Montering af Recaro sæder fra Golf IV GTI

Spoilere, skørter, interiør, lygter mv.
Besvar
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Montering af Recaro sæder fra Golf IV GTI

Indlæg af Kboesen »

Jeg lovede lige at lave en lille guide, til andre nysgerrige der også kunne være interesseret i evt. at smide sådan et par lækre sæder i deres Lupo.

1. Afmontér originalt sæde, dette klares hurtigt ved at fjerne skruen på skinnesystemet og så skub sædet bagud og tag halvt ud, og så pilles stikket til airbaggen.

2. Vi valgte en løsning, hvor der ikke var plads til det originale beslag, så dette blev lige fjernet med bajonetsaven.
0001.png
0001.png (247 KiB) Vist 18213 gange
3. Vi havde noget vinkeljern liggende i ca. 4mm godstykkelse.
WP_20140516_004.jpg
WP_20140516_004.jpg (255.53 KiB) Vist 18213 gange
4. Recaro sæderne blev modificeret således, at det hjul der skal køre i skinnen ud imod døren, skulle have taget ca. 5mm af. Dette blev hurtigt klaret med en vinkelsliber. Det ene "støttehjul" ved selen blev skåret helt af. "Krogen" ved selen, blev der slebet et par mm af, så gled den lidt nemmere i skinnen.
Hvis man ellers har en tang, kan man helt sikkert godt genbruge de rigtige airbagstik, men det havde vi ikke, så airbagstikkene blev bare sat sammen i en strømsamler, hvilket helt sikkert er lige så fin en løsning, eftersom VW airbagstik har det med at lave lort i den alligevel. ;)

5. Der blev boret 4 huller der hvor vinkelbeslaget skulle sidde og så sat med nogle kraftige selvskærende skruer (6mm). Og så er man ellers klar til at montere sædet.
001.png
001.png (202.43 KiB) Vist 18213 gange
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Montering af Recaro sæder fra Golf IV GTI

Indlæg af Kboesen »

Flere billeder:
002.png
002.png (242.04 KiB) Vist 18209 gange
003.jpg
003.jpg (40.83 KiB) Vist 18209 gange
Og så skal samme procedure bare gentages i modsatte side, og så kommer det til at se således ud:
004.jpg
004.jpg (208.05 KiB) Vist 18209 gange
Puha, det var en lækker opgradering at få de stole i vognen. Kan varmt anbefales. ;)
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Montering af Recaro sæder fra Golf IV GTI

Indlæg af Kim B Olesen »

Det ser sgu rigtigt godt ud - ja jeg kunne godt forestille mig det var skønt at få dem i :lol: 8-) det var jo slet ikke så galt :)
Brugeravatar
kbno
Indlæg: 120
Tilmeldt: man 6. feb 2012 16:36
Geografisk sted: Biltris
Kontakt:

Re: Montering af Recaro sæder fra Golf IV GTI

Indlæg af kbno »

Er jeg den eneste som ikke kan se billederne?


Sent from my iPad using Tapatalk
Hygge - Kim

Lupo 3L 09/2000 0 --> 85.300 km - Rekord 2,7 l/100 over 156 km - 5,5 l/100 over 2000 km
Lupo 3L 05/2003 146k --> 215k km - Rekord 3,3 l/100 over 1400 km - Købt Feb 2012 - solgt Dec 2014
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Montering af Recaro sæder fra Golf IV GTI

Indlæg af Atjuh 3L »

Dælme svært at vide om du er den eneste ;) , men det fungerer okay her .


Mvh,

Atjuh 3L
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Montering af Recaro sæder fra Golf IV GTI

Indlæg af Bandit »

Kboesen skrev:Recaro sæderne blev modificeret således, at det hjul der skal køre i skinnen ud imod døren, skulle have taget ca. 5mm af. Dette blev hurtigt klaret med en vinkelsliber
var det diameteren eller breden der skulle laves 5 mm mindre?
Ulven kommer, ulven kommer
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Montering af Recaro sæder fra Golf IV GTI

Indlæg af Kboesen »

Bandit skrev:
Kboesen skrev:Recaro sæderne blev modificeret således, at det hjul der skal køre i skinnen ud imod døren, skulle have taget ca. 5mm af. Dette blev hurtigt klaret med en vinkelsliber
var det diameteren eller breden der skulle laves 5 mm mindre?
Det var bredden på hjulet der lige skulle have fjernet ca. en 5mm penge. :)
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
jenslaursen89
Indlæg: 59
Tilmeldt: fre 28. jun 2013 14:26
Geografisk sted: Djursland

Re: Montering af Recaro sæder fra Golf IV GTI

Indlæg af jenslaursen89 »

Hey ser godt ud!

