så de er helt blanke, og sprøjtet ned in sikrings holderen med kontakt spray.
på batteriet er der normal spænding og den starter uden problemer og viser ingen tegn på at der mangler saft og kraft i batteriet.
jeg har også haft plus polen afmonteret 5 min, som en foreslog.

Så jeg må jo indrømme at jeg har ikke skiftet sikrings boksen, da det jo ikker er sådanne lige. der skal jeg jo først have fat i en ny, og jeg er jo ikke meget for bare at skifte dele ud fra en ende af i blinde, så kan de jo blive ret dyrt at finde fejlen. og jeg ender med at have skiftet en masse dele, som ikke var nødvendig.

mvh morten
mrdall
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn 31. jul 2011 20:16
Geografisk sted: Fredericia

Re: ABS-bremse lys samt det rødt håndbremse lys blinker + alarmen lyder efter at havde rodet med ABS fejl

Indlæg af mrdall »

doktorfrank skrev:Hvis du kører i bilen med en analyse-ting rigget op på ABS, hyler den hele tiden. Om det også har indflydelse på advarselslamper kan måske variere med ananyseudstyret.
:geek:
Den hyler og blinker hvis jeg ikke har analyse værktøjet på. men hvis jeg sætter analyse kablet på og gå ind i bremse menuen så stopper den med at hyle, men blinker stadig. så snart jeg går ud af bremse menuen så hyler den igen.

Det program jeg bruger heder VWTool

mvh morten
HamSjelv
Indlæg: 1839
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: ABS-bremse lys samt det rødt håndbremse lys blinker + alarmen lyder efter at havde rodet med ABS fejl

Indlæg af HamSjelv »

Hvis du nu kortslutter de der to ben i stikket til niveau-sensoren i bremsevæskebeholderen, holder blink/hyl så op?
mrdall
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn 31. jul 2011 20:16
Geografisk sted: Fredericia

Re: ABS-bremse lys samt det rødt håndbremse lys blinker + alarmen lyder efter at havde rodet med ABS fejl

Indlæg af mrdall »

HamSjelv skrev:Hvis du nu kortslutter de der to ben i stikket til niveau-sensoren i bremsevæskebeholderen, holder blink/hyl så op?
Det har jeg ikke prøvet. Men fejlen er løst. løsningen beskriver jeg lige i et selvstændige indlæg.

mvh morten
mrdall
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn 31. jul 2011 20:16
Geografisk sted: Fredericia

Re: ABS-bremse lys samt det rødt håndbremse lys blinker + alarmen lyder efter at havde rodet med ABS fejl

Indlæg af mrdall »

Fejlen er nu fundet

jeg var ude hos en i dag med et VCDS kabel, som kunne lidt mere end mit kabel og så havde han til forskel fra mig, forstand på at bruge det. han fandt et set i ABS enheden (jeg tror det var en "adresse" men er ikke 100% sikker) hvor der stod "00000" og der skulle altså stå "05623".
Det er sikkert mig der er klummeret rundt og er kommet til at få skrevet 00000 ind i det felt ved en fejl.
Så snart han havde rettet den kode / adresse så virkede det hele som det skulle.

mvh morten
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: ABS-bremse lys samt det rødt håndbremse lys blinker + alarmen lyder efter at havde rodet med ABS fejl

Indlæg af sussi »

Dejligt med tilbagemelding, gid alle ville gøre det :roll:
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: ABS-bremse lys samt det rødt håndbremse lys blinker + alarmen lyder efter at havde rodet med ABS fejl

Indlæg af Vyffe »

Dén fejl var svær at gætte :D

Tak for tilbagemeldingen.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Besvar