Pioneer DEH-80PRS

Bilstereo, navigation, håndfri osv.
Brugeravatar
Andreas K
Indlæg: 225
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 10:57
Geografisk sted: København

Re: Pioneer DEH-80PRS

Indlæg af Andreas K »

Jeg har lige monteret min nye alpine radio i min Seat Leon mk1.
Og for SATAN, så skal jeg love for der kom ordentlig lyd. Det er så meget bedre end med den org Seat radio...

Men qaxius, hvad er res nummeret på lupo højttalere ?
Og kan ikke fordi dine Leon højttalere spiller dårligt, dem i min Leon 1M spiller overraskende godt !!
Vw Lupo 3L 2002. Udstyr : Aircondition, Servo, ESP, Kopholder, Fartpilot og Højde just. førersæde
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Pioneer DEH-80PRS

Indlæg af Qaxius »

Andreas K.

Hvilken Alpine har du købt?
Min vens bil var en Seat MK2 2,0 TFSI så den var ikke billig.
Jeg synes bare ikke at lyden var god fra hans højtalere.
Jeg har stadig en Leon MK2 højtaler liggende som du må få gratis, hvis du selv henter.

Nummeret på Lupo kender jeg ikke.
Spørg Lotus om han stadig har en liggende, for han købte et ekstra sæt, hvor vi skiftede den ene.

Har du fået lyddæmpet dørene på din Seat og din Lupo?
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
Andreas K
Indlæg: 225
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 10:57
Geografisk sted: København

Re: Pioneer DEH-80PRS

Indlæg af Andreas K »

Grunden til jeg spørger er at billedet af den mk2 højttaler du har lagt ind, hedder 1J i starten af res nr... Og 1J er golf 4 :D
Så spørgsmålet er om det er ens i Leon mk1 og mk2 !?
Jeg havde også en Leon mk2 tfsi Cupra (top modellen) og selvom den var købt med den store multimedie/navi pakke, spillede den sku ikke alt for godt. Men det var selvfølgelig også en org rns510 radio, og selvom de koster kassen er lyden sikkert ringe alligevel.

Jeg gav i hvert fald Lotus begge mine gamle højttalere da jeg upgraderede, så det kunne være sjovt hvis han kunne tage nummeret.


Seat'ens er ikke lyddæmpet endnu, så det kunne jo gå hen og blive endnu bedre.
Lupoen er solgt, og nåede ikke af dæmpe dørene. Du fik også ret i at de spillede MEGET med i lupoen.
Vw Lupo 3L 2002. Udstyr : Aircondition, Servo, ESP, Kopholder, Fartpilot og Højde just. førersæde
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Pioneer DEH-80PRS

Indlæg af Qaxius »

Hvis du har iphone, så hent "signal gen" i appstore.
Ikonet er sort med en hvid bøgle.

Det er klart det bedste til rasle test af døre.
De fleste døre er værst mellem 80-150Hz.
Det er omkring der at el guitar og de dybe klavertoner ligger, vil jeg tro.
For det er især rock der bliver bedre med dæmpede døre.

Kontakt Lotus for numrene.
Ellers så kan jeg virkelig godt anbefale Focal PS165 og de kan købes hos www.knot.dk
Der fandt jeg dem til 1349kr.

Har du penge nok, så kan du vælge Gladen SQL 165.
Bemærk at de er 2ohm + modstanden i ledningerne ud til dørene.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
lotus
Indlæg: 278
Tilmeldt: tors 8. jul 2010 11:07
Geografisk sted: vestsjælland

Re: Pioneer DEH-80PRS

Indlæg af lotus »

Hej Qaxius

er står "Blaupunkt" på den he-he

nummeret er: 3BO035411A

vh Jesper

Hej Andreas
Fandt du ud af noget med ham der kunne skifte lejer i gearkassen

vh Jesper
mwh
Indlæg: 111
Tilmeldt: søn 2. mar 2014 18:09
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Pioneer DEH-80PRS

Indlæg af mwh »

Andreas: Hvilken Alpine radio har du købt?
Musik til køreturen: www.soundcloud.com/the-marsbar
Brugeravatar
Andreas K
Indlæg: 225
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 10:57
Geografisk sted: København

Re: Pioneer DEH-80PRS

Indlæg af Andreas K »

hmm... det eneste 3B, jeg kan komme i tanke om skulle være Passat'erne fra slut 90'erne/start 00'erne. de har ca. samme løbeår som golf 4 med 1J i model betegnelsen.

