Diagnose til Android smart phone

Spørgsmål og hjælp til brugen af VCDS
B757
Indlæg: 61
Tilmeldt: søn 5. feb 2012 09:43
Geografisk sted: Skanderborg

Diagnose til Android smart phone

Indlæg af B757 »

Hej,

Hvor kan man købe en (billigt) diagnose tester til ens Android telefon som kan udlæse fejlkoder, stelnummer, kørte KM osv? Dette ville være rart at have når man ser på bil, specielt da nogle sælgere er kreative med de kørte km ;)

Har VCDS og kan se herunder at km lagres i instrument, ECU samt elec. for gearkasse. Hvordan kan man med VCDS vide hvor den læser km fra? og hvordan kan man specifikt aflæse km fra de forskellige komponenter?

Fortsat god Påske. Mike
Mvh,

Mike

"Intet er umuligt for den som ikke selv skal udføre arbejdet"
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Diagnose til Android smart phone

Indlæg af sussi »

1. ELM 27 købes på e-Bay og Torque downloades for under 30kr.
2. GLEM alt om at kontrollere km. stand, den kan stilles på hvad det skal være, kontroller i stedet vi motorregisteret.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Diagnose til Android smart phone

Indlæg af 383CI »

Jeg har haft en sådan, købte den her i DK tidligt, så gav en formue for den, men fred med det. De kan som beskrevet købes på ebay og andre steder til ingen penge.
Har en app der hedder Tourq eller i den stil til 30 kr. Den køre også fint. Der er alverdens log funktioner, gps loggning osv. men som nævnt. Glem det med at justere dit og dat, eller kontrollere andet en olieservice,. De kan kun udlæse de "officielle" fejlkoder som er standard på OBD, ikke alle de "special" ting til anden brug. Der er kun VCDS eller de programmer til instrumentering der kan det.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
SVK
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 14:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sv: Diagnose til Android smart phone

Indlæg af SVK »

Har du set denne tråd?
viewtopic.php?t=4288

Der er vist et par mere hvis du søger.

Har købt et par stykker via eBay. Alle fra sælgere i Kina så leveringstiden er op mod 3 uger. Tilgengæld er prisen i bund... Søg på ELM327 og find en forhandler med megen positiv feedback.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Sv: Diagnose til Android smart phone

Indlæg af 383CI »

SVK skrev: Har købt et par stykker via eBay. Alle fra sælgere i Kina så leveringstiden er op mod 3 uger. Tilgengæld er prisen i bund... Søg på ELM327 og find en forhandler med megen positiv feedback.
Yes, det flyder med dem, og prisen er jo, som du nævner, i bund, hvis de ryger uden om tolden.
Hvis de ryger I er det jo en anderledes kedelig sag. Så bliver de straks dyre, for f.eks. postvæsnet skal vist havre mindst 180kr. alene for at behandle. Og "man" kan jo ikke selv vælge toldbehandler. Bruger afsender posten i afsenderlandet, er det vist typisk postforstyrrelsen der sørger for det videre her, og de kan, af erfaring, forplumre det meste.
Havde en solvarmestyring der kom med FedX der kom opkrævningen først måneder senere, ignorerede den, men kun den første, Anden gang skrev de i et sprog selv jeg kunne forstå, så betalte jeg en, iøvrigt rimelig, told.
SVK
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 14:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sv: Diagnose til Android smart phone

Indlæg af SVK »

I dette tilfælde kan de fås for under de 80 kr inkl fragt, så told og moms undgås.
B757
Indlæg: 61
Tilmeldt: søn 5. feb 2012 09:43
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Diagnose til Android smart phone

Indlæg af B757 »

sussi skrev:1. ELM 27 købes på e-Bay og Torque downloades for under 30kr.
2. GLEM alt om at kontrollere km. stand, den kan stilles på hvad det skal være, kontroller i stedet vi motorregisteret.
M.v.h. Sussi
Hej Sussi,
Er det ikke typisk km på instrumentet som der bliver stillet tilbage ?

