Hvad og hvor købes VCDS ?

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hvad og hvor købes VCDS ?

Indlæg af sussi »

Brabus skrev:Nu er VCDS ikke ligefrem den mest sofistikerede software jeg har set og udviklings prisen må antages at være tusind foldigt indtjent taget i betragtning af brugen på verdensbasis af de mange værksteder osv.
Den med tyven, der synes jeg ikke den er helt vandtæt med at man betaler for udviklingen af software.
Man glemmer hurtigt at man også betaler prisen ved der ingen konkurrence er på markedet ;)
Hvorfor skulle et andet firma fra nu tilfældigvis Kina ikke kunne konkurrere med VCDS og dermed skabe konkurrence på et marked hvor netop en prisforskel på 200 og 3500 synes helt hen i vejret.
De store værksteder bruger IKKE VCDS de bruger andre testere der koster kassen.
Og der findes ikke ét firma i fjernøsten (og formodentlig heller ikke andre steder i verden), der fremstiller denne software til VW biler, undtaget VW selv, denne software kan man dog ikke købe, men kun abonnere på, til en pris der koster spidsen af 2 jetjagere, ALLE andre sælger kopieret cracket software.
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
HamSjelv
Indlæg: 1844
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Hvad og hvor købes VCDS ?

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Helt enig med Sussi's Ejvind!

Alt det VCDS diagnose der linkes til i priseklassen op til ca. 1800 kr. er en Kina-kopi af Ross-tech's diagnoseudstyr (både HW og SW). Kineserne forsøger ikke engang at sløre de sælger ulovligt kopieret og cracked software - Ross-tech's mærke fremgår TYDELIGT.

Du kan til- og framelde anhængertræk med VCDS ;) Ross-tech har fundet ud af for dig hvor du skal sætte fluebenene, 1-3 stk; Noget sådan evner og magter kopi-kineseren ikke at hjælpe dig med. Og så står de der, igen.

Jeg mener stadig det er labelfilerne der koster pengene at udvikle. Den originale Ross-tech hardware bliver sikkert allerede produceret i Kina for at reducere produktionsomkostningerne.

Hvis du en dag finder noget diagnoseudstyr som kineserne SELV har udviklet HELT FRA BUNDEN AF, må du meget gerne bekendtgøre det her på forummet.

--

Jeg er dog ikke helt enig med Ejvind om det punkt der med at de autoriserede værksteder ikke har VCDS. Jeg tror de fleste autoriserede VAG-værksteder har sådan en laptop stående henne i hjørnet med en fungerende VCDS installeret (ikke officielt, naturligvis)...
Historierne siger jo at f.eks. dagskørelys bag på en UP! kun kan kodes til, ved brug af VCDS; Det autoriserede diagnoseudstyr tillader det ikke.



/Claus
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hvad og hvor købes VCDS ?

Indlæg af Brabus »

Min pointe var netop også angående konkurence messigt, det ikke hackede stjålet software.
Ærgerligt der så netop ikke er konkurence på det marked som Rostech sider på, og det nok derfor prisen netop synes så græl.
Problemet i det måske billige nok org. Kabel med de muligheder det giver er bare følgende:

jeg bryder mig godt om man har skabt de computer styret og selvdisgnosticerende biler, men at man samtidig låses på hænder og føder som eks. Eftermontering af træk og ikke selv kan bestemme over så simple ting som lyset osv osv. Det er at man er TVUNGET til at skulle ofre dette beløb 3500 for kun at have brug for det måske 1 gang for eks at få monteret sit hængertræk uden lysfejllampen tænder.
Det har aldrig før været nødvendigt på biler af ældre dato og der synes jeg ikke det er fair, man fratager folk så simple ændringer uden de skal investere i dette så pludselige meget dyre kabel set i lyset af det lille opstået behov.
Det ikke fordi det er meget billigere og få gjort det på et værksted eks.
Det jo ikke fordi man ikke sagtens kunne lave softwaren så disse simple ting kunne gøres via en menu eller lign.
Det er tyveri i mine øjne man skal skumme fløde på en sådan ændring fordi man nu bare "kan"
Det gør ikke software tyveri lovligt, bare så meget mere udbredt.
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hvad og hvor købes VCDS ?

