Flashe ECU til fartpilot på a2

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
Besvar
HEVgundersen
Indlæg: 151
Tilmeldt: fre 11. sep 2015 18:05
Geografisk sted: København

Flashe ECU til fartpilot på a2

Indlæg af HEVgundersen »

Har lige bestilt en ny fartpilotarm til min a2, da jeg skal til at pendle 1100 km om ugen :/ Men kan forstå, at ECU skal flashes før farpiloten virker. Jeg smider selv armen på, men mangler en der kan flashe den.

Bor i KBH, men er ved Ringkøbing til fredag, hvis nogen er friske(tænker ikke det gør noget, at armen ikke er på endnu)

Mvh.

HEVG
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Flashe ECU til fartpilot på a2

Indlæg af 383CI »

Det er korrekt ECUen skal flashes inden piloten kan aktiveres for det virker.
Du kan roligt sætte armen på indne ECUèn flashes, det sker der ikke noget ved. Faktisk vil jeg sige du bør gøre det så det kan testes den virker efter flash.
Der er før set dårligt eller forkerte forbindelser og lodninger.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Flashe ECU til fartpilot på a2

Indlæg af Skipper »

Kan godt tage et kik på det for dig, nu hvor du er i området. Har sendt PM med info
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
HEVgundersen
Indlæg: 151
Tilmeldt: fre 11. sep 2015 18:05
Geografisk sted: København

Re: Flashe ECU til fartpilot på a2

Indlæg af HEVgundersen »

Sender en tak til Skipper. ECU'en er klar til fartpilot, så mangler vi bare at sætte mine pølsefingre igang med det fysiske arbejde.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Flashe ECU til fartpilot på a2

Indlæg af Skipper »

Velbekomme

Du ringer bare hvis du skal have lidt hjælp med aktivering i vcds, når hardwaren er sat i :)
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
HEVgundersen
Indlæg: 151
Tilmeldt: fre 11. sep 2015 18:05
Geografisk sted: København

Re: Flashe ECU til fartpilot på a2

Indlæg af HEVgundersen »

Nå...

Vi har åbenbart indlæst det forkerte map på min ECU, så der var ikke åbnet op for fartpiloten.

Nu er alt hardware dog monteret og klar, men mangler en på Sjælland, der kan flashe min ECU - jeg har mappet skal bare bruge en der har udstyret til at smide det ind.

Nogen der byder ind med en hjælpende hånd, der er en flaske rød på højkant for de 5mins arbejde ;)

/HEVG
Brugeravatar
alexey6260
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
Geografisk sted: Virksund

Re: Flashe ECU til fartpilot på a2

Indlæg af alexey6260 »

Jeg haft spørgsmål efter omkodning af ECU:hvorfor i har ikke aktiveret GRA (fartpilot)med det samme? Du skal har bogstav "G" i navn af ECU i VAG-COM. Hvis du kommer til Jylland igen,prøv kom til mig (bor ved Skive),så rette vi soften.Jeg har ikke ret meget tid(derfor tilbyde ikke før),men vil gerne prøve at finde 10-15min.til dig.
P.S. gør backup hver gang du ændre softwaren.
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Flashe ECU til fartpilot på a2

Indlæg af 383CI »

Nu behøver det ikke være fordi piloten ikke er i styringen eller fordi den ikke er aktiveret.

Det kan også være fordi der er loddet forkert/ringe i forbindelse med ledningerne i motorstkket.
Det har jeg prøvet at fejlrette på her, en bil der havde fået armen sat I EFTER piloten var kodet og aktiveret.

Uden arm er det jo ikke nemt at tjekke om det virker og styringen får de rigtige signler. Det er nemt med VCDS den anden vej, så tjek det før noget andet.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Flashe ECU til fartpilot på a2

Indlæg af Skipper »

Bilen havde ikke arm eller ledninger monteret, og derfor viser fejlen sig først når man efterfølgende aktiverer i VCDS som 383CI skriver.