Jeg ved godt at alt kan lade sig gøre hvis man vil, men er det ikke noget mere besværligt at ændre km i de andre komponenter?

Der er blevet lidt langt imellem dem, men ind imellem så kan man finde en fin Lupo 3L med både A/C og servo og der kan det jo være lidt besværligt at se om km er rigtige hvis ikke den kommer med hele bilens rep. historie.
Mvh,

Mike

"Intet er umuligt for den som ikke selv skal udføre arbejdet"
B757
Indlæg: 61
Tilmeldt: søn 5. feb 2012 09:43
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Diagnose til Android smart phone

Indlæg af B757 »

383CI skrev:Jeg har haft en sådan, købte den her i DK tidligt, så gav en formue for den, men fred med det. De kan som beskrevet købes på ebay og andre steder til ingen penge.
Har en app der hedder Tourq eller i den stil til 30 kr. Den køre også fint. Der er alverdens log funktioner, gps loggning osv. men som nævnt. Glem det med at justere dit og dat, eller kontrollere andet en olieservice,. De kan kun udlæse de "officielle" fejlkoder som er standard på OBD, ikke alle de "special" ting til anden brug. Der er kun VCDS eller de programmer til instrumentering der kan det.
Hej 383CI,

Lidt sjovt at se at du både har Lupo og så V8.

Har også selv en Range Rover (classic) V8 som er opboret og med 500hk (ca.). Den er sjov men ikke til hverdagsbrug men mindre at man har maaaange penge. Regnede ud den anden dag at hvis konen skulle brude den som ”hverdagsbil” og kørte pænt ville hun bruge for ca. kr. 38.000 benzin årligt. :shock:

Kan se at du kender noget til diagnose og optimering, så kan du hjælpe mig med dette:

Jeg har VCDS og er fortalt at km lagres i instrument, ECU samt elec. for gearkasse. Hvordan kan man med VCDS vide hvor den læser km fra (ved fejlkode udlæsning)? Hvordan kan man specifikt aflæse km fra de forskellige komponenter?

ELM 327 kan vel i bund og grund ikke mere end Biltema's Fejlkondlæser PRO http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varkt ... RO-151363/ Kan den? Har prøvet ovennævnte fra Biltema som ikke er tosset til fx. live data, men den kan ikke udlæse km tal. Jeg kan i hvert fald ikke få den til det. Den kan dog udlæse stelnummer.

Fortsat god Påske. Mike :)
Senest rettet af B757 man 21. apr 2014 17:31, rettet i alt 1 gang.
Mvh,

Mike

"Intet er umuligt for den som ikke selv skal udføre arbejdet"
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Diagnose til Android smart phone

Indlæg af 383CI »

B757 skrev: Hej,

Lidt sjovt at se at du både har Lupo og så V8.

Har også selv en Range Rover (classic) V8 som er opboret og med 500hk (ca.). Den er sjov men ikke til hverdagsbrug men mindre at man har maaaange penge. Regnede ud den anden dag at hvis konen skulle brude den som ”hverdagsbil” og kørte pænt ville hun bruge for ca. kr. 38.000 benzin årligt. :shock:

Kan se at du kender noget til diagnose og optimering så kan du hjælpe mig med dette:

Jeg har VCDS og er fortalt at km lagres i instrument, ECU samt elec. for gearkasse. Hvordan kan man med VCDS vide hvor den læser km fra? og hvordan kan man specifikt aflæse km fra de forskellige komponenter?

Fortsat god Påske. Mike :)

Jamen jeg må jo bidrage til dne globale opvarmning på anden vis, nu Lupoèn er så ynkelig lige hvad det angår ;) og det er jo med at få fyret noget benzin af inden det slipper op eller koster en 20èr literen ;)
Og det lyder bedre med 8 propper, sådan mere "rigtigt" TjøøHø
No chip, No turbo, no shit just real power :)

Jeg rykker +45k om året i den lille slider, det gjorde jeg i Mercedes Vito i de dage vi kunne tanke fyrringsolie til 4 kr./l det var til at klare, men nu er det fint med Lupo, selvom dne "kun" klare 26-27 i min form. Se signatur ;)

