ABS-bremse + rødt udråbstegn lyser

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
Besvar
Lupo3LHaderslev
Indlæg: 2
Tilmeldt: søn 27. mar 2016 17:41

ABS-bremse + rødt udråbstegn lyser

Indlæg af Lupo3LHaderslev »

Hej,

Jeg vil høre, om der er nogle, som kan hjælpe mig med at finde ud af, hvorfor min Lupo 3L lyser for ABS-bremse + blinkende rødt udråbstegn.

Har tjekket bremsevæske, og det er OK.

Er der måske en, der kan være mig behjælpelig med at udlæse fejlen for mig?

Håber der er en venlig sjæl derude, der kan hjælpe. :)

PFT. :)

Mvh.
Maja
HolgerA
Indlæg: 111
Tilmeldt: lør 29. mar 2014 21:12
Geografisk sted: 6230 Rødekro

Re: ABS-bremse + rødt udråbstegn lyser

Indlæg af HolgerA »

Jeg kan godt hjælpe med at udlæse fejl. Bor ca 10-15 km. fra Haderslev.
Ring eller SMS på 81754450.
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: ABS-bremse + rødt udråbstegn lyser

Indlæg af 2a2 »

Men inden I bøvler alt for meget så kontroller lige en af de sikringer til pumpen til abs'en - den trækker meget strøm og med tiden korriderer benene på sikringerne - selv om den ikke er sprunget så prøv at stoppe en ny i

Sendt fra min SM-T520 med Tapatalk
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: ABS-bremse + rødt udråbstegn lyser

Indlæg af sussi »

C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: ABS-bremse + rødt udråbstegn lyser

Indlæg af 383CI »

Enig, tjek og rengør sikringen som beskrevet, og inden nogle siger det ikke holder køre jeg nu med den løsning på samme problem på andet år.

Men ellers er det jo bare at skifte sikringen.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Larsbogan
Indlæg: 1
Tilmeldt: tors 22. sep 2016 14:33

Re: ABS-bremse + rødt udråbstegn lyser

Indlæg af Larsbogan »

Men kan man køre hvis ABS lampen og det røde udråbstegn lyser og alarmen lyder??
HamSjelv
Indlæg: 1840
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: ABS-bremse + rødt udråbstegn lyser

Indlæg af HamSjelv »

Hvis den hyler med advarselstone, tror jeg forsøger at fortælle dig der ikke er bremsevæske nok på...

Hvordan er det nu, er der ikke væskeniveausensor i låget/bremsevæskebeholderen på en L3L? Hvis ja, defekt sensor..

Et gæt på vandindholdet i bremsevæsken er over 5% og dermed udskiftningsklar? (Bremsevæske skal skiftes hvert andet år)
mrdall
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn 31. jul 2011 20:16
Geografisk sted: Fredericia

Re: ABS-bremse + rødt udråbstegn lyser

Indlæg af mrdall »

Lupo3LHaderslev skrev:Hej,
Jeg vil høre, om der er nogle, som kan hjælpe mig med at finde ud af, hvorfor min Lupo 3L lyser for ABS-bremse + blinkende rødt udråbstegn.
Hej Maja, fandt du ud af hvad der var galt med din lupo.

Min gør nemlig det samme. jeg har tjekket sikringer, uden at finde fejl.
jeg har tjekket bremse væske. og jeg har udlæst fejl på den. der var en fejl på en ABS forhjuls fejl, men jeg har skiftes sensoren og nulstillet fejlen, og nu viser computeren at der ikke er nogle fejl på systemet.

Men den hyler og blinker som du også beskriver det,,,,,,, jeg kan dog få den til at holde op med at hyle ved at tage sikringen inde i bilen til ABS ud.
Så alle forslag er meget velkommen.

mvh morten
Besvar