OE navigation udskiftes med 2din

Bilstereo, navigation, håndfri osv.
Besvar
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

OE navigation udskiftes med 2din

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg har lovet at skifte radio for en, men er kørt lidt fast :?
Der er dårlig fm signal på den nye radio, men der er heller ikke noget ledningsværk til antennen som der er på min egen :?
Den originale er den på billedet
Der er et lille stik som jeg gik ud fra er til gps antennen og et stort alm antenne stik !
Hvad fa'en gør man lige - skal antennen skiftes ud med en alm eller skal den have strøm et sted fra eller hvordan ?
Jeg kan måle ca 150 ohm i det lille stik og ca 350 ohm i det alm antenne stik !

Pft mvh KimBilledeBilledeBilledeBillede
Senest rettet af Kim B Olesen tors 10. nov 2016 19:03, rettet i alt 1 gang.
HolgerA
Indlæg: 111
Tilmeldt: lør 29. mar 2014 21:12
Geografisk sted: 6230 Rødekro

Re: OE navigation udskiftes med 2din

Indlæg af HolgerA »

Jeg kigger lige med her. Skal også til at montere sådan e'n. Er der ikke kode til sådan e'n?
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: OE navigation udskiftes med 2din

Indlæg af 383CI »

Med "ledningsværk" til antennen mener du så ledninger til forsyning af forstærkeren?
Altså den lille "kuglepen" der går i stykker?

Hvis der ikke er forstærker på kan det jo være du står i samme situation som når andre skal skifte "kuglepennen" fordi den går i stykker som en del af LupoBarnets kendte skavanker.

Uden at vide det tror jeg ikke der er forstærker i enheden på taget som kommer til at mangle strømforsyning når du skifter enhed. Så skulle den jo forsynes fra org, enheden hvilket også er en mulighed, men jeg tror mere på den simpelthen bare har en bedre modtagelse end den nye enhed.

Kunne "man" prøve at montere en std. forstærker på det kabel der allerede er i bilen og give den noget power for at se om ANR`s SpeedSpisende morgenværter kommer tydeligere igennem ;)
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: OE navigation udskiftes med 2din

Indlæg af Andreas1972 »

uden at spille alt for smart i en fart ville jeg da foreslå at du bare koblede klemme 15 spænding til den eksisterende antenne forstærker eller hvis du har en remote ledning til evt forstærker
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: OE navigation udskiftes med 2din

Indlæg af Kim B Olesen »

Problemet er at strømmen går gennem antenne ledningen :? Jeg tvivler på radioen er glad for at få 12v ind på antennen :shock:
Der er ingen ekstra ledning som der er på andre antenner med forstærker ;) men jeg fået en dims som jeg skal prøve at have sat på, så går jeg ud fra det virker
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: OE navigation udskiftes med 2din

Indlæg af Andreas1972 »

ok tror du ikke der sidder en diode eller anden ensretter der beskytter radioen ? jeg har da både på min nuværende pioneer og flere tidligere alpine radioer brugt endten remote eller el antenne signal til den lille strømfætter uden problemer :)
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: OE navigation udskiftes med 2din

Indlæg af Kim B Olesen »

Her sidder ikke nogen strømfætter, der sidder kun antennekablet ;) deraf hele problemet 8-)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: OE navigation udskiftes med 2din

Indlæg af sussi »

Mon ikke det er sådan noget her du skal bruge, bare et forslag ;)
Samlet pris i Kina ca. 30kr. og så er der lidt i overskud
Image1.jpg
Image1.jpg (224.23 KiB) Vist 10051 gange
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: OE navigation udskiftes med 2din

Indlæg af Andreas1972 »

ohh sorry :oops:
dumme mig :lol: den fætter ejvin henviser til kan også købes ved ftz nok ikke til de penge men nok hurtigere end post fra kina :)
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: OE navigation udskiftes med 2din

Indlæg af Kim B Olesen »

Dennis - hvis det var så nemt, tror du så ikke det var ordnet ;) :lol:
Jeg har købt en original ved VW efter et link herindefra til 146 + moms !
Ejvind - tror du ikke bare det er en antenneforstærker den der ?
Det dur ikke - det skal være en strømforsyning til den eksisterende antenne forstærker jo ;)
Jeg linker lige til denne tråd - det var også der jeg fandt linket ;)
viewtopic.php?f=16&t=5054&p=46235&hilit ... ing#p46235
Den bliver monteret her i weekenden - så melder jeg lige tilbage :)
Senest rettet af Kim B Olesen søn 4. dec 2016 22:06, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: OE navigation udskiftes med 2din

Indlæg af sussi »

Kim B Olesen skrev:tror du ikke bare det er en antenneforstærker den der ?
Det har du nok ret i, men jeg skal bare bruge hylsteret, på min a2 er det originale defekt, så jeg flytter den originale "indmad" over i det nye hylster, det er kun en lille printplade, med et par kondensatorer m.m.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: OE navigation udskiftes med 2din

Indlæg af Andreas1972 »

Jo kunne sku heller ikke lige helt greje hvor det store problem var :lol: :ugeek:
Ikke for at rode i dit indlæg kim ( undskylder på forhånd ) Men er lidt nysgerrig ,til ejvin hvad er det for et projekt med at flytte indmad i andet hylster hvad er der galt ?????
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: OE navigation udskiftes med 2din

Indlæg af sussi »

Det originale er knækket, og der er lavet en "hovsa løsning" hvilket gør at radioen rager 2 cm. ud, for at få den på plads, kræver det en lille opdatering af hardwaren ;) ;)
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: OE navigation udskiftes med 2din

Indlæg af Andreas1972 »

ohh ok :D
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: OE navigation udskiftes med 2din

Indlæg af Kim B Olesen »

Det virkede lige så fint - så det var bare den strømforsyning der skulle til :D
Andreas1972
Indlæg: 163
Tilmeldt: søn 6. dec 2015 17:44
Geografisk sted: nørager

Re: OE navigation udskiftes med 2din

Indlæg af Andreas1972 »

perfekt :D
Besvar