Når, jeg erkender jeg ikke ved meget om instrumenterne om om km tallet lageres flere steder, men jeg tror det ikke umiddelbart. Det kan dog være det er i ECD og instrument, men der skal i hvert fald bruges andet (kabel og) SW til instrumentet. Der er også her koden til nøglen ligger mener jeg.
Det kan findes på Ebay, SW altså, men ved ikke hvordan det virker.
B757
Indlæg: 61
Tilmeldt: søn 5. feb 2012 09:43
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Diagnose til Android smart phone

Indlæg af B757 »

383CI skrev:
B757 skrev: Hej,

Lidt sjovt at se at du både har Lupo og så V8.

Har også selv en Range Rover (classic) V8 som er opboret og med 500hk (ca.). Den er sjov men ikke til hverdagsbrug men mindre at man har maaaange penge. Regnede ud den anden dag at hvis konen skulle brude den som ”hverdagsbil” og kørte pænt ville hun bruge for ca. kr. 38.000 benzin årligt. :shock:

Kan se at du kender noget til diagnose og optimering så kan du hjælpe mig med dette:

Jeg har VCDS og er fortalt at km lagres i instrument, ECU samt elec. for gearkasse. Hvordan kan man med VCDS vide hvor den læser km fra? og hvordan kan man specifikt aflæse km fra de forskellige komponenter?

Fortsat god Påske. Mike :)

Jamen jeg må jo bidrage til dne globale opvarmning på anden vis, nu Lupoèn er så ynkelig lige hvad det angår ;) og det er jo med at få fyret noget benzin af inden det slipper op eller koster en 20èr literen ;)
Og det lyder bedre med 8 propper, sådan mere "rigtigt" TjøøHø
No chip, No turbo, no shit just real power :)

Jeg rykker +45k om året i den lille slider, det gjorde jeg i Mercedes Vito i de dage vi kunne tanke fyrringsolie til 4 kr./l det var til at klare, men nu er det fint med Lupo, selvom dne "kun" klare 26-27 i min form. Se signatur ;)

Når, jeg erkender jeg ikke ved meget om instrumenterne om om km tallet lageres flere steder, men jeg tror det ikke umiddelbart. Det kan dog være det er i ECD og instrument, men der skal i hvert fald bruges andet (kabel og) SW til instrumentet. Der er også her koden til nøglen ligger mener jeg.
Det kan findes på Ebay, SW altså, men ved ikke hvordan det virker.
Hej igen,

Kommer selv i tidernes morgen fra US. Havde engang derovre en "lettere tunet" Chevy 454 pick-up. Nogle gange morede jeg mig med at køre i tomgang ind i parkeringshusene. Buldren fra "big blocken" kunne sætte samtlige bilalarmer i gang. Sikke en larm i et beton parkeringshus. Som de siger derovre: "There is no replacement for displacement". Andre gange morede jeg mig med at snuppe en Ferrari 308 (med US smog equip.) i lyskurvsræs. Det ødelagde Ferrari pilotens dag, specielt hvis han havde en pige ved siden af. :D Nå men det var dengang man var drengerøv. ;)

Jeg prøver at stille mine spørgsmål videre, der må jo være nogle guruer som ved alt om dette herinde.

Mvh, Mike
Mvh,

Mike

"Intet er umuligt for den som ikke selv skal udføre arbejdet"
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Diagnose til Android smart phone

Indlæg af sussi »

Hvad med at trykke på "Skriv svar" i stedt for at bruge "citat" hver gang, det er vel ikke nødvendigt at blive ved med at gentage den samme tekst, det gør tråden unødvendig omfattende og uoverskuelig :cry:
M.v.h. Sussi (Boardadmin)
B757
Indlæg: 61
Tilmeldt: søn 5. feb 2012 09:43
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Diagnose til Android smart phone

Indlæg af B757 »

Sussi det må du undskylde. Jeg så bare at andre gjorde det, men nu gør jeg det sådanne som du vil have det. ;)


