Anlæg går ud/genstarter ved høj lyd :(

Bilstereo, navigation, håndfri osv.
Besvar
mfesen
Indlæg: 20
Tilmeldt: tors 23. maj 2013 15:47
Geografisk sted: midjylland

Anlæg går ud/genstarter ved høj lyd :(

Indlæg af mfesen »

Hej drenge!
(Lupo 3 selfølgelig)
Jeg er ved at blive sindsyg over mit anlæg :x
Hu: alpine 9882ri
Højtalere: 2xkomposæt
Bas alpine type r 10" i hjulbrønden
Forstærker audison lxr2 1.1 (tror jeg nok)
1 farrad kondensator

Beskrivelse af problemet
når der skrues op på volumen, genstarter anlæget, både med bas til og uden. Så det er lidt svært for mig at være hvid nigguh :oops:
Jeg ved ikke lige hvad det kan skyldes? jeg kan se at lyset i radioen nærmest blinker svagt? er der nogle som ved noget? :) Hvis jeg har glemt noget, spørg endelig!

Mvh Morten
Brugeravatar
Rasbi
Indlæg: 378
Tilmeldt: fre 12. sep 2014 12:57
Geografisk sted: Roskilde

Re: Anlæg går ud/genstarter ved høj lyd :(

Indlæg af Rasbi »

Jeg ville prøve at google dig frem til løsningen på dette problem, da jeg ikke tror det er Lupo3L specifikt :)

Jeg søgte kort på "Car stereo shutts off when the volume is turned up", og det gav en del hits.

Held og lykke med det
Solgt: 02' L3L (m. original syrekas'). Ekstraudstyr: Programérbart viskerinterval og aircondition (virkede dog kun om vinteren).
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Anlæg går ud/genstarter ved høj lyd :(

Indlæg af Qaxius »

Er det MP3 eller streaming?
Jeg har oplevet en Pioneer radio slukke for lyden, når jeg spillede fra YouTube.
Prøv at spille højt fra en original CD.
Med streg under ORIGINAL.
Altså ikke en kopi CD.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
mfesen
Indlæg: 20
Tilmeldt: tors 23. maj 2013 15:47
Geografisk sted: midjylland

Re: Anlæg går ud/genstarter ved høj lyd :(

Indlæg af mfesen »

Det er fra mp3, nogle gange kan jeg skrue højere op før den slukker, kondensateren har stel fra et sted i bagagerummet, kan det være derfor den ikke har nogen virkning, købte den for at afhjælpe problemet, men ligemeget hjalp det :|
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Anlæg går ud/genstarter ved høj lyd :(

Indlæg af Qaxius »

Prøv med en original CD.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Thesis
Indlæg: 82
Tilmeldt: fre 15. feb 2013 16:27
Geografisk sted: Vejle

Re: Anlæg går ud/genstarter ved høj lyd :(

Indlæg af Thesis »

skrue dine gain ned, forstærkeren klipper ved høj lyd fordi du belaster den for meget!!
GTIhsan
Indlæg: 45
Tilmeldt: fre 5. nov 2010 19:54
Geografisk sted: Århus

Re: Anlæg går ud/genstarter ved høj lyd :(

Indlæg af GTIhsan »

Det du skriver handler alene om strøm. Dvs for lidt strøm. ISÆR når du siger radioen blinker.
Det der går ud først, er din radio, som tænder både din forstærker og kondensator og det er derfor de også slukker, når radioen mister strømmen.

Jeg ville som det sikreste trække nyt plus kabel til radioen, gerne tykt og direkte fra batteriet.
Det plejer at løse problemet.
Hvis du har mod på det, så træk også et nyt stelkabel direkte til stellet i nærheden af radioen.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Anlæg går ud/genstarter ved høj lyd :(

Indlæg af Qaxius »

GTIhsan.
Det virker klart bedre med en lille kondensator og en diode før radioen.
Når nu at der er forstærker, så skal han skifte stelledningen før han skifter plusledningen.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
GTIhsan
Indlæg: 45
Tilmeldt: fre 5. nov 2010 19:54
Geografisk sted: Århus

Re: Anlæg går ud/genstarter ved høj lyd :(

Indlæg af GTIhsan »

Qaxius skrev:GTIhsan.
Det virker klart bedre med en lille kondensator og en diode før radioen.
Når nu at der er forstærker, så skal han skifte stelledningen før han skifter plusledningen.
En ny tyk rød ledning kan (næsten) ikke gå i stykker, men det kan en kondensator.
Stelledningen til forstærkeren ville jeg gøre større/skifte hvis det var forstærkeren der slog fra alene, men det tyder det på her at det ikke er.

Generelt slår intet tykke direkte kabler til hverken anlæg eller forstærker. Og hvis det er en mega vild forstærker, kan man tilføre en kondensator. Jeg har lavet utallige vilde anlæg uden kondensatorer, dog mest på dieselbiler med store batterier.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Anlæg går ud/genstarter ved høj lyd :(

Indlæg af Qaxius »

Hvis det er radioen der slukker pga spændingsfald, så skal der en meget lille kondensator til.
Et HU får ikke spændingen til at falde over de tynde ledninger.
Slet ikke hvis man bruger High Pass på højtalerne.
Spændingsfaldet kommer fra forstærkeren og det på virker batteriet, som så påvirker HU.
Bruger du en lille kondensator samt diode foran HU.
Det er nok til at holde spændingen oppe det halve sekund, hvor at forstærkeren trækker den store strøm.
Hvis HU ikke slukker/genstarter, så er det stelkablerne der skal forbedres og muligvis også batteriet der skal skiftes.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Besvar