Grundjustering af LUPO 3L Fejl i VCDS??

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
Besvar
BigTT
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons 10. dec 2014 08:57

Grundjustering af LUPO 3L Fejl i VCDS??

Indlæg af BigTT »

jeg er ved at justere gear i en lupo. (for første gang) med VCDS men når jeg går ind i justering skriver den først wait som den vel skal men så lidt efter skriver den ''adjust'' ved du hvad jeg gør forkert? (jeg sætter gearne i Triptronik (efter som at det var det jeg kunne læse mig frem til) når den skal justeres, men har også prøvet i neutral) efter jeg har prøvet vil den slet ikke køre mere...
justering af kobling kan jeg få ned på 2,5v men kan ikke justere den længede ned, er det den der gør at jeg ikke kan justere gearkassen?
Vedhæftede filer
VCDS
VCDS
IMG_3185 (1).JPG (186.69 KiB) Vist 7656 gange
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Grundjustering af LUPO 3L Fejl i VCDS??

Indlæg af Rasbi »

Det skal siges at jeg ingen har erfaring har med dette endnu :p Men her er guiden fra Ross-Tech.

Basic Setting - 04]
Block 014
[Go!]
1st field should change from WAIT to ADJUST.
Loosen the gear actuator nut and tighten it with zero-potential. (1)
Switch selector lever in E or D and back to Tiptronic Mode. (2)
1st field should show WAIT now, transmission now does some shifts, you can monitor them in field 2 (Range: 0...28).
1st field should change from WAIT to (-), pull the selector lever to Minus and hold it for 5 seconds.
1st field should show STOP now, put the selector lever in position STOP and wait 5 seconds.
1st field should show KickDown now, floor the accelerator pedal completely (to kick down) and wait 5 seconds.
1st field should show N now, put the selector lever in position N.
1st field should show StartMot now, start the engine and let it idle 15 seconds.
1st field should change from SEARCHNG to IGN.OFF, put the selector lever in Position STOP.
Switch ignition off and wait 15 seconds.

Rasbi
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Grundjustering af LUPO 3L Fejl i VCDS??

Indlæg af Rasbi »

Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Grundjustering af LUPO 3L Fejl i VCDS??

Indlæg af Vyffe »

Har du læst guiden i FAQ?
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
BigTT
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons 10. dec 2014 08:57

Re: Grundjustering af LUPO 3L Fejl i VCDS??

Indlæg af BigTT »

Tak Rasbi
Loosen the gear actuator nut and tighten it with zero-potential. (1) - hvad menes der helt pricist med dette punkt?

Vyffy guiden på programmet i VCDS? hmm nej så først hvor man kunne finde hjælp efter jeg var stoppet med at rode med det igår..
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Grundjustering af LUPO 3L Fejl i VCDS??

Indlæg af Rasbi »

Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Grundjustering af LUPO 3L Fejl i VCDS??

Indlæg af Atjuh 3L »

For at svare på dit spørgsmål: Muligvis.


For at hjælpe yderligere kommer lidt flere spørgsmål:

Hvorfor er du igang med at grundjustere?
Er der blevet udskiftet/justeret noget?

Du skal have andre koblingsværdier, og det kan sagtens være derfor du ikke kan genbemføre en grundjustering, men det tyder nu også på at du ikke har læst hele vejledningen til grundjustering igennem?

Mvh,

Atjuh 3L
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Grundjustering af LUPO 3L Fejl i VCDS??

Indlæg af KMDTHY »

2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Enevoldsen
Indlæg: 94
Tilmeldt: lør 3. jul 2010 22:12
Geografisk sted: 6650

Re: Grundjustering af LUPO 3L Fejl i VCDS??

Indlæg af Enevoldsen »

Når du er der i en grundjustering, så skal du trække gearstangen over i D, et kort øjeblik og så tilbage i triptronic, så skriver den WAIT og så går den igang ;-)

Det er punkt 12 her:
viewtopic.php?f=22&t=11

Men du har nok kludder i din koblingsjustering, prøv at gå tilbage til 002 koblingsværdi og træk så stikket af hydraulikpumpen og juster koblingen til 1,84/1,86, sæt stikket på og kør grundjustering igen :)
2001 Lupo 3L - Sort - Født med Elruder, Fjbt. Centrallås, Elspejle, Elsoltag, Sædevarme, Tågelygter, Højdejust. forsæder - Aerotwin Gti viskere - FK Königsport Hårdhedsjust. Gevindundervogn, Sænket 60/45 - 18" Aez Icon Fælge med 165/35 R18 dæk :-D -SOLGT
Har nu en Polo 1,6 TDI 105 Highline fra 2010
Besvar