Blaupunkt TravelPilot E2 navigation?

Bilstereo, navigation, håndfri osv.
Besvar
mwh
Indlæg: 111
Tilmeldt: søn 2. mar 2014 18:09
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Blaupunkt TravelPilot E2 navigation?

Indlæg af mwh »

Vi har en TravelPilot E2 i vores nye gamle Lupo. Der medfølger en original Blaupunkt CD-ROM, Scandinavia 2004/2005.

Problemet er, at når vi har indtastet en adresse, og trykker OK til det hele, så siger stemmen "du befinder dig udenfor det digitaliserede vejnet", uanset hvad vi gør.

Hvad kan problemet være? Er CD-ROM'en for gammel? Er der problemer med GPS-antennen? Jeg har læst, at man ikke kan kopiere de her Blaupunkt navigations-CD'er, så hvis den er for gammel, så får vi det ikke til at virke.
Musik til køreturen: www.soundcloud.com/the-marsbar
diskoboy
Indlæg: 480
Tilmeldt: søn 13. jun 2010 09:59
Geografisk sted: Midtsjælland

Re: Blaupunkt TravelPilot E2 navigation?

Indlæg af diskoboy »

kan man ikke se hvor mange satellitter den har fanget? Den skal være på min. 3-4 stykker for at give en fornuftigt placering.
Nu uden det grå lyn...
mwh
Indlæg: 111
Tilmeldt: søn 2. mar 2014 18:09
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Blaupunkt TravelPilot E2 navigation?

Indlæg af mwh »

Jeg er ikke helt sikker på, hvordan man ser det. Jeg må kigge i manualen :)
Musik til køreturen: www.soundcloud.com/the-marsbar
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Re: Blaupunkt TravelPilot E2 navigation?

Indlæg af Mukker »

På min Becker (ej Blaupunkt), kan jeg lave en kalibrering. Min version husker hvor bilen blev slukket sidst, dvs. GPS'en ved således nogenlunde hvor den skal finde satelitterne på himlen henne. Dette betyder så også at den vil være flere timer om at fatte hvor den befinder sig henne, såfremt radioen bliver fysisk flytte til et andet land.
Ja, ved godt det lyder gammeldags, men både din enhed om min er temmelig gamle (Headunits forståes)
mwh
Indlæg: 111
Tilmeldt: søn 2. mar 2014 18:09
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Blaupunkt TravelPilot E2 navigation?

Indlæg af mwh »

Tak for det. Det kan godt være det er noget i samme stil. Jeg ved at bilen har været i Østrig i år. Og hvis GPS'en kun har været brugt dernede, så lyder det som om jeg skal undersøge hvordan man kalibrerer enheden.
Musik til køreturen: www.soundcloud.com/the-marsbar
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Blaupunkt TravelPilot E2 navigation?

Indlæg af sussi »

Blaupunkt navi er lidt speciel og pokkers dyr at få nye kort til, men ellers synes jeg at det er en af de bedste på markedet, da den viser vejens forløb meget præcis.
Grunden til at du ikke kan få den i gang, kan være at du ikke befinder dig på en vej der er registreret i GPSéns kort, prøv at køre ud på en anden evt. lidt større vej og tast en adresse ind, så kan det være den starter op ;)
M.v.h. Sussi
Ps. Nu har du skrevet 12 indlæg, så var det ikke snart på tide at opdatere din profil, med hvor i Danmark du befinder dig :D :D
mwh
Indlæg: 111
Tilmeldt: søn 2. mar 2014 18:09
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Blaupunkt TravelPilot E2 navigation?

Indlæg af mwh »

sussi: Jeg prøvede flere gange mellem Aalborg og Vestjylland i weekenden, uden held. Jeg ved selvfølgelig ikke om de veje er mindre end 10 år gamle, men jeg har svært ved at tro det :) Jeg afprøver det i weekenden. Pt. står bilen i Aarhus.

Min profil er hermed opdateret :)
Musik til køreturen: www.soundcloud.com/the-marsbar
mwh
Indlæg: 111
Tilmeldt: søn 2. mar 2014 18:09
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Blaupunkt TravelPilot E2 navigation?

Indlæg af mwh »

I øvrigt så tror jeg vi kommer til at skifte radioen ud, for det ser ikke ud som om det er muligt at udvide den med aux-indgang. Jeg er allerede træt af at have CD'er liggende i bilen, når jeg har en telefon i lommen...
Musik til køreturen: www.soundcloud.com/the-marsbar
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Blaupunkt TravelPilot E2 navigation?

Indlæg af KMDTHY »

Er du sikker på det ? Næsten alle ældre Blaupunkt radioer kan du smække sådan et kabel i, så har du AUX.

Billede
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
mwh
Indlæg: 111
Tilmeldt: søn 2. mar 2014 18:09
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Blaupunkt TravelPilot E2 navigation?

Indlæg af mwh »

Jeg er ikke 100% sikker, men jeg har læst her: http://forum.pocketnavigation.de/forum1 ... 3-loesung/

tomtom70:
Das EX bei Ford hat den AUX-In, das E1/E2 hat keinen.
Så jeg er i tvivl, om det er muligt. Som sagt holder bilen pt. i Aarhus, men jeg har mulighed for at se nærmere på det på fredag.
Musik til køreturen: www.soundcloud.com/the-marsbar
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Blaupunkt TravelPilot E2 navigation?