Hr. Gundersens A2 har som nogen nok ved, 3 parallelle sæt maps i styringen. I første omgang aktiverede jeg piloten i det map A2'en plejer at bruge, men denne A2 bruger åbentbart et af parallel mapsene, (såfremt der ikke er fejl i ledningsarbejde og/eller arm). GRA er derfor aktiveret i alle 3 maps nu, men I og med Gundersen er i københavn, mangler han blot en til at flashe mappet ind igen (på sjælland). Er der en på øen, der har grejet til det, som vil give en hånd?
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
Brugeravatar
alexey6260
Indlæg: 233
Tilmeldt: man 19. aug 2013 08:30
Geografisk sted: Virksund

Re: Flashe ECU til fartpilot på a2

Indlæg af alexey6260 »

Så snart du ændre (forbedre )softwaren du skal aktivere den via vcds med login 11463.Så kommer bogstav "G" I navnet.Og det er ligemeget at armen tilsluttet eller ikke.
Vedhæftede filer
2016-10-31 12.16.33.jpg
2016-10-31 12.16.33.jpg (201.29 KiB) Vist 9073 gange
2002 A2 chameleon(grøn-brun).bakkamera,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
2002 A2 sølv met. Parkpilot URF7 fra Bosch,fartpilot,fjernbetjent c.lås.
MPPS,CAN-Commander,KKL Vag Com 409.1,ELM327,Lexia/PP200.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Flashe ECU til fartpilot på a2

Indlæg af Skipper »

Jeg er nu før rendt ind i, at der IKKE kan aktiveres i VCDS uden hardwaren er på plads. Men det er måske bare mig................

Skulle vi se at komme tilbage til emnet, nemlig om der er en med flashværktøj på øen, som vil hjælpe ;)
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: Flashe ECU til fartpilot på a2

Indlæg af CJohansen »

Vil bare lige sige at da jeg fik lavet pilot, kunne jeg ikke aktivere piloten i vcds. Det gik glat med det samme ledningerne var sat sammen.
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
HEVgundersen
Indlæg: 151
Tilmeldt: fre 11. sep 2015 18:05
Geografisk sted: København

Re: Flashe ECU til fartpilot på a2

Indlæg af HEVgundersen »

Nu har jeg presset min ven til at købe et kabel der kan flashe min ECU:) Hvad hedder programmet, som man smider map'et ind med?

/HEVG
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Flashe ECU til fartpilot på a2

Indlæg af 383CI »

HEVgundersen skrev:Nu har jeg presset min ven til at købe et kabel der kan flashe min ECU:) Hvad hedder programmet, som man smider map'et ind med?

/HEVG
Det følger med kablet og hvis I ikke har styr på hvad det hedder skal I nok regne med det koster en 5-10 styringer inden I er igang.

Under forudsætning af I har en lille smule styr på tingene fra start. Hvis ikke er der mange timers fornøjelse på youtube f.eks. inden.
mpps er en af mange muligheder for remap programmer.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
Skipper
Indlæg: 624
Tilmeldt: ons 17. feb 2016 19:58
Geografisk sted: Vest for Holstebro

Re: Flashe ECU til fartpilot på a2

Indlæg af Skipper »

HEVG

hvis du kommer her over ad i julen, så lægger jeg det gerne ind for dig........................
VCDS på 40" skærm er som nutella på franskbrøb - livsnødvendigt for enhver 3L ejer!

En rigtig C5'er kommer fra USA!
HEVgundersen
Indlæg: 151
Tilmeldt: fre 11. sep 2015 18:05
Geografisk sted: København

Re: Flashe ECU til fartpilot på a2

Indlæg af HEVgundersen »

Skipper skrev:HEVG

hvis du kommer her over ad i julen, så lægger jeg det gerne ind for dig........................
Det er rigtigt pænt af dig! Det har jeg lige i baghovedet, hvis vi kommer derover af.

Min ven gav det et forsøg her i aftes, men mpps sagde det ville update, men gik kold i forsøget hver gang... Han vil lege lidt med det, så må vi forsøge igen en anden dag.

/HEVG
CJohansen
Indlæg: 335
Tilmeldt: man 31. okt 2016 15:49
Geografisk sted: Viborg området

Re: Flashe ECU til fartpilot på a2

Indlæg af CJohansen »

update en kineserkopi lyder som en rigtig rigtig rigtig.......rigtig dårlig ide. Men gi det da et forsøg. Sikker på kinøjseren har flere hvor de kommer fra :mrgreen:
A2 3L 2003 sort importbil 181.000 på bagen. Pilot og optimering af Skipper. Lavet om til manuel gear. Større bremser, større tank, skiver i bag, større hjullejer og rigtige trækaksler mm. Nu uden returventil. Er efterhånden ved at være nærmest stabilt kørende.
Besvar