Jeg ved ikke om jeg vil opgradere højttalerne lige pt. det spiller faktisk ganske udemærket. er MEGET imponeret over de std. højttalere efter der er kommet en ordentlig radio i.
Jeg har også en Pioneer aktiv subwoofer monteret i bilen, men jeg skulle næsten bare have startet med radioen, fordi det er ligefør sub'en er overflødig :lol: ej den giver selvfølgelig lige det sidste dybde. Men slås den fra spiller det stadig rigtig fint.


lotus, nej desværre ingen held med ham gearkasse gutten... han har fået frue og købt hus, så tiden er ikke til så meget skrueri pt desværre. Og lupoen er lige blevet solgt, men jeg skal stadig have lavet en gearkasse til min Golf 1, så jeg skal stadig bruge ham :cry:

mwh, jeg har købt en Alpine CDE-185BT. den er på tilbud hos Bergs lige nu. den koster ellers 2000,- hos Autobixen og Carsound. min er købt via autobixen hvor jeg fik lidt rabat ;) men her : http://www.avantix.dk/catalog/product_i ... ts_id=6282
Den har også en App til mobilen som hedder Tuneit. så kan man indstille den fra mobilen eq, fader, ballance, bass, diskant, sub, afstand til højttalere osv osv. og så gemme settings, så man kan gemme settings til Rock, techno, klassisk og hvad man ellers høre. egentlig meget smart, men jeg ved ikke hvor meget jeg kommer til at bruge det. (USB kabel skal forbindes før det virker på min) man kan også rate og lytte til andres settings og dele sine egne osv.
Jeg valgte den da man kunne indstille farve på enheden, så man kan få noget der matcher til resten af knapperne. har dog ikke "fintunet" min i farven endnu, men bare valgt rød :)

Undskylder billede kvaliteten.

Billede

Billede
Vw Lupo 3L 2002. Udstyr : Aircondition, Servo, ESP, Kopholder, Fartpilot og Højde just. førersæde
Brugeravatar
Andreas K
Indlæg: 225
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 10:57
Geografisk sted: København

Re: Pioneer DEH-80PRS

Indlæg af Andreas K »

Jeg kiggede dog også en del på 80PRS fra Pioneer, og har ALTID købt pioneer radioer. men blev godt nok rådet af mange til at prøve en Alpine denne gang.
Og lyden kan jeg ikke klage over. men lyden fra f.eks. håndfri mobil er dårligere end pioneer, tiltrods for at microfonen er "kæmpe" kontra dem fra pioneer. en anden ting der irriterer mig er, når man skal blade i SOURCE, altså cd, tuner, aux, bt osv. så skal man rulle igennem alt... i min gamle pioneer "springer den over" hvor der ikke er noget.
Altså den går ikke forbi CD, når der ingen cd er i (giver god mening i mit hoved) og ikke forbi AUX når der ikke er stik i osv.

Jeg købte også en antenne forstærker og en "ramme" da min org. radio er meget bredere. og for SATAN den stopper bare ved ALLE radio stationer, jeg fanger sku alt nu, det er super lækkert :)

Og bluetooth streaming virker kanon ligesom den har gjort på mine pioneer radioer. det er hovedsageligt det jeg afspiller fra.
Vw Lupo 3L 2002. Udstyr : Aircondition, Servo, ESP, Kopholder, Fartpilot og Højde just. førersæde
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Pioneer DEH-80PRS

Indlæg af Qaxius »

Jeg var selv tæt på at vælge CDE-185BT, da den kan mere end 135BT, men valgte 135BT da den er med 4Volt pre-out.

Andreas, har du prøvet USB stick??
Når jeg satte den i min Pioneer, så fik jeg alle bibliotekerne som jeg kunne kører op og ned imellem og så sidelæns til numrene.

På min Alpine, der skriver den "banking" og lægger dem sammen i det jeg tror er alfabetisk orden.