Indlæg af Qaxius »

Hvis du skifter radio, så køb en AppRadio2 eller AppRadio3.

Hvis du har andriod, så kan du få ALT fra mobilen over på radioen.

Søg på YouTube.
AppRadio3 ARLiberator

Vi snakker alt fra Facebook, YouTube SMS og GPS.
Og så har den Bluetooth lydstreaming fra din mobil og den har håndfri.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
mwh
Indlæg: 111
Tilmeldt: søn 2. mar 2014 18:09
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Blaupunkt TravelPilot E2 navigation?

Indlæg af mwh »

Jeg kan godt se at den er vældigt fancy, sådan en Pioneer enhed, på trods af at jeg ikke har en Android telefon. Men hvis vi skulle skifte radio, så ville jeg foretrække en simpel radio med aux-indgang, og så finde på en smart måde at montere telefonen på. Jeg kan ikke se fidusen i at have navigation via radioen, når man har det på sin iPhone.

Hvis man laver holderen på den rigtige måde, så der også monteres en iPad Mini, hvis man får fat i sådan en :)

Kan man mon få en ældre Alpine radio med CD-afspiller (1-din), eller lignende, med aux-indgang, evt. på fronten, til en fornuftig pris?
Musik til køreturen: www.soundcloud.com/the-marsbar
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Blaupunkt TravelPilot E2 navigation?

Indlæg af Qaxius »

Den virker altså også med iPhone...!
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
mwh
Indlæg: 111
Tilmeldt: søn 2. mar 2014 18:09
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Blaupunkt TravelPilot E2 navigation?

Indlæg af mwh »

Det kan godt være, men ikke lige så godt, så vidt jeg kan læse.

Jeg arbejder på en bedre løsning :)
Musik til køreturen: www.soundcloud.com/the-marsbar
mwh
Indlæg: 111
Tilmeldt: søn 2. mar 2014 18:09
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Blaupunkt TravelPilot E2 navigation?

Indlæg af mwh »

Jeg har haft kigget lidt på radioen, og den tilhørende manual.

Der sad ikke noget SMB-kabel i radio'en, så jeg går ud fra at der ikke er nogen GPS-antenne installeret i bilen. I så fald antager jeg at GPS-funktionen aldrig har virket.

Mht. AUX-indgang, så ser det ikke umiddelbart ud som om der er en indgang der kan bruges (se s. 7 i PDF'en): http://www.blaupunkt.com/fileadmin/user ... _EA_GB.pdf

Eller tager jeg fejl? Er der nogen der har erfaring med ICE-Link?
Musik til køreturen: www.soundcloud.com/the-marsbar
Brugeravatar
Nissen3L
Indlæg: 74
Tilmeldt: man 30. jul 2012 08:28
Geografisk sted: Aalborg

Re: Blaupunkt TravelPilot E2 navigation?

Indlæg af Nissen3L »

Her er en med aux foran til billige penge..

http://www.carsound.dk/produkt.asp?id=1 ... F_Bilradio


Hvis ikke det loige skal være en JVC er der mange andre muligheder på deres side

http://www.carsound.dk/kategori.asp?id=1285&pk=2

Self er der 200 andre butikker der os har dem og ingen siger du lige skal handle der, Men de har en nem søge funktion til og finde det man ønsker ;)


Håber det hjalp lidt :D
Lupo 3L - 2000, Kopholder,Tonede ruder, Gevind, Rød tonede baglygter, Himmelen betrukket med ternet stof, ANLÆG: Alpine ive-w530bt, 2DIN.
mwh
Indlæg: 111
Tilmeldt: søn 2. mar 2014 18:09
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Blaupunkt TravelPilot E2 navigation?

Indlæg af mwh »

Tak for det :) Jeg kigger lidt rundt, og ser hvad jeg kan finde :)
Musik til køreturen: www.soundcloud.com/the-marsbar
mwh
Indlæg: 111
Tilmeldt: søn 2. mar 2014 18:09
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Blaupunkt TravelPilot E2 navigation?

Indlæg af mwh »

Nå. Jeg havde tænkt på om man kunne lodde en minijack-indgang på et sted efter DAC'en. Men jeg gider egentlig ikke bruge tid på det, så i stedet ender det nok med at blive en Pioneer DEH-80PRS, forhåbentlig brugt til en god pris, hvis altså jeg finder en før jeg løber tør for tålmodighed og køber en ny :)
Musik til køreturen: www.soundcloud.com/the-marsbar
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Re: Blaupunkt TravelPilot E2 navigation?

Indlæg af Mukker »

Fik du navigationen til at virke ?
mwh
Indlæg: 111
Tilmeldt: søn 2. mar 2014 18:09
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Blaupunkt TravelPilot E2 navigation?

Indlæg af mwh »

Nix. Vi købte som sagt en anden radio i stedet. Manglen på aux-indgang kunne jeg ikke leve med uanset hvad.

Det ser også ud som om der aldrig har siddet en GPS-antenne i bilen, så jeg tror aldrig det har virket.
Musik til køreturen: www.soundcloud.com/the-marsbar
Besvar