Har selv et par sæde jeg godt kunne tænke mig at få sat i men hvad vil synsmanden sige til det der? :) ved du noget om det? :)
Sort 3l 2001 300k + på klokken - gevind, clean cruiser stil, stickerbombet, mørke forlygter, Jens out!
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Montering af Recaro sæder fra Golf IV GTI

Indlæg af Kboesen »

jenslaursen89 skrev:Hey ser godt ud!

Har selv et par sæde jeg godt kunne tænke mig at få sat i men hvad vil synsmanden sige til det der? :) ved du noget om det? :)
Ingen anelse. Tror det er et skøn han gør, om han mener, at de er fastgjort forsvarligt. :P

For altså det er jo ikke første gang i historien, at der eftermonteres nogle sæder i en bil, som ikke passer helt.

Men så længe det ikke ser videre sjusket ud, tvivler jeg på, at han så meget som noterer sig det. ;)
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Montering af Recaro sæder fra Golf IV GTI

Indlæg af sussi »

Kboesen skrev:Men så længe det ikke ser videre sjusket ud, tvivler jeg på, at han så meget som noterer sig det. ;)
Med mindre der mangler sideairbag i de eftermonterede sæder, hvis der har været det i de originale. :|
Hvis det er de tidlige modeller uden sideairbag, kan han ikke sige noget, hvis de nye sæder er monteret forsvarligt.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Montering af Recaro sæder fra Golf IV GTI

Indlæg af Kboesen »

sussi skrev:
Kboesen skrev:Men så længe det ikke ser videre sjusket ud, tvivler jeg på, at han så meget som noterer sig det. ;)
Med mindre der mangler sideairbag i de eftermonterede sæder, hvis der har været det i de originale. :|
Hvis det er de tidlige modeller uden sideairbag, kan han ikke sige noget, hvis de nye sæder er monteret forsvarligt.
M.v.h. Sussi
Der er nemlig også airbag i de nye sæder, og de skulle være sat til, så de også virker, så ingen is på koen der. ;)
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Janning1
Indlæg: 249
Tilmeldt: fre 24. jan 2014 17:13
Geografisk sted: Århus

Re: Montering af Recaro sæder fra Golf IV GTI

Indlæg af Janning1 »

Skiftede du også bagsæderne, eller er det "kun" forsæderne der kan tilpasses :)?
Lupo 3l, 380.000km, 2001
Mdo227
Indlæg: 224
Tilmeldt: tirs 6. maj 2014 20:03
Geografisk sted: Ikast

Re: Montering af Recaro sæder fra Golf IV GTI

Indlæg af Mdo227 »

Bagsæderne fra en GTI har samme møsnter som recaro stolene hvis det skal holdes OEM
Janning1
Indlæg: 249
Tilmeldt: fre 24. jan 2014 17:13
Geografisk sted: Århus

Re: Montering af Recaro sæder fra Golf IV GTI

Indlæg af Janning1 »

Okay, men passer de også i en Lupo?
Lupo 3l, 380.000km, 2001
Mdo227
Indlæg: 224
Tilmeldt: tirs 6. maj 2014 20:03
Geografisk sted: Ikast

Re: Montering af Recaro sæder fra Golf IV GTI

Indlæg af Mdo227 »

Lupo GTI sæder passer i en Lupo ja :)
Janning1
Indlæg: 249
Tilmeldt: fre 24. jan 2014 17:13
Geografisk sted: Århus

Re: Montering af Recaro sæder fra Golf IV GTI

Indlæg af Janning1 »

Passer alle Lupo sæder over i?
Lupo 3l, 380.000km, 2001
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Montering af Recaro sæder fra Golf IV GTI

Indlæg af KMDTHY »

Janning1 skrev:Passer alle Lupo sæder over i?
Ja.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
oliver2311
Indlæg: 6
Tilmeldt: tors 7. apr 2022 10:30
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense NØ

Re: Montering af Recaro sæder fra Golf IV GTI

Indlæg af oliver2311 »

Hej, i snakkede i tråden om hvordan og hvorledes med hensyn til syn. Der er nu gået en del år og undrer mig bare over om den har været synet siden og hvordan det er gået :)
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Montering af Recaro sæder fra Golf IV GTI

Indlæg af Kboesen »

oliver2311 skrev: tirs 26. apr 2022 09:18 Hej, i snakkede i tråden om hvordan og hvorledes med hensyn til syn. Der er nu gået en del år og undrer mig bare over om den har været synet siden og hvordan det er gået :)
Bilen har været synet én enkelt gang siden og så blevet afmeldt i 2018. Beklager det sene svar. ;-)
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Besvar