VCDS Finder kabel men ikke bil

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
Besvar
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

VCDS Finder kabel men ikke bil

Indlæg af Brabus »

Hej. Har et org. Ros tech kabel med VCDS
Og har sørget for installation inden kabel montering i pc og ikke at bruge strømforsyning til pc mens stikket er i bilen.
Al installation inkluderet. USB driver forløb ok. Sætter kabel i pc USB port og starter VCDS op.
Køre i stillinger og test af kabel og den siger kabel fundet men ikke tilsluttet bil og så langt så godt.
Så ud i bilen og sætte stikket i og derefter starte bilen som der står man kan gøre for at sikre sig strøm nok.
Og så starte VCDS op og køre test af kabel igen.

Den siger så kabel fundet men CAN ikke muligt/fejl!

Og den grønne diode lyser også på. Kablet.

Hvad gør jeg galt?
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: VCDS Finder kabel men ikke bil

Indlæg af sussi »

Det står der absolut INGEN steder :evil:
Hov hov bilen må IKKE være startet, kun tænding på, hvis du skal udlæse fejl, eller grundjustere :roll:
M.v.h. Sussi
Ps. Husk lader på bilen, hvis du skal grundjustere
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: VCDS Finder kabel men ikke bil

Indlæg af Brabus »

Nu ser jeg ikke syner. Så med mindre du er meget påståelig, så skal jeg da nok fylde dig med fyldest gørende dokumentation ;)
Der står i manualen. Sæt lader på eller start bilen ;)

Men jeg fik løst problemet. Den har jo ikke Can så derfor skulle jeg jo bare klikke ok til beskeden og så kunne jeg komme ind i menuerne og fandt ingen fejl. Dejligt :)
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: VCDS Finder kabel men ikke bil

Indlæg af sussi »

Brabus skrev:Nu ser jeg ikke syner. Så med mindre du er meget påståelig, så skal jeg da nok fylde dig med fyldest gørende dokumentation ;)
Der står i manualen. Sæt lader på eller start bilen ;)
Ja jeg er meget påståelig, men det kan da godt være at man kan udlæse fejl med motoren startet, det har jeg aldrig prøvet. :D :D
Men du kan IKKE grundjustere, hvis bilen er startet, med mindre der er lavet en feature i den nye udgave af VCDS der standser motoren :ugeek:
Jeg refererer til manualen her på forummet:
1. Sørg for minimum strømforbrug, sluk blæser og sæt positionslys på, tilslut ekstra batteri eller/og en lader. Få forbindelse med bilen via VAG-COM, nøglen drejet men ikke startet
2. Vælg 02 Aut-trans
3. Fjern fejl hvis der er nogen.
OSV.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: VCDS Finder kabel men ikke bil

Indlæg af Brabus »

sussi skrev:
Brabus skrev:Nu ser jeg ikke syner. Så med mindre du er meget påståelig, så skal jeg da nok fylde dig med fyldest gørende dokumentation ;)
Der står i manualen. Sæt lader på eller start bilen ;)
Ja jeg er meget påståelig, men det kan da godt være at man kan udlæse fejl med motoren startet, det har jeg aldrig prøvet. :D :D
Men du kan IKKE grundjustere, hvis bilen er startet, med mindre der er lavet en feature i den nye udgave af VCDS der standser motoren :ugeek:
Jeg refererer til manualen her på forummet:
1. Sørg for minimum strømforbrug, sluk blæser og sæt positionslys på, tilslut ekstra batteri eller/og en lader. Få forbindelse med bilen via VAG-COM, nøglen drejet men ikke startet
2. Vælg 02 Aut-trans
3. Fjern fejl hvis der er nogen.
OSV.
M.v.h. Sussi
Jeg refererede til manualen der følger med, når du køber VCDS fra ros tech, hvilket du ikke kunne vide.
Her står eller tænd bilen, så man kan ikke uden først og vide hvilken manual der henvises til eller hvilken man selv referere til, postulere at det står der ingen steder noget om.
Og så efterfølgende bort forklarer med at man referer til en specifik manual, jeg ikke har nævnt jeg læste op fra :lol:
Det er ikke kontroversielt, jeg har ret og du tog fejl. :mrgreen:
Men Set ud fra et 1 person perspektiv, Så havde vi begge ret, set ud fra den virkelighed at jeg læste op i øst og du svaret på hvad der stod i vest. :D
Nok om ordgejl og mundkløveri :mrgreen:

Jeg fik løst problemet da det blot var et ok i en tekstbog jeg ikke havde fået klikke på.

Jeg skulle udlæse koder på ABS systemet men fandt ingen fejlkoder trods den tænder periodisk.
Lidt vel ringe diagnose system i bilen der trods sin tekniske alder burde have logning af fejlkoder.
Min gamle mercedes fra 91 har da gemt fejlkoderne hvis en fejl opstår og det er endog set gamle blinke kode system :mrgreen:
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Besvar