Afmontering af forlygte :(

Spoilere, skørter, interiør, lygter mv.
Besvar
mwh
Indlæg: 111
Tilmeldt: søn 2. mar 2014 18:09
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Afmontering af forlygte :(

Indlæg af mwh »

Højre forlygte peger opad, så noget er galt... Har prøvet at dreje på skruen, som skal vende lygten nedad, men det ændrer ikke nok. Min bror mistænker at der er noget galt med lygten, så den skal ud uanset hvad.

MEN, hvordan gør man lige det? Jeg kan forstå at man skal have løsnet kofangeren. Jeg er med på at der sidder en skrue "under lygten" et sted, men jeg kan simpelthen ikke finde den. Jeg har afmonteret en anden skrue (med 10 mm hoved), men jeg tror ikke det er den rigtige. Jeg synes ikke jeg kan se andre skruer, når jeg lyser og stikker hovedet ind under skærmen.

Jeg har læst følgende tråde:
- Tegning: viewtopic.php?f=22&t=490
- viewtopic.php?f=15&t=2388
- viewtopic.php?f=13&t=148
- viewtopic.php?f=15&t=965
- viewtopic.php?t=2963
- http://www.lupo3lklub.dk/pdf/GTI-forlyg ... upo-3L.pdf

...men jeg er stadig i tvivl om hvordan jeg finder den skrue (og får den ud). Er der en der kan hjælpe mig lidt?
Musik til køreturen: www.soundcloud.com/the-marsbar
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Afmontering af forlygte :(

Indlæg af Vyffe »

Sidder pæren rigtigt?
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
mwh
Indlæg: 111
Tilmeldt: søn 2. mar 2014 18:09
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Afmontering af forlygte :(

Indlæg af mwh »

Det er jeg 99% sikker på at den gør. Og lyset har også været fint indtil for nyligt.

Desuden kan jeg mærke at der ligger en plastikskinne og rasler rundt et sted under lygten, så jeg vil bare rigtig gerne have den ud...
Musik til køreturen: www.soundcloud.com/the-marsbar
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Afmontering af forlygte :(

Indlæg af Kim B Olesen »

Det kan være fordi parabolen er hoppet af en af de kugler der holder den, det har jeg prøvet på min egen ;)
Hvis du vil have lygten af skal du have hele kofangeren af, du skal have inderskærmen i begge sider godt løsnet, så sidder der skruer bag klapperne i kofangeren, du skal have kølergitter af, så sidder der 3 skruer der, husk ledninger til blinklys ;)
Til sidst sidder der en skrue lige ved siden af forlygten bare inde fra inderskærmen i begge sider, de kan være noget trælse at få af :( hvis du er heldig er de ikke blevet monteret hvis kofangeren har været af :lol:
Til sidst skal kofangeren bare trækkes forud :)
mwh
Indlæg: 111
Tilmeldt: søn 2. mar 2014 18:09
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Afmontering af forlygte :(

Indlæg af mwh »

Jeg kiggede PDF-filen igennem igen, og endte med at få lygten ud. Den skrue i hjørnet sad godt nok ret langt inde...

Det var lige netop det, som Kim B Olesen beskrev, der var sket. Fik skubbet parabolen tilbage på kuglen.

Det plastik, som lå og raslede rundt, hvad skal det gøre godt for? (se billede nedenfor)
Billede
Musik til køreturen: www.soundcloud.com/the-marsbar
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Afmontering af forlygte :(

Indlæg af KMDTHY »

Umiddelbart bare til at holde korrekt montage afstand til kofanger... bedste bud :P
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
mwh
Indlæg: 111
Tilmeldt: søn 2. mar 2014 18:09
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Afmontering af forlygte :(

Indlæg af mwh »

Fik lygten monteret og justeret, men har gemt den inderste skrue til en gang jeg kan overskue det (eller får fat i en længere skruetrækker). Det kan der vel ikke ske noget ved?

Tak for thjælpen :)
Musik til køreturen: www.soundcloud.com/the-marsbar
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Afmontering af forlygte :(

Indlæg af KMDTHY »

mwh skrev:Fik lygten monteret og justeret, men har gemt den inderste skrue til en gang jeg kan overskue det (eller får fat i en længere skruetrækker). Det kan der vel ikke ske noget ved?

Tak for thjælpen :)
Klogt træk ;) Jeg "glemte" også min efter første gang jeg havde kofangeren afmonteret.... Det gør at man nu kan hive kofangeren af på 5 minutter :)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Afmontering af forlygte :(

Indlæg af Thore J »

KMDTHY skrev: Klogt træk ;) Jeg "glemte" også min efter første gang jeg havde kofangeren afmonteret.... Det gør at man nu kan hive kofangeren af på 5 minutter :)
5min.. Det kan gøres meget hurtigere :lol:




... Sorry for semi-OT
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Afmontering af forlygte :(

Indlæg af KMDTHY »

En bette hidsig fyr. :twisted:
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Besvar