Ny radio

Bilstereo, navigation, håndfri osv.
Besvar
Janning1
Indlæg: 249
Tilmeldt: fre 24. jan 2014 17:13
Geografisk sted: Århus

Ny radio

Indlæg af Janning1 »

Hej :)
Jeg går over overvejer at skifte min radio ud. Jeg skiftede sidste år min blaupunkt ud med en billig fra LG. Det gav et enormt løft i lydkvaliteten, men nu vil jeg have mere!
Jeg kunne læse mig frem til at 2din radioer skulle være noget, men giver de bedre lyd end almindelige?

Dertil vil jeg gerne vide hvilket mærke/model som giver den bedste fyldige lyd? Kunne læse mig frem til pioneer og alpine var gode, men hvad siger i?
Lupo 3l, 380.000km, 2001
Mdo227
Indlæg: 224
Tilmeldt: tirs 6. maj 2014 20:03
Geografisk sted: Ikast

Re: Ny radio

Indlæg af Mdo227 »

Hvis du virkelig vil have super god lyd, så vil jeg sige at du skal anskaffe dig en orginal radio såsom MFD, nye kabler til alle højtalere, nye friske OEM højtalere, lydisolering og evt. hardware equaliser
Janning1
Indlæg: 249
Tilmeldt: fre 24. jan 2014 17:13
Geografisk sted: Århus

Re: Ny radio

Indlæg af Janning1 »

Så vildt behøver det slet ikke at være, og tror da også, at jeg vil starte med at lyddæmpe mine fordøre
Lupo 3l, 380.000km, 2001
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Ny radio

Indlæg af Qaxius »

Jeg har haft en del Pioneer igennem tiden.
Også de tidligere topmodeller med 3 sæt RCA udgange.

Men intet af det jeg har hørt, kan slå min nuværende Alpine CDE-135BT.
Kæft der er smadder på.

Alpine 2DIN er fedt, men skal du ha drøn på lyden i bilen og havde dybde og fylde, så SKAL du have højtalere ved bagsæderne, dørene SKAL lyddæmpes og så kan jeg absolut anbefale en forstærker.
Alpine 2DIN er bare pisse dyrt, hvis det skal være tidssvarende.

Original MFD er forældet.
Skal det være uoriginalt, så skal det være Newsmy eller Kenwood.

Min Alpine er på ca. 18 watt rms.
De sutter en smule røv, sammenlignet med en forstærker på bare 50 watt rms @ 4ohm.

Og ja, der er maaaaassere af plads til en forstærker i din brønd.

Originale højtalere er allesammen mindst 10 år gamle.
Skal du have bedre lyd med andre højtalere, så vælg dem som jeg linker til i mit indlæg.
Plug n Play fra Focal.

Start ud med en fed radio og noget seriøs lyddæmpning.
Er du ikke stiv i lyddæmpning, så kom forbi mig en dag med en gulvspand, en flaske Ajax og en flaske 3dobbelt salmiak.
Kom på en dag med lidt blæsevejr.

Ps. 4681 Herfølge, er stedet det sker.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Ny radio

Indlæg af Jakob J »

Det med højttalere ved bagdørene er jeg uenig i. Du kommer langt med et godt komponentsæt i fordørene. Som supplement ville jeg langt hellere bruge krudt på en forstærker og en sub.

Sendt fra min SM-G388F med Tapatalk
Jakob J
Indlæg: 709
Tilmeldt: søn 25. jul 2010 19:40
Geografisk sted: Hesselager

Re: Ny radio

Indlæg af Jakob J »

Jeg har i øvrigt lige købt en JVC radio. Se anden tråd. Den gør det rigtigt godt. - Også sammenlignet med min tidligere Alpine. Billigere bygget men fin lydkvalitet.

Sendt fra min SM-G388F med Tapatalk
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Ny radio

Indlæg af Qaxius »

En sub fylder for meget i bagagerummet, vil der være mange der synes.
Højtalere i bagdørene fylder "ingenting".
Og hvis du allerede har sat Focal VW 165 i frontdørene, så vil du stadig få meget mere bund i musikken.

Jeg har havde 4 højtalere i min Lupo og en 4x70watt rms forstærker.
En sub var slet ikke nødvendigt.
Der skulle skrues meget højt op, før der var forvrængning.

Som alternativ, så findes der altså 6,5 sub enheder.
Ikke mellemtone enheder, men rigtige subwoofere.
Kæmpe magnet og stor vandring.

http://www.sonicelectronix.com/item_459 ... -6.5X.html
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Besvar