Nogle i Randers der kan lave en grundjustering?

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
Besvar
Tolle
Indlæg: 139
Tilmeldt: fre 13. jun 2014 14:26
Geografisk sted: Viborg

Nogle i Randers der kan lave en grundjustering?

Indlæg af Tolle »

Jeg søger en som kan lave en grundjustering på min datters lupo. Den er ved at få skiftet kobling og gearkasse og skal justeres bagefter. Nogle som har styr på det som vil tjene lidt?
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Nogle i Randers der kan lave en grundjustering?

Indlæg af sussi »

Bare en lille oplysning :geek:
I 99 ud af 100 tilfælde, kan bilen overhovedet ikke køre efter sådan en udskiftning.
M.v.h. Sussi
Ps. Jeg har ikke mulighed for at hjælpe, da jeg bor på Lolland :cry:
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Tolle
Indlæg: 139
Tilmeldt: fre 13. jun 2014 14:26
Geografisk sted: Viborg

Re: Nogle i Randers der kan lave en grundjustering?

Indlæg af Tolle »

Det er også derfor jeg ville hører om der var en som kunne komme derud hvor bilen stod og lave det. Så slap jeg for at smide den på en autotrailer og køre den til mercari.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Nogle i Randers der kan lave en grundjustering?

Indlæg af 383CI »

Hvis alternativt er Mercari er det en overvejelse værd at købe et kabel selv og tage en uge fri til at få bilen kørende igen.

Faktisk var det med den tilgang jeg, i sin tid, købte et kabel og gik igang med at fedte med bilen.

Fordi jeg fik den opfattelse at være malkeko hos det/de værksteder for hvem det lykkes at bilde folk ind Lupo 3L var på niveau med raketvidenskab.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Nogle i Randers der kan lave en grundjustering?

Indlæg af KMDTHY »

I skal være velkommen i Thy 8-)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Tolle
Indlæg: 139
Tilmeldt: fre 13. jun 2014 14:26
Geografisk sted: Viborg

Re: Nogle i Randers der kan lave en grundjustering?

Indlæg af Tolle »

Så går det hele jo nok til transport.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Nogle i Randers der kan lave en grundjustering?

Indlæg af KMDTHY »

Til i transport? Hun kører da 3L ;)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Tolle
Indlæg: 139
Tilmeldt: fre 13. jun 2014 14:26
Geografisk sted: Viborg

Re: Nogle i Randers der kan lave en grundjustering?

Indlæg af Tolle »

Den står i Randers og har fået skiftet kobling og renoveret gearkasse, så den køre ingen steder før den er grundjusteret. Kun på autotrailer. ;)
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Nogle i Randers der kan lave en grundjustering?

Indlæg af 383CI »

Hmm, ikke for at være træls, men når I kan skifte koblingen og ordne gearkassen, hvorfor så ikke give den et skrald og køre den helt til enden med et forsøg på justering selv?
Har gangsteller og det skidt været skilt af, eller sat på helt som før? osv. osv.
Juste koblingen udfra måleblokken og giv den et skrald, gerne et par gange, så kan det være der er en mere konkret fejl der nok er kendt her, så kan "man" tage den derfra.
Jeg kommer gennem Randers næsten hver dag, men er rusten og hvis/når der ikke er noget at gå udfra kan der dæleme være langt hjem, men jeg husker også godt da jeg bad om hjælp i Århus og forum glimrede ved totalt mangle på "stillen op"
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Besvar