Alpine CDE-135BT 1375kr i butik. Det er fandme billigt!

Bilstereo, navigation, håndfri osv.
Besvar
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Alpine CDE-135BT 1375kr i butik. Det er fandme billigt!

Indlæg af Qaxius »

Jeg sad og bød lidt på en CDE-125BT på http://www.dba.dk, med en normalpris på 2000,- da jeg pludselig ser en annonce på BG på 135BT, som er bedre end 125BT og endda med 3x pre-out og 4Volt pre-out istedet for 2x pre-out og 2,5Volt pre-out.

http://www.avantix.dk/catalog/product_i ... ts_id=5498

Det er sgu så billigt, så jeg nu har skrottet tanken om 2DIN og vælger denne istedet for.
2DIN med 3x pre-out er for dyre, synes jeg og nu har jeg haft Pioneer i 2 år, så nu vil jeg prøve Alpine, som efter sugende skulle være lidt bedre.


Denne radio har også High Pass filter, ligesom Pioneer også har.
Fed feature, hvis du spørger mig.

Jeg synes bare at det var så billigt, at jeg blev nød til at dele det.

Til alle jer med Blaupunkt.
DET ER NU AT I SKAL VÅGNE OP OG SMIDE JERES SKODRADIOER UD OG KØBE KVALITET.
Jeg har dælme hørt mange Blaupunkt radioer nu og de har stort set allesammen været en gang lort i mine øre. Og ja, jeg har sgu også hørt mange dyre anlæg og mange bille anlæg og Blaupunkt er bare en gang gammelt pis i en spand.
Med mindre at det er de alt alt alt for dyre Blaupunkt til radioer 1500-2000,- eller mere og så kunne de stadig ikke en skid.
Senest rettet af Qaxius tors 2. okt 2014 19:31, rettet i alt 1 gang.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
Andreas K
Indlæg: 225
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 10:57
Geografisk sted: København

Re: Alpine CDE-125BT 1375kr i butik. Det er fandme billigt!

Indlæg af Andreas K »

jeg har lige købt denne her i fredags hos autobixen. http://www.avantix.dk/catalog/product_i ... ts_id=6282

Jeg har altid haft Pioneer men blev rådet til at prøve en Alpine i stedet af de fleste jeg snakkede med.
Den er ikke monteret endnu, men valget faldt på den da den umiddelbart virker rigtig fin til iphone og musik streaming osv. og så fordi at farvevalget i knapper osv ikke kun er 3-4-5 farver men at man SELV kan lave sin farve, så det kan passe med resten af knapperne i bilen ! :) det kan mit OCD nemlig ikke klare :D
endvidere er der "Tuneit" app til, så man kan styre EQ, fader, subwoofer osv osv. trådsløst på mobilen.
dog ikke 4V pre out, jeg havde engang 4V i en pioneer radio til 6-7000,- men syntes det var svært at bedømme hvor meget det gav. det er nok 6 år siden jeg havde den med 4V preout.

men det virker sku som skarpe priser de har derinde.... fik dog min for 1499,- så det går nok. den skal i min Seat Leon som jeg for nylig har købt, og blev enig med mig selv om at bøden for at snakke i håndholdt var det samme som radioen "aka nærmest gratis radio" :lol:

Er spændt på at høre når du får monteret din !
Vw Lupo 3L 2002. Udstyr : Aircondition, Servo, ESP, Kopholder, Fartpilot og Højde just. førersæde
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Alpine CDE-135BT 1375kr i butik. Det er fandme billigt!

Indlæg af Qaxius »

Seat Leon MK1 eller MK2?
Hvis det er MK2, så pøj pøj med at pille dørbeklædningen af, hvis du vil skifte enheder eller lyddæmpe dørene.
Seat ingeniørerne skal ha et spark i bagdelen for den fadæse.
Det er klart det dummeste jeg nogensinde har set.
Det samme gør sig gældende i min Ibiza MK5.
Kæft det er dumt.
Tilmed, så har den fået Pava, hvilket umuliggør lyddæmpning da ALT er snasket ind og det gælder også højtalerne.
De er OGSÅ snasket ind i Pava, helt ind på bagsiden af membranen.

Hvis din Leon er en MK2, så kan du montere 8" højtalere i alle 4 døre, hvilket efter sigende skulle være vildt.
Selv hvis man kun har radioen, da 8" har en højere følsomhed og derfor spiller højere ved samme volumen på radioen.

Fordelen ved 4volt, den får du ved at du kan skrue din Gain længere ned og dermed mindske den eventuelle støj der kunne komme fra forstærkeren.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
Andreas K
Indlæg: 225
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 10:57
Geografisk sted: København

Re: Alpine CDE-135BT 1375kr i butik. Det er fandme billigt!

Indlæg af Andreas K »

Det er en 2004 mk1. så det er fint fint. har haft en mk2 2009 Leon Cupra. og også lyddæmpet og skiftet enheder på min kammerats Altea 5P. ja det er skod system på de nye hvor rudehejs skal ud sammen med beklædningen, men det kan da sagtens lade sig gøre... men nej, bestemt ikke den smarteste måde at lave det på :D

kan du ikke vaske pava'en af ? jeg kender ikke lige pava's produkter så godt. men dinitrols og mercasols hulrumsvoks kan da sagtens renses af.

8" har jeg haft i min gamle Golf 4 gti. 8" Rainbow combo sæt, de spillede super lækkert og rent. men for satan det var lidt en kamp at få dørbeklædningen på bagefter :D
tror ikke helt leonen jeg har kan klare 8" med dens dørbeklædninger, dog ved jeg det ikke. Ved heller ikke hvad der skal i af højttalere endnu. starter lige med at smide Radio og min lille aktive sub i først. så tager jeg den derfra.

Jeg syntes bare ikke jeg havde nogen problemer med støj overhoved, og gain var også ret lav inden min radio med 4V pre outs. så det var ikke noget jeg bare MÅTTE have igen. der træk det højere at jeg kunne få den rigtige farve i knapper :roll: :lol:


Hvad går dit audio projekt på udover Alpine HU ? hvis du da vil afsløre lidt.
Vw Lupo 3L 2002. Udstyr : Aircondition, Servo, ESP, Kopholder, Fartpilot og Højde just. førersæde
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Alpine CDE-135BT 1375kr i butik. Det er fandme billigt!

Indlæg af Qaxius »

Bagerste venstre højtaler var død ved køb af bilen.
Så den skulle skiftes.
Planen er at tage fronten og sætte om bag i og så sætte Focal PS165 i frontdørene.
Til min store glæde, der opdager jeg at magneterne ikke har samme størrelse på frontdørene, sol på bagdørene.
Jeg kan smide et billede op af det en anden dag.
Det forklarede hvorfor at jeg havde svært ved at høre bagdørene spille.
Deres db følsomhed har været for lav.

Der ryger en Audio System Twister F2.300 ned i brønden og så noget 10" sub i lukket kabinet i bagagerummet monteret på quickkobling, så den kan fjernes på få sekunder.

Det er lidt derfor at 3x pre-out er et must for mig.
Sub og rear kan ikke dele udgang, da det bliver noget lort, når man ikke har en 4 kanals til højtalerne og gerne vil gøre brug af radioens High Pass filter til højtalerne.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Besvar