Indlæg af sussi »

Da 3L ikke har can-bus, kan du alligevel ikke lave ret meget andet end udlæse fejlkoder og grundjustere.
Og her tjener du hurtigt de 3.500kr. ind igen, det er 7 gange til JP Auto eller måske 3 til aut. VW værksted.
En 3L har en levetid på min. 750.000km. og grundjusterer du for hver 60.000 for at tage et gennemsnit, samt udlæser fejl en gang imellem, så er pengene tjent hjem på langt under 1/3 af bilens levetid, desuden kan du hjælpe venner og bekendte der kører VW, Skoda, Audi eller Bently, :-) og du slipper for at bruge tid og brændstof, på at køre på værksted.
Sussi
Brabus
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn 8. feb 2015 01:05
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hvad og hvor købes VCDS ?

Indlæg af Brabus »

sussi skrev:Da 3L ikke har can-bus, kan du alligevel ikke lave ret meget andet end udlæse fejlkoder og grundjustere.
Og her tjener du hurtigt de 3.500kr. ind igen, det er 7 gange til JP Auto eller måske 3 til aut. VW værksted.
En 3L har en levetid på min. 750.000km. og grundjusterer du for hver 60.000 for at tage et gennemsnit, samt udlæser fejl en gang imellem, så er pengene tjent hjem på langt under 1/3 af bilens levetid, desuden kan du hjælpe venner og bekendte der kører VW, Skoda, Audi eller Bently, :-) og du slipper for at bruge tid og brændstof, på at køre på værksted.
Sussi
Lige det jeg ville gøre og bruge det til :P
Men en der ikke er nørd som mig, eks. Gamle fru Hansen, hun ville alligevel nok aldrig finde ud af selv og nulle med kabler, stik og software :mrgreen: der må vi håbe hun så kender en af os... :D
Lupo 3L koksgrå 2005 I elruder I webasto m. Fj.b. I fartpilot m. Indbygget ECO funktion I ekstra lys i bagerum/kabine m. Sluk funktion I Kopholdere I digital visning af kølevandsføler temperatur samt ((P)) funktion I udetemperatur visning I
HamSjelv
Indlæg: 1844
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Hvad og hvor købes VCDS ?

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,
sussi skrev:Da 3L ikke har can-bus...
En Lupo 3L kommunikerer på CAN-bus mellem gearkasse-, motor-, ABS-, gearskiftegreb, kombiinstrument-styreenhederne; men det er korrekt der ikke er ført CAN-bus ud i diagnosestikket
sussi skrev:desuden kan du hjælpe venner og bekendte der kører VW, Skoda, Audi eller Bently
+ Porsche, Bugatti, MAN, Lamborghini, Seat, Scania. Og sikkert også andre.

Ross-tech diagnoseudstyret kan også anvendes på andre mærker end VAG-koncernens, f.eks. Ford. Dog med begrænset funktionalitet.




/Claus
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Hvad og hvor købes VCDS ?

Indlæg af doktorfrank »

Måske er det bare et udtryk for, at det ene skal passe til det andet……..Nåeh, den er under bæltestedet, men det var for fristende :lol:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hvad og hvor købes VCDS ?

Indlæg af sussi »

"HamSjelv"
En Lupo 3L kommunikerer på CAN-bus mellem gearkasse-, motor-, ABS-, gearskiftegreb, kombiinstrument-styreenhederne; men det er korrekt der ikke er ført CAN-bus ud i diagnosestikket
Det ved jeg godt, men det har ikke betydning for "menigmand", alt det man kan på nye biler med CAN-bus, det kan man ikke på en 3L, det var pointen :-)
+ Porsche, Bugatti, MAN, Lamborghini, Seat, Scania. Og sikkert også andre.
Ross-tech diagnoseudstyret kan også anvendes på andre mærker end VAG-koncernens, f.eks. Ford. Dog med begrænset funktionalitet.
Der var lige nogle stykker jeg ikke vidste :-)
/Claus
Besvar