1. Jeg er blevet oplyst at km lagres i instrument, ECU samt elec. for gearkasse. Hvordan kan man med VCDS vide hvor den læser km fra (ved fejlkode udlæsning) :?: Hvordan kan man specifikt aflæse km fra de forskellige komponenter med VCDS :?:

2. ELM 327 kan vel i bund og grund ikke mere end Biltema's Fejlkondlæser PRO http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varkt ... RO-151363/ Kan den :?: Har prøvet ovennævnte fra Biltema som ikke er tosset til fx. live data, men den kan ikke udlæse km tal. Jeg kan i hvert fald ikke få den til det. Den kan dog udlæse stelnummer.

Mvh,
Mike
Mvh,

Mike

"Intet er umuligt for den som ikke selv skal udføre arbejdet"
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Diagnose til Android smart phone

Indlæg af Kim B Olesen »

Når du sætter VCDS på og går ind i motor, står der km i toppen - hmm måske er det kun når du laver en udskrift eller gemmer :? det kan jeg ikke lige huske :oops: hvor den har det fra ved jeg ikke :?
B757
Indlæg: 61
Tilmeldt: søn 5. feb 2012 09:43
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Diagnose til Android smart phone

Indlæg af B757 »

Hej Kim,

Sig mig, kender vi ikke hinanden?

Jeg bruger VCDS V 12.12.2.

Når man går ind i 00 - Automatisk test så for man stelnummer og kørte km, men jeg aner ikke hvor den aflæser km fra. :?:
Mvh,

Mike

"Intet er umuligt for den som ikke selv skal udføre arbejdet"
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Diagnose til Android smart phone

Indlæg af Kim B Olesen »

Jo vi har mødtes ;)
Ok - det vidste du godt :) nej jeg ved heller ikke nøjagtigt hvor den har det fra, men der står næsten aldrig det samme som på speedometer :)
B757
Indlæg: 61
Tilmeldt: søn 5. feb 2012 09:43
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Diagnose til Android smart phone

Indlæg af B757 »

Måtte lige ind i min gamle tråd for at regenererer hukommelsen :)

Hvordan har den lille røde det?
Mvh,

Mike

"Intet er umuligt for den som ikke selv skal udføre arbejdet"
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Diagnose til Android smart phone

Indlæg af Kim B Olesen »

Ja det er ikke sådan med det hukommelse :lol: Den har det fint :) Kører stadig derudaf, nærmer sig 400000 km snart uden store problemer :D
Robert
Indlæg: 319
Tilmeldt: tors 27. jan 2011 07:50
Geografisk sted: Borre Møn

Re: Diagnose til Android smart phone

Indlæg af Robert »

Jeg bruger altid.
www.nummerplade.net
Der kan man checke restgæld-synsreporter-forsikringsoplysnlinger-afgifter-biloplysninger og udskrive en slutseddel med fortrykte oplysninger.
Og så er det gratis :D
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Sv: Diagnose til Android smart phone

Indlæg af Jakob J »

SVK skrev:I dette tilfælde kan de fås for under de 80 kr inkl fragt, så told og moms undgås.
Er det en regel der kan bekræftes? Gider ikke risikere told så alternativt køber jeg indenfor EU.

Sendt fra min GT-I8190N med Tapatalk
HamSjelv
Indlæg: 1840
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Diagnose til Android smart phone

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,
Jakob J skrev:Er det en regel der kan bekræftes?
Kan bekræftes positivt.

Varens pris mindre end 80 kr.: Ingen told og moms på varebeløb og fragt. De 80 kr. er kun og alene varens pris; Fakturaen kan derfor godt være på 500kr., når blot de sidste 420kr. er fragomkostninger.

Hvis varens pris er over 80kr., og det samlede fakturabeløb er mindre end 1150 kr. betales der kun moms af fakturabeløbet. Transportøren opkræver 'toldbehandlingsgebyr' på omkring 200 kr for indberetning af momsen.

Fakturabeløb over 1150 kr.: Der betales told, moms og toldbehandlingsgebyr af hele fakturabeløbet.



/Claus
Besvar