Fandens det er dumt....! Og belastende.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
Andreas K
Indlæg: 225
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 10:57
Geografisk sted: København

Re: Pioneer DEH-80PRS

Indlæg af Andreas K »

jeg har kun min aktive sub, så jeg gik ikke efter highvolt denne gang, det har jeg haft før på 2 pioneer radioer med 4volt, men med samme setup og en pioneer 2volt, der syntes jeg stadig "gain" på forstærkerne var rimelige, og derfor vægter jeg det ikke så højt denne gang, specielt når systemet ikke er vildt. Så ville jeg gerne have valgfri display farve :D den første 4 volt købte jeg nok i 2007/2008, så det kan da ikke være helt nyt mere. godt nok en pioneer radio til 6500,- for en 1-din :shock:

Jeg ved ikke hvordan den gør med USB, jeg lytter altid til musiktjenesten som er med i mobil abonnementerne, og der laver man jo bare sine egne playlister.
Dog skriver min bare "BT AUDIO og min:sek" når den spiller. der har mine pioneers da altid valgt at skrive sangens navn også ! det savner jeg lidt. men igen, alting er hurtigt og lyden er fin !
Pixels er ligeledes noooget store i displayet, hvor pioneer har lidt mere "lækre" displays syntes jeg. men igen er det jo meget smag og behag.
Vw Lupo 3L 2002. Udstyr : Aircondition, Servo, ESP, Kopholder, Fartpilot og Højde just. førersæde
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Pioneer DEH-80PRS

Indlæg af Qaxius »

Undersøg lige hvor mange kb/s din tjeneste leverer!
Hvis det er under 192 eller endda under 128, så modtager du ren lort.
Jeg lyttede selv til Spottyfi på mobilen, både torsdag og fredag og sikke dog en gang afføring.
Det lød forvrænget og anlægget var bare nogle mellemstørrelse højtalere i ok kvalitet i et gymnasielokale som var supplement til en SmartBoard tavle.
Jeg prøvede samme musik fra en CD fra bilen, sat i klassens DVD afspiller.
Heeelt anden lyd.

Jeg lytter kun til ren radio ( ikke DAB ), CDere eller 320kbs MP3.
192kbs kan lige gå an.

Prøv en original CD.
Noget fed akustisk rock og find så nummeret fra din streaming tjeneste.
Lav så en sammenligning af hvilke instrumenter der mangler og hvilke der lyder mudret.


Streaming tjenester = McDonald's
Nemt og bekvemt, men sikke en gang lort at fylde sig selv med.


Ps. Min CDE -135BT kan også skifte farve.
Jeg valgte rød, fordi det generer øjet mindst mulig i mørkekørsel.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
Andreas K
Indlæg: 225
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 10:57
Geografisk sted: København

Re: Pioneer DEH-80PRS

Indlæg af Andreas K »

Jeg lytter til musik streaming da det er super nemt og virker rigtig godt !
Jeg ved godt cd'er er bedst, men aner ikke hvor man downloader musik henne, det er sku mange år siden jeg har haft programmer til det.

Jeg syntes ikke det er rent lort når det er streaming !?
Har du set om man kan gøre noget i indstillinger på dit ? Mit kunne ændre kvalitet fra normal til høj, og det lyder fint.

Men nu har jeg lige set på telmore, da jeg blev nysgerrig mht bitrate efter du skrev det...

De skriver dette :

Hvilken kvalitet streames TELMORE Musik i?
TELMORE Musik app'en er i sine generelle indstillinger sat til en bitrate på 48 kbits, men i app'ens indstillinger kan du ændre dette til 192 Kbits. Du skal vide, at lyden streames i Dolby Pulse encoding, som gør at kvaliteten bliver god selv i 48 Kbits sammenlignet med langt højere bitrater.

Hva er sådan en Encoder ? Det lyder smart, men nemt at skrive :D


Min 185 har 270.000 farver så man kan lave en der rammer 100% til farverne i bilens knapper.
De fleste alpines syntes jeg havde 4-5 farver. Det gjorde også noget for min ocd :lol:
Vw Lupo 3L 2002. Udstyr : Aircondition, Servo, ESP, Kopholder, Fartpilot og Højde just. førersæde
Besvar